• Ankitim

Knäckt....

Jag är knäckt, han har lyckats knäcka mig totalt och nu lyckast vända det till att allt är mitt fel. Jag känner mig så dum. Mitt självförtroende är som bortblåst, har ingen tro på mig själv och min förmåga. Vet inte om jag någonsin kommer att tro på kärleken igen, jag som alltid har varit en optimist när det gäller den biten.
    Jag är trött på att bara få höra negativa saker, jag anstränger mig inte tillräckligt mycket för oss osv. Jag är trött på hans tomma hot, dem svider ändå. Jag är trött på att känna att allt är mitt fel, att jag inte duger, att jag inte håller måttet. Jag kommer aldrig att göra honom nöjd, aldrig.

Jag är bara förkrossad och vet inte hur jag ska ta mig vidare...

• Svar på tråden Knäckt....
  • stressad bride2b

Jag avslutade ett förhållande med en kille som fick mig att känna mig otillräcklig. Jag träffade kort därefter min blivande och jag hade aldrig sett honom om jag inte gjort slut i med mitt ex.

Ville bara ge en solskenshistoria om hur det kan gå när man värdesätter sig själv tillräckligt högt för att, för sin egen skull gå igenom nåt jobbigt för att få nåt ännu bättre i slutändan!

Lycka till!

• Ankitim

Oh tack för den lilla solskenshistorien, sånt som bara händer i filmer annars. Det vore toppen om det kunde hända mig också!

Jag är annars lite av en expert på att linda in saker och ting, vilket gör det jobbigare för mig själv. Om jag skriver att jag inte orkar mer eller helt enkelt slutar att svara på mail så drösar tonvis med mail in, till en början fina, sen desperata och sen med hårda ord och tomma hot, framför allt om att vara otrogen och sen samtal som kan vara i timmar. osv osv osv

Som sagt, svår att göra nöjd.

• Aleta

En till solskenshistoria:
    Jag hade flyttat ifrån mitt ex, men vi träffades vid olika sammanhang ändå.

Det var en varm vårdag, jag satt i en park och mitt ex hade precis gått efter att vi växlat några ord, inte helt trevliga.
    Jag satt och tänkte på hur mitt liv skulle bli nu, på hur andra hade det i sina förhållanden.
    På hur det skulle vara att vara tillsammans med t ex...han som satt därborta i gräset...
    Han frågade efter ett festivalsprogram, jag erbjöd mitt och han kom och satte sig bredvid mig för att läsa.

Nu är jag gift med honom och en underbarare man hade jag aldrig kunnat finna!

• Hammerman

Ankitim skrev 2009-03-23 13:38:27 följande:

Oh tack för den lilla solskenshistorien, sånt som bara händer i filmer annars. Det vore toppen om det kunde hända mig också!Jag är annars lite av en expert på att linda in saker och ting, vilket gör det jobbigare för mig själv. Om jag skriver att jag inte orkar mer eller helt enkelt slutar att svara på mail så drösar tonvis med mail in, till en början fina, sen desperata och sen med hårda ord och tomma hot, framför allt om att vara otrogen och sen samtal som kan vara i timmar. osv osv osvSom sagt, svår att göra nöjd.
    Skrämmer han dig och hotar med att vara otrogen? Lämna stolpskottet pronto!
  • Ankitim

Oh wow Aleta, på dina inlägg tidigare så verkar du vara väl värd den där solskenshistorien!! Glad för din skull

Då finns det hopp hihi!

• Ankitim

Inte skrämmer utan hot om att träffa andra, det finns ju så många därute som vill ha honom. Suck herregud, så barnsligt liksom.

• Hammerman

Ankitim skrev 2009-03-23 14:10:21 följande:

Inte skrämmer utan hot om att träffa andra, det finns ju så många därute som vill ha honom. Suck herregud, så barnsligt liksom.
    Sånt där är så otroligt lågt. Jag hade en tjej som jämförde mig med sina ex eftersom hon visste att det skulle ta bra. Det du är med om låter nästan värre. Man kan aldrig bygga en bra relation på det viset.

Jag tycker fortfarande att du ska ta dig ur ditt nuvarande förhållande.
  • Celeste97

Oj, vad glad jag blev av Aletas historia!

Ankitim, det enda du behöver fixa just nu är lite space för dig själv och sånt som ger dig energi. Det är prio 1! Ring kompisar eller släktingar som du vet orkar lyssna utan pekpinnar, unna dig själv sånt som DU tycker om, gör aktiviteter som gör dig på gott humör! Och stäng dörren ett tag för allt som tar din energi och kraft. Om du märker hur mycket du har att vinna på att ta vara på just dig kommer valet inte vara så svårt...

• passionsblomman

Låt dem ta honom!

Och här finns också solsken, efter en del tidigare gräsligheter! Det är därför jag tycker du ska flytta dig ur hans skugga: det finns sol därute för dig också!
    Värsta högtrycket ska du se att det kommer att bli!

Ankitim skrev 2009-03-23 14:10:21 följande:
  • Ankitim

Haha tack Passionsblomman!

Celeste97 - det är precis vad jag vill göra. Har sån ångest nu då han vill bestämma om våra lägenheter och framtid osv. Stress och press hela hela tiden och jag som på min sida försöker linda in det svåra men då fattar han ju inte. Han kan bara inte låta allt vara för en tid, han kan inte låta saker och ting lugna sig. Usch är så rädd för hur det kommer att bli.

Svar på tråden Knäckt....