• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • carolaj83

så hemma efter påskfirande med släkten i skåne (60 mil hemifrån)
    haft de lugnt och mysigt och min m2b farbrorsfru har tackat ja till att göra min brudbukett och alla blomsterdekorationer i lokalen(superglad) hon e så mega duktig med blommor, har gett henne helt fria händer och litar fullständigt på att de blir bra

• Rebellen75

Din variant var bättre. Så är det när man har för ny psalmbok.

Cookie27 skrev 2009-04-13 16:27:30 följande:
    Fast det här är från den nya psalmboken. I den gamla är psalm 234 :Gud, se i nåd till dessa två, som här inför ditt anlet stå, med löfte att i liv och död förenta dela lust och nöd. De slutit nu i denna stund ett heligt kärlekens förbund; i nåd, o Herre, när dem bliv och din välsignelse dem giv. Här levs ej städs i rosengård, och mången prövning kan bli hård; behåll dem då, o Herre god, i kärlek, som ger tröst och mod. Din Ande blid ledsage dem och blive gäst i deras hem, att stilla fröjd och ljuvlig ro med honom där må bli och bo. O Gud, vi böja oss för dig som är vår Gud evinnerlig, vårt hopp, vår fröjd, vår frid, vårt råd. Välsigna oss och giv oss nåd.
  • HannaGalenPanna

Hej hej!

Lite nyfiken på vilka matalternativ ni har valt? Någon som ska ha catering? Från vilket ställe? Någon som vet hur maten smakar hos "mammas"? Blir lite fundersam på om det verkligen är bra mat då det inte är några bilder på maten och så var det ju riktigt billigt! :) Är verkligen ute efter lite bantat pris! :)

Kram//Hanna

• TesshjärtaFred

Trudilutt: Vet inte om du hinner se detta innan det är för sent, men jag gillar Bröllopsbutiken på St.Eriksgatan, helt nära St.Eriksplans tunnelbana. De har stort sortiment och är väldigt kunniga och hjälpsamma. De har klänningar i de flesta prisklasser, dock kanske lite åt det dyrare hållet. Annars har du Lily brud och fest som ligger på Karlbergsvägen, ner mot odenplan som också ska vara bra. De har Lily och Nixa, dvs lite billigare.

Hoppas att ni alla har haft en bra påsk. Här i sthlm har det varit 15-16 grader och strålande sol varje dag, så det har varit fantastiskt. Synd bara att vi har varit inne nästan hela tiden och renoverat sovrummet. Men fint blev det!

På bröllopsfronten rullar det på i sakta mak. Vi har blivit med toastmaster och fotograf, vilket är jätteskönt. I helgen gjorde vi även lite på inbjudningskorten och i morgonkväll ska vi ha bröllopsmöte så då kommer nog lite mer att lossna.

• Cookie27

:)

Rebellen75 skrev 2009-04-13 23:48:40 följande:
    Din variant var bättre. Så är det när man har för ny psalmbok.
  • Cookie27

Vi ska ha catering men det är från ett litet ställ på västkusten som vi vet har bra mat. Men det är inte billigt tyvärr.

Vi trodde att vi bara skulle ha två rätter och tårta men efter disskusioner med kocken i helgen så blir det en liten efterätt. Så vår meny blir troligen:
    Räk & havskräftcocktail (Med hembakt bröd till)
    Helstekt oxfilé (kanske) med potatispuré och någon sås :)
    Sorbet (Vet inte smak men den ska vara rosa :))

Bröllopstårta från Tårtmakeriet i Lysekil
    (Förmodligen med smakerna vanilj, jordgubb & vitchoklad)

Får ni inte proväta om ni beställer från "mammas"? Fixa så att ni får smaka på det som ni ska beställa så att det inte kommer som en tråkig överaskning att maten inte är så bra.

Nej, nu måste jag fortsätta jobba :)

HannaGalenPanna skrev 2009-04-14 04:10:44 följande:
    Hej hej!Lite nyfiken på vilka matalternativ ni har valt? Någon som ska ha catering? Från vilket ställe? Någon som vet hur maten smakar hos "mammas"? Blir lite fundersam på om det verkligen är bra mat då det inte är några bilder på maten och så var det ju riktigt billigt! :) Är verkligen ute efter lite bantat pris! :)Kram//Hanna
  • thildamy
    DarlingLiellen skrev 2009-04-13 17:43:26 följande:
    Klart/bokat/köpt i vårt läger: kyrka, lokal, catering, klänning, trubadur/dj, frisör, tärnor/bestmän/värdpar, solist och solosånger, psalmer som ju verkar vara samtalsämnet idag - klart. Jag/vi har valt 84 (vi lyfter våra hjärtan) och hösttexten "på bröllopsdagen ber vi" till 199 (den blomstertid) .
    höst text?? har du den ??
    Please
  • Mia o Kalle

Tiden bara springer iväg, snart är sommaren här och efter det är det ju vår tur!
    Jag har knåpat färdigt alla trycksaker nu i helgen, inbjudan, festprogram (-bordsplacering då) och kort till bordsplaceringen.
    Även menyn är spikad, så även drinklistan för kvällen.

Nu är jag i valet och kvalet när det gäller klänningen, det finns ju så många fina, hur ska jag nånsin kunna bestämma mig?..

• Igia

Oj, alla trycksaker. Det var bra jobbat! Vi har bara gjort inbjudningarna än och det var tillräckligt jobbigt så det blir lite enklare med resten hoppas jag.

Har du provat ngr klänningar?

• carolaj83

irriterad!!!!
    var över 2 veckor sedan vi beställde våra inbjudningskort från kortdesign och inte ens fått ett ex på mailen fast deras leveranstid är 5-6 dagar....så sambon ringde igår.
    och fick svaret att dom måste ha glömt den, men den skickades till vår mail igår

Svar på tråden September 2009 del3