• Joji

Bila i USA

Jag tänkte jag skulle starta en tråd för oss som ska bila i USA på bröllopsresan!

Jag och han som då är min MAN åker den 12 Juli. Startar några dagar i i San Fransisco, sedan kör vi mot Los Angeles via Monterey och Santa Barbara.

Efter Los Angeles är det Las Vegas. Sedan San Diego.

Sedan, den 28 eller 29 Juli flyger vi till Hawaii - Maui. (ska boka bestämt innan helgen)

Men här tänkte jag vi kunde dela med oss av tankar och tips. Hur man tänkt köra, var man tänkt bo, vad man tänkt göra... Ni som gjort en dylik resa: alla tips mottages tacksamt när det gäller hotell, tourer, restauranger etc etc.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 13:51
    Detta är mest en tråd för oss som ska bila på Västkusten! Jag borde skrivit det i rubriken, men missade det...

• Svar på tråden Bila i USA
  • Superälsklingen

jag tipsar om monterey och akvariet. jättefint!

• Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-06 17:20:04 följande:
    Förresten, se inte Santa Monica som en del av Los Angeles - se det som en helt egen ort och åk dit och spendera tid. Så mysigt!
    Vår resebyråtjej rekommenderade oss att bo i Santa Monica under hela LA vistelsen, och då ta oss in till LA... Vad tror ni om det?
  • Pumpkin

Joji: Det tycker jag verkar bökigt. Vill man se Hollywood och de sevärdheter som finns där, och kanske Griffith Park t ex så skulle jag hellre rekommendera er att bo i närheten av Hollywood för det, och sen förflytta er till Santa Monica för en natt eller två. Santa Monica är för övrigt inte särskilt billigt när det kommer till boende, så bara för den sakens skull skulle jag välja att bo någon natt någonannanstans.

Hotellrekommendation i Hollywood: www.hollywoodcityinn.net
    Och i Santa Monica: georgianhotel.com

• Joji

Åh, tack Pumpkin! Hon menade att det finns så många "ruffiga! områden i LA, särkilt i Holluwood, och att det därför är bättre att bo utanför... Men det som ni bodde på (antar jag) verkar ju bra!?

• Pumpkin

Visst finns det ruffiga områden, helt klart. Men LA är säkrare än man tror

Hollywood City Inn överträffade helt klart våra förväntningar, så jag rekommenderar det varmt till alla som ska till LA. Stora och bekväma rum, underbar pool och bra läge.

• kajw

Vi gjorde LA, San Francisco, Las Vegas och San Diego på fyra veckor i somras. Fantastiskt. Mitt bästa tips är nog angående boende, oavsett budget. Se till att läget är bra så att ni inte behöver åka långt så fort ni ska göra nåt. Vi betalade inga större summor för boendet, men bodde ett stenkast från Hollywood Boulevard, Fishermans Warf i SF, Flamingo Hotel i Las Vegas och i Gaslamp Quarters i San Diego. Mycket bra lägen!
    Å sen skulle jag satsa på att bo i Hollywood, inte i Los Angeles. Tråkig stad och lååångt till Universal studios, Santa Monica, Beverly Hills och Hollywood. Där har du mina bästa tips!
    Lycka till!

• Joji

Tack för alla tips, såhär långt - jättesnällt!

Vi satt uppe till 02.30 igår, surfade runt på olika siter och pratade om resan. Mysigt!

Nu funderar vi till och med på att skippa Hawaii och satsa på USA. Känns plötligt dumt att inte spendera tid längs Highway 1 t ex...

Carmel verkar mysigt - ni som varit där, vad säger ni?

• Joji
    Pumpkin skrev 2009-02-08 14:34:55 följande:
    Jag säger: Missa INTE Carmel! Supermysigt och så charmigt! Har du kollat in våra bilder från vår resa på resdagboken.se förresten? Där finns en del foton från bland annat Carmel.
    Åh nej - det har jag inte! Tack - ska spana direkt!
Svar på tråden Bila i USA