• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-19 14:12:45 följande:
    Åh, nu vill ju jag käka cheeseburgare från Ruby's Diner
    Haha, visst är det jobbigt när man vill ha nåt särskilt sådär, och så finns det inte här? Händer mig ofta med Australiensiska saker...
  • Saltakatten
    Ninnispinnis skrev 2009-02-19 13:57:49 följande:
    De har dessutom god mat, men gigantiska portioner! En förrätt var som en stor huvudrätt... Allt är stort i USA, som sagt...
    Haha, ja allt är stort.

En liten varning för deras pasta carbonara, den var inte så god tyckte jag. Men annat som jag ätit där var gott och min man och mina vänner var väldigt nöjda med det som de beställde.
  • Saltakatten

Oj, vad man vill åka till USA på en gång när man läser i den här tråden! Nu, nu, nuuuuuuu!

• sasso
    Joji skrev 2009-02-19 14:11:59 följande:
    Jag tror det blir svårt att styra av Sea world för min del! Vi får nog köra både det och San Diego Zoo och akvariet i Monterey!
    Haha... :) Har du också en gubbe som vill in på akvarium?!?! Det kan nog bli problematiskt för min del också att styra av Sea World - det kanske helt klart är värt ett besök, men det är i allafall värt att ta en diskussion med honom :)

Hur engagerade är era gubbar i planerandet av bröllopsresan??

Härlig fart i tråden föresten :)
  • Saltakatten

Joji, vi var förresten på Universal Studios för några år sedan.

Det som vi ångrade var att vi inte skyndade oss dit efter frukost. De har nämligen olika sorters biljetter (de hade i alla fall det då). Så om man betalar lite mer så får man gå före i alla köer (kapitalismens förlovade land ). Det var sjukt långa köer till allt så vi kände att det absolut hade varit värt det.

• Saltakatten

För de dyrare biljetterna finns bara i ett begränsat antal varje dag, skulle jag ju förklarat kanske...

• Pumpkin

sasso: Min man var väldigt engagerad, även om jag kanske var den som letade mest på nätet. Men han var delaktig i allt, kom med förslag osv. Sen hade han redan varit i USA, så när vi väl var där visste han redan vart man skulle gå och inte (gällande mat främst).

• rosarosen1

Någon som ska till Universal Studios?

Svar på tråden Bila i USA