• Igia

September 2009 del3

Här kommer fortsättningen på bröllopsplanering för september 2009!

Vår gamla tråd finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3176453.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:52
    Datum:

TesshjärtaFred 5/9
    thildamy 9/9
    MyandErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:19

CaSan 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-03 02:53

miamedknuff 5/9

• Svar på tråden September 2009 del3
  • Sanniis

Glad Påsk på er allihop!

Idag har det hänt grejer på bröllopsfronten! Vi har beställt min vigselring. Den kommer bli såå fin och det känns så verkligt och nära nu
    Vi har fixat med inbjudningskorten som kom häromdagen. Har även köpt papper till infobladet som vi själva ska skriva ut. Hoppas på att skicka ut inbjudningarna i helgen.
    Min sambo har påbörjat en bröllopshemsida där vi ska ha lite kompletterande information till inbjudan och infoblad.
    Vi har även hunnit med att besöka ett café för att diskutera bröllopstårta. Vi var dock inte helt nöjda med vad de hade att erbjuda, så vi kommer nog välja ett annat ställe. Det bästa i stan enligt många (och dyraste), så vi blir nog jättenöjda!

Klänning har jag dock ingen och vet inte alls hur jag ska göra med det. Väntar på att en butik ska få in en klänning nästa vecka. Hoppas hoppas att den är så fin som jag tror och att den passar mig.

• Trudilutt

Så där ja!

Nu är påskfirandet över i vår familj iaf...

Tillbaka till verkligheten imorgon, med en resa till Stockholm. Kanske skulle leta efter lite brudklänningsbutiker när jag ändå är i våran fina huvudstad...

Några tips?

• Rebellen75

Vårat påskfirande börjar idag . Ska över till svärmor och äta. Sedan är det slut med påsk för vår del.

Måste bara berätta vad jag gjorde igår. Jag och min kompis hyrde en lastbil åkte från Västerås till Moheda ( vänersborgs trakten) ca 6 timmar bilfärd. Gick på loppis och fyndade massor åkte sedan hem samma dag.

Ang bröllopsklänningar i Stockholm har jag inget tips men funderar också på att ta en tripp till Stockholm framöver.

• Trudilutt

Det lået roligt, jag och smabon cyklade 4 mil igår, så baken är liiite öm

Men mysigt var det!

Jag har iofs beställt min klänning från Kina, men jag vill ha alernativ ifall den inte är bra

• Rebellen75

Alltid bra med motion en annan satt ju mest hela dagen.

• Cookie27

Nu har jag kommit hem från en liten trip ner till västkusten där vi ska ha bröllopet :)
    Vi har kollat på lokalen, pratat meny med kocken, bestämt bröllopstårta och så har jag visat min fästman innuti kyrkan för han hade bara sett den utifrån tidigare.

Nu längtar jag ännu mer!

• Cookie27

Vi har valt en psalm också: Nr 234 från psalmboken (1937 års upplaga)

• Trudilutt

Åh, detta med psalmer... Vad heter den nr 234? Kan man lyssna på psalmer nånstans?

• Rebellen75

jag slog upp psalm 234

o salighet, o gåtfullhet, o kristi törnekrona, som mer än världens visdom vet och varje sund kan sona, som mer än världens visdom vet och varje synd kan sona.

Jag träder nu till korset fram ur dödens syndaländer
    att ge min själ liksom ett lamm i jesu frälsarhänder

jag svär dig trohet, ödmjukhet och lydnad intill döden-
    från denna stund för evigthet du vårdar mina öden

nu all min synd du tagit har av fröjd vill hjärtat gråta
    jag ditt barn - du är min far- o salighetens gåta.

Sen vet jag inte riktigt var man kan lyssna på dem men det finns en sida som heter Kyrkomusik någonting

Svar på tråden September 2009 del3