• Ankitim

Knäckt....

Jag är knäckt, han har lyckats knäcka mig totalt och nu lyckast vända det till att allt är mitt fel. Jag känner mig så dum. Mitt självförtroende är som bortblåst, har ingen tro på mig själv och min förmåga. Vet inte om jag någonsin kommer att tro på kärleken igen, jag som alltid har varit en optimist när det gäller den biten.
    Jag är trött på att bara få höra negativa saker, jag anstränger mig inte tillräckligt mycket för oss osv. Jag är trött på hans tomma hot, dem svider ändå. Jag är trött på att känna att allt är mitt fel, att jag inte duger, att jag inte håller måttet. Jag kommer aldrig att göra honom nöjd, aldrig.

Jag är bara förkrossad och vet inte hur jag ska ta mig vidare...

• Svar på tråden Knäckt....
  • Ore

Härligt att höra att du vågade bryta med honom!

Det gör jätteont i början, men om du ändå känner dig nöjd så är jag helt övertygad om att du har tagit rätt beslut!

Heja dig!

• Ankitim

Tack Fjällbruttan! Va skönt att läsa dina ord. Jag ska vara stark och fixa det här.

Jag vet att jag har min del i den här soppan också och jag vet vad jag borde ha gjort annorlunda från allra första början men börjar jag tänka i dem banorna så blir jag galen!

Ska försöka att njuta av de ensamma stunderna där jag kan göra precis som jag vill och förhoppningsvis varar inte dem ensamma stunderna i evighet. Jag har, tro det el ej, ett stort behov att få va lite själv ibland, då jag tycker det är skönt, man hämtar liksom energi från sig själv. Och jag hoppas jag kan skapa lite ny energi framöver.

Jag ska ta hand om mina vänner som jag har försummat, då dem har tagit underbar hand om mig de senaste dagarna. Jag har underbara vänner och en underbar familj, utan dem så hade jag aldrig fixat det här.

Och ni som finns här som skrivit stöttande ord, som skrivit om era egna erfarenheter, ni är också underbara.

• Jemima

Hej Ankitim, vad rörd jag blir av din historia, men jag håller med alla andra som kommenterat. Klart det är jobbigt att bryta upp oavsett hur bra eller dåligt förhållandet var. Men det går över. Och du vet ju innerst inne att du inte vill tillbaka till ett förhållande som du mestadels mår dåligt av. Läs din egen trådstart om du börjar tvivla :)

Jag tycker också du ska försöka sluta tänka på skuld och dåligt samvete. Du mådde inte bra i förhållandet (kanske inte han heller), och du vet ju lika bra som jag att bra förhållanden mår man bra av (inte till 100% hela tiden förstås, men den övervägande delen). Se uppbrottet som något du måste göra, inte som en följd av att någon av er "gjort fel".

stor kram!

• soon and very soon

Han var ju inte bra fgör dig, nu kan du hitta någon som passar dig o som kan ge dig stöd o trygghet i ett fortsatt liv.
    Lycka till med allt o när DU är redo ta steg framåt i ditt nya liv.
    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

• Ankitim

Idag har jag suttit och solat på min balkong och druckit kaffe och ätit choklad och det var så skönt och jag kände mig faktiskt glad =)

Fattar att humör och känslor kommer att gå upp och ner ett tag men ville bara skriva nåt positivt och glatt för en gångs skull.

• MimmiMama

lyssna på denna om och om igen!

• MW 090829

Lyssna på Orup - Jag Kommer över Dig.

• passionsblomman

Du ser!

Klart det går i vågor vännen, men du ska se att den här sommaren-den blir DIN!!!

Kramar till dig!

Ankitim skrev 2009-04-16 16:32:57 följande:
    Idag har jag suttit och solat på min balkong och druckit kaffe och ätit choklad och det var så skönt och jag kände mig faktiskt glad =)Fattar att humör och känslor kommer att gå upp och ner ett tag men ville bara skriva nåt positivt och glatt för en gångs skull.
  • Ankitim

I´m back!

Det går sakta framåt men jag mår ok. Om 2 dar åker jag på en minisemester helt själv , ska bli helt underbart.

Annars funderar jag mycket, vet att han vill göra allt för mig men jag tvekar ändå. Jag vill bara vara ego, vilket jag är också just nu

Hoppas ni alla mår bra!

• agtiwi

Vad skönt att det går framåt för dig! Det kommer säkert vara lite upp och lite ner den här första tiden. Ville väl mest säga att när man varit stark och brutit upp och den andre till slut ger upp sina försök till kontakt är det lätt hänt att man enbart kommer ihåg de bra stunderna, så ibland kan det vara bra att påminna sig själv om varför det blev som det blev.
    Hoppas du får en underbar minisemester!!

• passionsblomman

Vad roligt att höra ifrån dig!

Och framförallt att du är på rätt spår! JÄTTEBRA!!!

Du gör så rätt som åker iväg och som tänker på DIG nu.(Tro mig jag är ingen som ivrigt hejjar på i egotripparnas Sverige annars, så jag menar verkligen vad jag säger!)

Fortätt njuta av ditt liv!

Svar på tråden Knäckt....