• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Trudilutt

Jag vet inget rödvin för det dricker jag inte

• Trudilutt

www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=R%u00d6DA+VINER%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aFyllighet%3aStr%u00e4vhet%3aFruktsyra%3a

Detta har jag provat och det var helt klart godkänt för ett billigare vin

Men som sagt jag är ingen vinkännare!

• Rebellen75

Attans Jag som trodde du skulle vara expert

Trudilutt skrev 2009-04-07 21:16:08 följande:
    Jag vet inget rödvin för det dricker jag inte
  • Rebellen75

Någon annan som har något förslag på vin.

• Trudilutt

Jag ÄR expert, bara inte på viner

Rebellen75 skrev 2009-04-07 21:18:04 följande:
    Attans Jag som trodde du skulle vara expert
  • TesshjärtaFred

Jag är ganska bra på viner. =) Men det är ju så individiuellt. Men det är jättelätt att gå in på systemets hemsida och kolla vad som passar till vad. Lamm kan ju ha ganska kraftig smak så jag skulle gå på ett vin som inte är för lätt. Typ Merlot eller Tempranillo-druvor går bort för de är för mesiga.
    Shirazviner är smakrika, men kan lätt bli för tunga (alla kanske inte gillar tunga viner) så jag skulle i så fall välja ett vin som är en blanding mellan shiraz och tex Cabernet Sauvignon.
    Men som sagt, Systembolaget är duktiga på att ge råd.

• Mia o Kalle

Å vad det lät fantastiskt. Var fick ni tag på den gooda maten eller ni lagar själva?

Ett av mina absoluta favoriter när det gäller röda viner till lamm är Torres Coronas, Tempranillo. Tror det ligger på 69kr flaskan. Köp en fl till helgen och prova. Går alldeles utmärkt att ta ett glas på kvällen också, utan lamm

Rebellen75 skrev 2009-04-07 21:06:42 följande:
    Igår var vi och provsmakade maten. SUPERGOD . Så nu blir det salamisallad till förrätt och lammytterfile med potatisbakelse och rödvinsås till varmrätt. Kostar oss 200kr per preson. Tyckte det var bra eller kan man komma billigare undan. Hade med oss ett vin men det fungerade inte så nu är det bara att leta vidare.Sedan har vi inte bestämt oss hur vi ska göra med kaffe och tårta men det får bli ett senare bekymmer.
  • Rebellen75

Vi lagar inte själva, vi ska ta det från en restaurang Linder och Lund i västerås. Det smakade inte alls "tungt" . Lammet var jätte mört och gott. Tack för alla förslag jag fått kommer ni på fler är det bara att hojta till.

Mia o Kalle skrev 2009-04-08 14:58:00 följande:

Å vad det lät fantastiskt. Var fick ni tag på den gooda maten eller ni lagar själva?Ett av mina absoluta favoriter när det gäller röda viner till lamm är Torres Coronas, Tempranillo. Tror det ligger på 69kr flaskan. Köp en fl till helgen och prova. Går alldeles utmärkt att ta ett glas på kvällen också, utan lamm
  • Igia

Nu är äntligen våra inbjudningskort klara. Pust säger jag bara, ska ladrig mer vika kuvert av tapet

• Trudilutt

Glad påsk allihopa!!!

Njut av dagen i solen

Svar på tråden September 2009 del3