• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Mint

Tips för er som vill besöka Alcatraz, boka biljett i förväg. När vi var där under vår road trip så var det fullbokat den dagen vi tänkt åka dit Om man är flera dagar kanske man kan lyckas få sig en biljett om man är i farten tidigt på morgonen. Men som sagt, i efterhand hade vi lätt bokat biljetter färdigt i förväg!

Have a nice trip!

• Leeeloo
    Sommarpar skrev 2009-03-08 12:37:17 följande:
    oj, va längesedan jag var här inne...pumpkin moderator: jag kommer inte ihåg vilka vi bokade bilen i o hittar tyvärr inte lappen men vi ska ha en pontiac G6.fick tips igår att om man ska ta en tur till alcatraz så ska man åka dit på kvällen när det börjar skymma o bli lite läskigt, då skulle det tydligen bli jättebra stämning...
    Vi ska oxå ha en pontiac G6. hyr hos holiday autos. Hämtar och lämnar på LAX.
  • Joji

För oss går det framåt! Vi bokar boende på ställe efter ställe, och det är sååå kul att leta! Vi har olika städer som ansvarsområde, väljer ut tre alternativ och visar för varandra, därefter väljer vi tillsammans.

Enda nackdelen är att vi lägger oss ALLDELES för sent varje kväll!

• Sommarpar
    Leeeloo skrev 2009-03-08 20:24:04 följande:
    Vi ska oxå ha en pontiac G6. hyr hos holiday autos. Hämtar och lämnar på LAX.
    Så va det dom hette!!!!! holiday autos, vi hämtar oxå på LAX men lämnar tillbaka bilen i san fransisco..

Mint: menar du boka i förväg i SF eller hemifrån?

är det andra ställen man "borde" fixa biljetter i förväg på?
  • Joji

Hello Ladies!

Hur går det för er? Vi sitter vid datorerna varje kväll, letar hotell etc!

Jag är nyfiken på vart ni bokat boende i LA området, och San Diego?

• Leeeloo

Vi ska bo på historic mayfair hotel i downtown LA. Vi är nöjda, so far. =) Vi har ju som sagt inte sett det än men bilder och rekomendationer visar på att det är bra.

• Joji

Jag är lite orolig att man inte ska känna sig safe i Down town LA, eller i Hollywood på kvällarna? Har läst, och hört en del som sagt: undvik! (Fast Pumpkin håller inte med om det...

Vi ska bo två nätter i Santa Monica och två nätter i antingen Beverly Hills, West Hollywood eller Hollywood...

• Leeeloo

Men det är ju mycket som man hör och läser om. Det är ju bara de negativa sakerna som dom skriver om i tidningar och så. Man ska inte lyssna allt för mycket på sånt. Men man behöver ju inte springa naken genom downtown mitt i natten för det. =)

• Fröken Strössel

Håller på att planera resa för nästa sommar så är ute i väldigt god tid :)

Har tänkt att vi vill besöka San Diego, Las Vegas, Los Angeles, San Fransisco. (och sen självklart göra en massa stopp på vägen mellan LA & SF) Funderar lite på hur det är bäst att flyga. Det skiljer sig ju rätt mycket om man flyger STO-LA tor eller om man ska flyga till LA men sen hem from SF tex.

Några tips på hur man ska tänka här?

Svar på tråden Bila i USA