• Celeste97

I vått och torrt (del 5)

Tillbaka från doktorn!
    Och det var BRA att ni röt åt mig att strunta i att han var en han, för han var förstås väldigt bra och mycket försiktigare än någon annan jag varit hos. Hade jag inte gått hade jag fortfarande oroat mig...
    Jag fick göra ett VUL och ta blodprover för en massa olika hormoner, och svaret från dem får jag nästa vecka. Doktorn trodde att det nog var lite vajsing på dem. Tyvärr sa han också att bilderna tydde på att jag kunde ha PCO. Han var lite otydlig på just detta, så jag räknar det inte som en full diagnos. Vidare sa han att 5% av alla kvinnor har PCO, och att det har både nackdelar (färre ägglossningar) och fördelar (tror att det hade att göra med att man hade fler ägg?).
    Tyvärr Ninnis, så kom vi aldrig in på det här med medicinering för oregelbunden mens, men kanske vet jag mer nästa vecka. Jag tycker det verkar konstigt att du inte fått ta några hormonprover, det borde du nästan kräva! (Då ska man ta blodprov precis i början av indiansommaren.)

• Celeste97

Såg en hemsida med ÄL-stickor för neråt 8 kr/styck. Undrans om de är lika bra som de på Apoteket. Men billiga var de iaf!
    www.babytime.se/se/grp/agglossningstest.php

Ingenjöris: Blir hemskt nyfiken på din klänning, den låter supersnygg!

Passion: Ska ni på inseminarium imorrn?

• Celeste97

Vet ni en bra sak? Det är att om man blir med barn nu, så får man det inte i december! Lite knäppt kanske (snacka om i-landsproblem, haha), men det är verkligen inte en månad jag skulle vilja ha barn i... Tänk födelsedagsfirande varje år mitt i julruschen. Huvva!

• Celeste97

Hoppas nu inget decemberbarn i tråden tar illa upp! Jag vill bara inte att mina barn ska tro att de kom från tomteverkstan!

• Celeste97

Jag har funderat på en sak. Om man gör IVF, vem är det då som väljer vilket ägg och vilken spermie som ska användas? Finns det urvalskriterier? ?-)

• Celeste97

Ankan80 skrev 2009-04-16 15:39:45 följande:

...dock har jag blivit kallad till en intervju. Ett annat jobb som landskapsingenjör som jag sökte i förmiddags....har ju inte fått jobbet, men känns ju lovande iaf...
    Låter spännande! Men vad gör en landskapsingenjör egentligen? Bygger berg och gräver gropar (som andr kan falla i)?
  • Celeste97

ingenjörsbruden skrev 2009-04-16 15:26:18 följande:

Hmm har hört ngt om att man plockar ett antal ägg o intruducerar spermierna för ett ägg.....sedan ske den naturliga processen
    Annars skulle det ju vara ett lustigt jobb!
    "Hej, jag heter Celeste och jag är spermieväljare!"
  • Celeste97

Åhoj, Blomman, klart vi läser ditt inlägg! Jag har väntat på det hela dan!
    Jag har ju knappt börjat resan (känns mer som jag funderar på vart jag ska åka ), men jag tycker det är naturligt att man känner sig känslosam och sårbar emellanåt.

Det är ångest att behöva ligga med benen i vädret för en massa främlingar, det är kämpigt att inte känna att sexlivet räcker till för att producera barn, det är tufft att behöva hålla läkarbesöken hemliga för kollegor, släkt och vänner, det tär på en att gång på gång bli besviken, att känna sig ensam ansvarig i förhållandet etc etc och ovanpå detta blir det en stressig vardag och en massa knäppa hormoner i kroppen.

Och du har ju samlat känslor under flera år nu. Så du förtjänar att någon stoppar dig i en liten bomullsstrumpa och kramar dig och säger att du är bäst och att allt kommer att ordna sig!

• Celeste97

Det där om jeanstights har jag inte hört förr och jag älskar ändå jeans! Vad är det?

• Celeste97

Pralinen Jessica skrev 2009-04-17 12:22:48 följande:

Hej, hej! Vad är det som händer här då? (Första besöket i denna tråd) *nyfikon*
    Hej Jessica, välkommen! Låt inte de andra tokiga damerna skrämma dig. Vi har bara lite vårfnatt!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)