• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Igia

Jättefina! Jag måste få hjälp av sambon att göra våra bilder mindre för de är för stora att lägga upp tydligen... Men det ska komma för den som vill se...

september2009bröllop skrev 2009-04-15 21:32:46 följande:
    Nu har jag äntligen lagt inbjudningarna på brevlådan!! Resultat av mitt och sambons knåpande kan ses i galleriet
  • september2009bröllop

Tack alla för de fina orden.. Men vad jag och sambon kämpade med dem.. en kväll gick åt att klippa etiketter, stansa och slå hjärtniten i dem.. Dagen efter skulle remsor klippas.. pappret va för tjockt för skrivaren så de va bara att ge sig iväg till ett sånt där kopieringsställe.. rosetterna skulle knytas ochvi har en katt som trodde sidenbanden och korten va en leksak ja listan kan göras lång, men nu är de klara och jag känner mig jättenöjd!

tess: Här här projekt viktnedgång pågått en månad.. LCHF metoden och promenader är mitt vapen mot de sista kilona

Ellie: Absolut kan du ha strumpbyxor.. men se till att få tag i sånna som inte är försärkta över häl och tå om du inte är säker på att du täcker de med skorna.. Fast det har du säkert redan tänkt på själv Sen tycker jag de är väldigt fint med strumpbyxor som har lite glans i sig...

• Ellie Lo
    september2009bröllop skrev 2009-04-16 12:48:55 följande:
    Ellie: Absolut kan du ha strumpbyxor.. men se till att få tag i sånna som inte är försärkta över häl och tå om du inte är säker på att du täcker de med skorna.. Fast det har du säkert redan tänkt på själv Sen tycker jag de är väldigt fint med strumpbyxor som har lite glans i sig...
    Jag och min m2b är lite oense om hur uppklätt det ska vara. Han vill ha frockcoat och få en chans att verkligen vara fin. Men jag känner mig utklädd när jag provat brudklänningar... jag är väldigt kort också, bara 156 så det känns som att jag försvinner i en brudklänning med stor kjol. Jag vill hellre ha en kort, lite mer elegant klänning. Har en bilder i galleriet, det är den första bilden jag tänker på. Men kan han ha frockcoat om jag har den klänningen och min sjuuuuukt snygga skor som jag redan köpt? (lite av nackdelen med lång klänning är ju att de inte syns...ska lägga upp en bild på dem också)
  • TesshjärtaFred

Jag tycker absolut att han kan ha frockcoat och du den klänningen som du har på bild. Tillsammans med skor, hår, smycket etc blir det ju en helhet som inte behöver vara mindre fin bara för att du inte har en lång traditionell bröllopsklänning. Jag känner flera stycken som gift sig i korta klänningar och deras män hade ex smoking.
    Man ska ha något man känner sig fin och bekväm i, inte utklädd.
    Om du känner för det kan du ju komplettera med en underkjol i tyll för att få lite vidd och ännu mer bröllopslik känsla, det är jättefint med kort klänning med tyll under, tycker jag.

• Ellie Lo

Tack TesshjärtaFred! Ska ni också gifta er 5 september? Hur är ert upplägg för dagen?

• TesshjärtaFred

Ellie Lo skrev 2009-04-16 13:38:26 följande:

Tack TesshjärtaFred! Ska ni också gifta er 5 september? Hur är ert upplägg för dagen?
    Ja det stämmer. Vi har inte planerat dagen i detalj, men vi ska gifta oss borgerligt på ett slott i Södermanland. Vi kör vigsel, middag, fest och övernattning på samma ställe.
  • Sanniis

Vilka fina inbjudningskort många av er har pysslat ihop!
    Vi skickade iväg våra i söndags och det kändes såå bra! Nu börjar det bli ännu mer på riktigt Finns bild på korten i galleriet.

Vi har även bestämt oss för var vi ska köpa tårtan. Nu ska vi bara boka tid för provsmakning och prat om hur den ska se ut.

Imorgon ska jag prova en klänning som jag väntat på länge. Hoppas hoppas att den är fin! Enda problemet är att jag vill gå ner en del till bröllopet och känner mig rätt fluffig efter påsken. Så egentligen vill jag vänta lite med att prova klänningen... men är så nyfiken

Ska nog börja arbetet mot kilona idag... är bara så himla svårt att äta bra på helgen. Men vill man vara fin på den stora dagen så är det väl bara att kämpa på!

• thildamy

vad fina inbj.kort

Sanniis skrev 2009-04-16 18:59:53 följande:
    Vilka fina inbjudningskort många av er har pysslat ihop!Vi skickade iväg våra i söndags och det kändes såå bra! Nu börjar det bli ännu mer på riktigt Finns bild på korten i galleriet.Vi har även bestämt oss för var vi ska köpa tårtan. Nu ska vi bara boka tid för provsmakning och prat om hur den ska se ut.Imorgon ska jag prova en klänning som jag väntat på länge. Hoppas hoppas att den är fin! Enda problemet är att jag vill gå ner en del till bröllopet och känner mig rätt fluffig efter påsken. Så egentligen vill jag vänta lite med att prova klänningen... men är så nyfiken Ska nog börja arbetet mot kilona idag... är bara så himla svårt att äta bra på helgen. Men vill man vara fin på den stora dagen så är det väl bara att kämpa på!
  • september2009bröllop

hej thilda... long time no see

• Cordula

Hej allihopa!

Tänkte kika in lite, ska oxå gifta mig den 5 september i år. Kul att se hur långt andra har hunit och om man ligger i fas :).

Svar på tråden September 2009 del3