• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • sasso

Jag bor i Trollhättan.
    Ska till Göteborg på lördag på bröllopsmässa i konserthuset.
    Någon mer som ska dit?

• Sommarpar

`jajemensan!! funderade på att förbeställa biljetter men det är mkt billigare att köpa på plats så det blir väl till att stå i kö i det oändliga...men vad gör man inte...

tänkte jag skulle få tips på tärnklänning, frisyr och blommor..

• Linn74

Älskar den där med cookie dough. Och Phish food

Pumpkin skrev 2009-02-18 14:51:13 följande:
    Haha Well, mina tips blir Chocolate Fudge Brownie, Strawberry Cheesecake och Half Baked. Det är mina favoriter Milkshaken jag pratade om är gjord på bland annat Chocolate Fudge Brownie-glassen.
  • Linn74

Ja, vi ska dit.
    Kan man ju inte missa, ju!!

sasso skrev 2009-02-18 15:41:55 följande:
    Jag bor i Trollhättan.Ska till Göteborg på lördag på bröllopsmässa i konserthuset. Någon mer som ska dit?
  • Pumpkin

Jaha, nu har jag vräkt i mig en halv förpackning Chocolate Fudge Brownie. Man får tröstäta när man skriver hemtenta har jag hört

• Sommarpar

inte bara när man har hemtenta...till sin favvis film eller dålig film, till bra nyheter, dåliga nyheter, för att det regnar ller är sol...glass o sötsaker passar till allt!!

• Joji

Sommarpar - bra där, testa testa testa!

Jag är inte såååå förtjust i chokladglass faktiskt. Därför är Peace of cake (strawberry cheesecake glass) min favvo.

De har ju tillfälliga smaker också - Pumpkin: testade du Chocolate therapy? Låter annars som ett bra upplägg du har inför NY: en favvo, och en ny per dag!

Jag är uppvuxen utanför Kungsbacka, bor där nu efter att ha bott i centrala GBG flera år.

• Joji
    Sommarpar skrev 2009-02-18 15:46:27 följande:
    `jajemensan!! funderade på att förbeställa biljetter men det är mkt billigare att köpa på plats så det blir väl till att stå i kö i det oändliga...men vad gör man inte...
    Jag var där förra året - då var det ingen kö alls så det är nog ingen fara!
Svar på tråden Bila i USA