• Celeste97

I vått och torrt (del 5)

Snuskigt, men inte barnförbjudet!

• Celeste97

Har ringt och bokat tid nu hos en cykelreparatör, men jag vet inte om jag pallar att han är en äldre man. Känner mig lite fånig...

• Celeste97

lanovia 08 skrev 2009-04-09 07:25:45 följande:

Skall försöka sammanfatta lite så att du hänger med här CelesteVi har 3 gravida: Hvidis, Ingenjöris och OreSedan har vi Blommis, hon har en son redan. Supercharmig sådan. Andra barnet låter dock vänta på sig och de får nu hjälp.Ankan hade tyvärr ett MF och försöker på nytt. Första resultatet får vi se om en vecka. *håller tummarna*Ninnis har försökt typ 6(???? nu gissar jag lite ) mån nu. Hon har dock som det verkar trampat lite för ivrigt för hennes cykel har pajjat. Eller så är det inidnernas GPS som har gått sönder. Någon har hänt ialla fall. Ninnis och jag är nog trådens skengravida. Jag o maken har nu kämpa på i väldigt nära 1 år, resultatet har låtit vänta på sig. Men jag vet nog allt om hur det känns att vara gravid, har testat alla symptom. Hjälp väntar i maj.Betty Boop är också en nykomling, hon har redan en liten tjej(?). Denna fick de efter 6 kämpiga år. Nu är det dags för nr 2. Vi håller tummarna för att det går utan hjälp denna gång.Hoppas nu inte jag glömt någon för då kommer jag skämmas.
    Oj, vilken service! Hela tråden serverad i ett enda inlägg. Ja, här verkar det ju finnas erfarenheter av alla de sorter, vet inte riktigt vad jag ska komplettera med själv... Förutom glada tillrop förstås!
    Nu kom äntligen (?!) tant röd som ett brev på posten när vi var ute på landet, så nu vet jag att maskineriet inte har lagt av helt. Från 14 dagars mellanrum till 40 dagar. Nu tvekar jag dock igen om jag ska hälsa på cykelreparatören eller om jag ska vänta en runda till, för tänk om det stabiliserar sig nu. Ack, jobbigt med beslutsångest! Bäst jag går och lindrar den med örat på den där 50 cm höga chokladkaninen som hittat hit...
  • Celeste97

Jag förstod aldrig det där med att Ninnis trampat för ivrigt så att hennes cykel pajjat?!
    Trampa ivrigt = vilt sexliv??

• Celeste97

Hmm, jag läste i nåt annat forum (FL kanske?) om en tjej som blivit gravid igen 2 veckor efter förlossningen. Jag kan säga att det verkligen har förändrat min syn på det här med sexlust efter barnafödande!

Blomkål och pruttar: Enligt min kokbok kan man byta vatten när man kokar baljväxter etc, för då sköljer man ur de pruttframkallande ämnena. Ett litet tips alltså.

Själv har jag gått upp 3 kg på 1½ månad(!) Och jag har påskharepiñata kvar... Anyone?

• Celeste97

Ninnispinnis skrev 2009-04-14 19:08:37 följande:

Har också gjort VUL idag... Blev inte ett dugg klokare och märkligt irriterad och nedstämd.
    Usch, jag lider med dig! Om man gör en undersökning vill man ju veta mer än att man har en livmoder, liksom... Och det känns konstigt att hon skrev ut Pergotime bara sådär? Nu har jag ju inte varit med så länge i tråden, men vet du att du inte har ägglossning? Och varför misstänker du ärrbildning på äggledarna (och hur får man det)? För mig var det i alla fall lite skönt att höra att jag inte är den enda kvinnan i världen med snurrig cykel.

Imorrn ska jag också till gyn, men eftersom tant röd inte behagat sluta sedan i påskas så får det bli muntligt förhör istället för undersökning. Jag borde kanske bokat en ny tid senare, men nu behöver jag någon att prata med innan jag blir orolig. Hoppas att läkaren kan säga _något_ utan att titta i muffen.
  • Celeste97

Lanovia, jag avundas dig inte alls. Och så tycker jag att du ska strunta i att baka sockerkaka om du inte vill...

Hur är ni andra, har ni stenkoll på vissa kroppssignaler som talar om för er var ni är i cykeln? Vilka i så fall?

• Celeste97

Jaaa! *kakmonstermin*

Ninnispinnis skrev 2009-04-15 20:53:37 följande:
    Celeste, nej jag vet egentligen inte om jag har ÄL, men tycker mig kunna känna av det i "tjejmagen" ibland.
    Ok, men i så fall tycker jag (som inte är doktor dock) att det verkar konstigt att få utskrivet Pergotime. Pergotime ser till att man får ÄL. Sen finns det en massa andra mediciner för att styra upp menstruationsrubbningar; Primolut-Nor, Gestapuran och Provera t.ex. Dessa påverkar alltså mensen, men inte ÄL, och ska inte tas samtidigt som man försöker bli med barn.
    Jag kanske kan fråga gyn mer om detta imorgon om tillfälle ges.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)