• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-15 16:26:10 följande:

Har inte en chans att svara på allt, har ju bara jobbat 6,5 h men ni skriver ju så att tangentbordet glöder Måste få berömma min blivande lite: Kom hem efter en seg dag på jobbet och då hade han köpt tre röda rosor (har namnsdag idag med mitt tredjenamn), en flaska vin och gjort en tacopaj till kvällen.Blev så rörd så jag nästan började gråta...
    Naaaaw va gulligt! Mååååånga pluspoäng!!!

Nä nu ska jag hem...har blivit lovad "nästan" hallsex!!! *wiiiieiee* Hahahaha! Kan behövas! Farligt med så här mkt blod i kroppen!

På lördag är det schlagerfest...ska bli skojigt...även om jag inte är en riktig schlagerflicka...men det kan vara rätt kul att racka ner på kläder osv....liiiite kul måste man få ha! O så är det tipptävling...hahhahha behöver jag nämna att jag ALDRIG varit i närheten av att vinna troffen?!

Ska bli attans kul att träffas på söndag...de som kan o orkar!

KRAAAAM!
  • Nalle Puh 40

Någon som vet någon bra sida med fina brudbuketter?
    Måste bestämma mig till måndag.

• Nalle Puh 40

Finns några i mitt galleri som jag väljer på (måste bara vara röda rosor och gärna något grönt)

• passionsblomman

Jädrar i min lilla låda vad ni knattrat idag!

Jag har varit både på kliniken och så hos ordförande för föräldraföreningen på em. Vi ska ha fixardag på barnens skola imorgon. Det har vi varje vår. Då kommer alla -eller iallafll många föräldrar och bran och så gör vi fint på skolgården och gör lite grejor som att tex måla, kratta och gräva en del och ha en gemenskapsdag då vi gör lite extra för våra barn. (jo, skolan är kommunal och man behöver ju eg inte bry sig, men detta är mycket en del i att bygga nätverk och kontakt mellan föräldrar och barn, och skapa en känsla att detta är VÅR skola)
    I år ska barnen få en längdhoppsgrop och vi ska snickra lite bänkar och nya ställ tillbandyklubborna osv.

Jag och Ordförande var igår på brädgårn och idag har vi kapat upp en massa bitar som ska bli fina bänkar!

Allt gick bra idag. Helt smärtfritt (tack Gud för det! ) och nu är det vänta i 14-16 dgr igen som gäller.

Lite fundersam är jag för de sa"ojdå, det verkar ha blivit en ny skjuts här på detta" vilket menades att det nu fanns ännu fler folliklar och de vet inte om den största idag är samma som igår, eller om den som var störst igår redan brustit, så att denna alltså isåfall är en ytterligare...
    Boldprovet i måndags talade ju för ÄL och att det var dags att köra, men man VET lalltså inte säkert och hon sa att om vi ville kunde vi komma in på söndag OCKSÅ. Det går inte för min sambo jobbar faktiskt så det hinns inte. Men kanske kan det sent sent på söndagen vara läge att pröva själva då.

Det SKA ju finnas spermier i flera dagar redan nu eftersom de ju lever bra länge, men ja, man vet alltså inte.

Vad SEGT dfet blir att vänta nu efter hela denna veckas meck!

Att ta sprutan var lite nervöst för jag var rädd att råka spilla ut den , men smärtan var ingenting att ens nämna, det var bit av en kaka så att säga.
    Nalle, jag har all respekt för att man har olika fobier och rädslor. Jga är höjdrädd och det finns saker jag ALRIG skulle klättra upp på tex. Spruträdd är jag inte däremot, så det är ju tur tatt man inte har alla nojjor samtidigt!

Lanovia: Underbart att du fått lite att förhålla dig till nu! Snart är vi alla en enda hormonstinn liten grupp härinne, den ena mer tilltrasslad i huvet av dem än den andra!

Iadga fick jag smsm av min sambo där han kort och gott skrev "jag älskar dig! " Det har han ALDRIG gjort förut! Alltså, skickat såna där gulliga! *glad*

Jag gick förresten och hade EGEN picknick idag i parken. Because I´m fuckin worth it!

Nu måste jag nog göra lite mat till min son.

• Ninnnis

Oh yes, you are!!!

Men oj vad de ska follikla då! Tror en naturell omgång med maken gör susen (i m*sen )... Hade inte DET varit coolt, om det mitt i alla inseminarium faktiskt funkar på naturlig, kärleksfull väg?

passionsblomman skrev 2009-05-15 17:48:52 följande:
    Jag gick förresten och hade EGEN picknick idag i parken. Because I´m fuckin worth it!
  • Ninnnis

Lanovia, vad skönt att ni har "kommit igång". Och vad duktig du var som inte började böla

Jag har läst att Pergotime inte gör någon skillnad om man redan har normal ÄL, men det innehåller ju en massa hormoner, så why not? Tror de blodprov du ska göra är samma som jag har gjort denna månaden (prov på dag 2-4 samt dag 21-23). Har inte hört nåt från läkaren än, men tänkte eventuellt ringa och be om Pergotime till nästa månad så då kan jag ju fråga om de har fått provsvaren. De kanske är bortslarvade som Celestes?

Jag köpte Clearblues ÄL-tester, men har ännu inte provat dem... Väntar nog till semestern, när jag vet att maken är hemma, eller möjligen nästa månad.

Så himla skönt att ha er att dela sånt här med! Märkligt att folk man inte ens har träffat (än ) kan betyda så mycket!

• Ninnnis

Nalle, tre rosor på tredjenamnets namnsdag??? Ojojoj, vilken kille! Och grattis på namnsdagen, så klart!

• passionsblomman

Jo det hade det! Och då kunde man ju iallafall ha med som en möjlighet att vi bakade lite själva också!

Nu FICK vi ju inte ens i dagarna här, för det skulle sparas lite på simmarna..

Men på söndag fick vi!

Vuxna människor som frågar om lov om detta...

Apropå burk eller rör förresten: Vi får BURKAR exakt sådana som man köper maggot i när man ska fiska...
    ...eller...som man har pizzasallad i kanske är en jämförelse fler kan relatera till

Ninnnis skrev 2009-05-15 21:58:27 följande:
    Oh yes, you are!!! Men oj vad de ska follikla då! Tror en naturell omgång med maken gör susen (i m*sen )... Hade inte DET varit coolt, om det mitt i alla inseminarium faktiskt funkar på naturlig, kärleksfull väg?
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)