• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Nalle Puh 40

Usch, vad jag känner mig gnällig

Här tar ni blodprov, går till gyn och sprutor på er själva på löpande band och jag gnäller över att behöva ta ett stick i armen för att jag var lite yr... *dagens I-landsproblem för mig*

Hoppas ni förlåter mig, tjejer...

Ha en underbar dag, jag ska cykla till jobbet och sen går det i ett till söndag kväll då jag slutar.

På måndag ska jag på 1,5 h ansiktsbehandling som jag fick av sambon när jag fyllde, ska bli SÅÅÅÅ SKÖÖÖÖNT för mitt stressade inre.

• Ankan80

Blommis:
    Va skönt att det gick bättre idag och va härligt det lät med picknicken. Klart man skall sitta ute

Lanivia:
    Snacka om att hjärnan din bearbetat en massa tankar. . Min var också helt koko och jag drömde en massa inatt
    Det går säkert bra idag. Du slipper nog laga hål och ha tandställning iaf

Ninnnis:
    Helt klart pergon som ger dig finnar. Hormonerna påverkar jättemycket. När jag var gravid hade jag inga alls och jättefin hud och ofett hår.
    Sen ändrade det sig tillbaka till det vanliga, med lite finnar innan mens och lite mer smörjigt hår. (Va nice det låter )
    Man måste tvätta det minst varannan dag iaf

Visningen igår var jättebra. Det var tom större än på bilderna och DET händer inte ofta.
    Allt såg jättefint ut även om det behövde lite uppfräschning här och var. Typ lite avskavda tapeter, bättring med målarfärg osv. Så är det ju alltid.
    Ovanvåningen var tydligen helt ny, dvs med nya takstolar och hela köret. Trodde jag inte. Och det var sååå härlig rymd och stora fina rum...
    Därav det lite högre priset. Ingen som lagt bud än iaf, så det är ju bra.
    Vi får se vad som sker. Vi skall ha en mäklare och titta på vårt hus, sen få ett lånelöfte på onsdag.
    Men blir det inget så är det helt ok. Vi har jättebra boende nu egentligen. Rel. lite i lån o så.
    Sen händer det ju på om jag får jobbet där nere i söder. Annars är det ju ingen vits

Vi vet vad vi vill ha nu iaf om vi måste leta vidare...

• Ankan80

Klart vi förlåter dig Nalle
    Var och en får ju utgå från sin situation. Man vänjer sig snabbt vid läskiga saker

• Ninnnis

Nalle, du blev ju dålig och tuppade av! Det är betydligt värre än det lilla blodprov jag ska lämna idag iaf Dessutom har jag inget emot sprutor (lät ju också lite knasigt), är blodgivare sedan länge. Har man lite sprutskräck så är det ju så klart jobbigt att bli stucken. Så nej, jag förlåter dig INTE!

Ankan, vad kul att huset motsvarade era förväntningar! Spännande att se vad som händer. Du har inte hört nåt om jobbet än?

Heja Blommis follikel!

• Ankan80
    Ninnnis skrev 2009-05-15 08:33:01 följande:
    Heja Blommis follikel!

Ja, heja heja

Nä, jag får nog reda på det ena idag för det skulle vara i denna veckan.
    Verkar vara tuffa förhandlingar
  • Ankan80

Jag har gått ner 900 gram sen förra veckan
    Varför? Jo, jag har börjat med VV. Det är tydligen det ända som funkar för mig. Skulle börjat med det direkt
    Men men...kör på nu tills dess blir plus

• ingenjörsbruden

Fasen va ni skriver flickor!

Ja man hinner ju glömma det man läste i början....men men försöka duger eller!

Celeste: Om du sågar mer trall än mannen så är det def du som är karlen i huset! You go girl!! 35 istället för 40...mmmhm det låter som att den börjar stabilisera sig. Skönt!

Blommis: Va skönt att den ordinare underredesmekanikern var på plats o att dennes handlag var mkt bättre.
    Låter som en superhärlig tur på tu man hand!
    Då ska jag def se filmen....har boken men hinner inte läsa den förrän....ja typ semestern.

Ankis: Va kul att bli positivt överraskad på visningen!! Hoppas att ni kan få ett bra lånelöfte på er nuvarande bostad.....vill ju hemskt gärna ha ner dig närmre mig ju! Håller tummen massor för jobbet!! Spännande!!
    VV...ja det är ju en beprövad metod.....skönt att du hittat ngt som funkar för dig....VV funkar inte alls för mig...jag måste köra GI....

Hvidis: Det hade varit superkul att få träffa dig osså i helgen.... En liiiiten fikapaus måste man ju ha ibland....

Lanovia: Hahahah jag ska försöka vara först så hittar ni mig istället!!! Låter kanon.....förvirrad gravidtjock kvinna på O´Learys.....räddas av sina BT-vänninor!
    Hoppas att det går bra på mötet idag. Tror inte de hittar några konstigheter....men ändå...skönt att ni kan få hjälp/stöttning nu.

Nallis: Åhh va mysigt med ansiktsbehandling.....det är så jäkla skönt!! Hahaha men vi ska gnälla här....över sprutor eller underredesgrävningar.....inget problem är för litet för att ventileras här inne!

Ni skulle varit med igår....jisses vilken klättring....ner var jag rädd att trilla/trampa fel....sen upp så var jag tvungen att stanna ett par gånger.....pulsen rusade iväg o jisses vad man flåsade o svettades.....folk blev oroliga....o frågade vad som stod på...svarade att jag var tvungen att pausa för battingens skull (hade nog puls nära 140)....folk såg då helt oförstående ut....ja alltså....jag är gravid! Jahaaaaaa!
    Jisses....inser att jag måste vara rätt tjock i allmänhet i folks ögon när de inte ser att jag nu är gravid i 6 månaden! Hmmmpf....nåja...spännande utflykt....men komma hem vid halv tio...är rätt sliten idag.

• Ankan80

Härligt Ingenjören!
    Förstår att du blev trött av vandringen. Man blir väldans flåsig av den turen Tom Ninnnis hade flåsat som verkar vara superfit.

Men visst är där finnt uppe. Vi brukar köra en tur upp där då o då. Fast stannar oftast i bilen Vi bor ju väldans nära .

Jag tycker det är bra med VV för man fattar hur mycket kalorier det eg. är i saker. 1-2 ostslarvamackor om dagen blir tex. väldigt mycket i längden. Så nog mest det jag har dragit ner på.
    Maken klagar på att han inte får äta riktigt kött Bara en massa grönsaker o kyckling/kalkon

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)