Klistrar in inlägg från igår kväll och nyss, för BT vägrar låta mig publicera inlägg så jag har fått spara dem.
Lördag kväll:
Packat upp de sista kartongerna, puh! I morgon får vi förhoppningsvis besked om det räliga huset. Och på måndag ska jag gå upp klockan HALV FEM för att ta tåget upp till Stockholm och min kurs. Det blir början på mitt liv som independent working woman.
Förhoppningsis: Din pasta lät supergod! Det var för övrigt europeisk matfestival i stan idag och vi köpte nektariner, aprikoser och körsbär från ett lagom buttert par från Drôme, lekte med tanken på att länsa franska ostförsäljarnas stånd, dregglade över ångande paellor och brezeln, belgiska våfflor och crêpes. En kul grej var jätteståndet med italienska bakverk. Och det var som sagt jätteäkta alltihop eftersom försäljarna åkt upp till Sverige från sina respektive regioner.
Konstutställningen funkade fint, först var det otroligt god lunch i restaurangen, lammfärsbiff med fårost, kikärter, dillskum och citronpuré, i stearinljusens sken. Sen gick vi en sväng på själva utställningen men alltså man kan ju knappast koppla av med en 16 månaders bebis i salar fyllda av spröda skulpturer om man säger så. Som tur var fortsatte monstret att vara på sitt allra mest strålande humör (hon har för övrigt varit helt fantastisk hela veckan, alltså ända sen hon började på dagis, bara skratt och bus och energi från tidig morgon till sen kväll, på dagis äter hon och sover och leker och säger inte ett pip när jag lämnar henne, helt otroligt!). Det var en konstutställning av medlemmarna i mannens och mitt favvo-band (ett av dem i alla fall) Sonic Youth så det kanske inte var de mest värdefulla konstföremål som finns men man hade ändå hjärtat i halsgropen när dottern sprang fram till väggen med fastnålade LP-skivor med stränga order om att inte röra, följaktligen höll hon armarna lydigt fastlimmade längs sidorna hela tiden medan hon lutade sig fram mot en skiva i taget och SLICKADE på dem.
Bäst var när vi hittade ett karaoke-rum där man kunde spela trummor till Kim Gordons rätt ångestmättade röst, då kunde vi förstås inte låta bli att placera dottern på pallen med två trumpinnar i händerna och njuta av hennes hämningslösa utfall mot virveltrummor och hi-hats.
Sen åt vi glass hos världens godaste Lejonet och Björnen, hasselnöt och yoghurt-citron och rabarbersorbet. Och till sist länsade vi som sagt fruktståndet. Nu har vi lekt och städat och ätit och nu är det dags att gå och lägga sig. I morgon blir en ny husvisning och nagelbiteri förknippat med det andra huset. På ett sätt är det bra om vi inte får det, pratade som hastigast med min bror i morse, han är vid det här laget en hyfsat välrennomerad stockholmsarkitekt och han trodde att det skulle kosta omkring EN OCH EN HALV MILJON att göra det nödvändiga, om vi "hade flyt och inte gjorde några märkvärdigheter. För om ni ska ha märkvärdigt, då kostar det tiotusen till per kvadrat." Så nu är vi lite skraja, men inte avskräckta.
Snart i lyxfällan, G
Söndag lunch:
Ooops, nu är vi ägare till ett alldeles eget råttbo! Eventuellt kan det bli ett fantastiskt boende och en riktigt bra investering; alternativt hjärtesorg och ekonomiska trångmål. Det kan bara framtiden utvisa. Känns i alla fall fint att vi fick det för lite under utropspriset, och sen kan vi betala drygt hälften kontant, bra det också.
Förhoppningsis, jag inboxar dig en länk, tror det ligger kvar en liten stund till.
Kram, G