• Celeste97

I vått och torrt (del 5)

Minns ni Pogo Pedagog, dessa bildspel med diabilder som man hade i skolan (förr)? Hedersuppdraget var att få sköta projektorn...

• Celeste97

Stor kram till alla!
    Ingenjöris, du får låna ut din man till din syrra en vecka, så hon vet hur arbetsfördelningen hemma SKA se ut!

Ninnnis, jag känner mig inte så gammal fast jag är -79:a. Vad hade ni för manick när ni tittade på "typ film" i skolan? Video kom ju seeeent i skolvärlden.

• Celeste97

passionsblomman skrev 2009-05-08 23:25:40 följande:

Vaddå FAST du är -79:a!!! Du är ju rena flickebarnet då ju! Sa hon som föddes en januaridag i nådens år 1971... Gammal? ja det tänker jag bli! Minst 102!
    Jag har faktiskt kommit i puberteten nu.
    -71 har jag också hört var en bra årgång, hihi.
  • Celeste97

Passion, om ni inte hade diabilder i skolan, hade ni då stentavlor med runristningar?

• Celeste97

Ojoj, här blåser det av Blommans känslostormar!
    *nappar en godis som flyger förbi i vinden*
    Hu, jag vet precis hur det är när hela världen gungar inom en, och allt känns eländigt, ilsket eller euforiskt för att i nästa stund förvandlas till en lika stark känsla av helt annat slag.
    Lyckligtvis är idag en balanserad och harmonisk dag.

Är det någon av er som blir jättesugen eller jättehungrig någon gång under cykeln? Jag har varit galet hungrig i två dagar nu, och undrar om det är en tjejgrej eller alla armhävningar jag ägnat mig åt?

• Celeste97

Ännu mer hejarop till Passion! Jisses, den dag man kan ge sig själv en spruta då är man typ stålmannen (-kvinnan menar jag ju)!

Och Nalle, du behöver ta den här stressen på allvar! Långvarig stress ger faktiskt hjärnskador, och det vill du väl inte ha? Nu kollar du dessutom bums upp din sjukförsäkring så att utmattningssyndrom finns med där. Det är större risk att du går in i väggen än bryter ett ben, men vägen tillbaka är mycket längre i det första fallet. Marsch pannkaka!

• Celeste97

Vad göra när det går för fort i livet?
    Önskar att det fanns en enkel lösning, men det finns nog bara svar som låter enkla men är svåra att genomföra.
    "Leva mer i nuet" tycker jag om. Sluta använda ordet "måste", sluta skjuta upp saker till ett obestämt "sen", börja unna sig saker, sluta skämmas, börja använda sina sinnen mer...

• Celeste97

Ninnnis skrev 2009-05-13 10:39:54 följande:

Ingenjören, får du åka Citroën C4?
    Nu får ni inte säga nåt dumt om C4:an... Eller jo, om det är nåt jag borde veta så...
  • Celeste97

Ninnnis skrev 2009-05-13 10:43:35 följande:

Nej då, jag ÄLSKAR min cittra!
    Och säker är den också, tror bara det var nackskyddet som inte fick högsta betyg då den kom. Jag tycker bilen ser ut som en skalbagge.
  • Celeste97
    Ninnnis skrev 2009-05-13 10:53:58 följande:
    Celeste, jag brukar kalla den "ägget" Den susar över Öresundsbron varje dag, I love it! Tycker den är superskön att köra, automat, diesel...
    Jag har varken eller, men jag kontrar med mörgrön färg och privat chaufför.
    Vad ni skriver tjejer, nu blir det nästan skrivförbud så man hinner läsa ikapp först!
  • Celeste97

Undrar hur det går för Passion idag! Jag blir nästan arg när jag tänker på hur de kan gräva så mycket att det gör ont. Fattar de inte att själen bor där inne! Eller ja, inte i muffen då... *fnittrar*

Själv är jag lite nöjd med ett par tveksamma indianer som behagade komma igår efter 35 dagar istället för 40 dagar som förra gången. Kan det vara så att det stabiliserar sig nu...? Ska fixa blodprover imorrn också, och denna gång får de inte komma bort! Så det så!

• Celeste97

Håller också en tumme och tå för Lanovia!

Blomman, vad mycket myspysande ni har då! Jag blir lite avis, fast mest inspirerad! Nu orkar jag inte skriva så mycket, för jag har gjort både armhävningar och sågat trall idag. Tra-la-la!

• Celeste97
    passionsblomman skrev 2009-05-14 22:44:21 följande:
    Hihi! Ja, man får ju tvinga honom lite, men sedan kommer han ju på att det är mycket trevligt med picknickar coch sådant!
    (..)
    Vad duktig du har varit förresten!
    Hur kan man glömma att picknick är mysigt?

Och visst har jag? Jag har sågat som en hel karl. Eller iaf mer än min egen karl. Betyder det att det är jag som är karln i huset?
  • Celeste97

Pust, nu har jag läst klart till trådens ände!

Lanovia, jag missade att det var en dröm du beskrev och hann bli väldigt konfunderad och beklämd innan jag insåg mitt misstag! *skrattar*

Ankan, grattis till viktnedgången! Själv har jag gått upp 4 kg på 3 månader och är glad för det med.

Ninnis, vi verkar ju vara ett gäng i tråden som tog sprutor/blodprover idag. Du, jag, Passion(?). Jösses vad det sticks, vi skrämmer ju Nalle & Lanovia med alla nålar. Vi får hitta på ett nytt kodord tror jag!

Nalle, jag gillar bukett 1 och 4 mest!

• Celeste97

Tråden ligger under "Medlemsgrupper" och inte "Bröllopsämnen".

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)