• konstigabaralillajag

Skatteåterbäringen - får tillbaka! :)

Idag kan man kika in på skatteverkets hemsida och se hur mycket man får tillbaka alt får i restskatt. Vi hade varit snälla i år, hela 11 481:- kommer in på vårt konto och läget blir genast annorlunda :) Vi räknade inte med denna summan...

Nu kommer jag kunna köpa den där ringen jag önskade mig samt så kommer vi bjuda på mat istället för smörgåstårta :) Idag är jag glad och lättad!

• Svar på tråden Skatteåterbäringen - får tillbaka! :)
  • Pizan
    Bambi76 skrev 2009-03-25 09:22:32 följande:
    Shit va ni får tillbaka mycket :)Jag är super glad över min 5000:- som jag får tillbaka men visst hade det varit kul att få lite till ;)
    I vårt fall beror det på att vi inte har skattejämkat på våra bostadslån så då får man tillbaks i slutet på året istället. Det blir som ett slags sparande som vi brukar använda till amorteringar eller lägga på huset.
  • MulleNuh

Men SUCK!!!!!

670:- får jag tillbaka! Blä va meningslöst...

• Bambi76

Förstår att det känns lite men det är bättre än att få betala ;)

MulleNuh skrev 2009-03-25 14:17:06 följande:
    Men SUCK!!!!!670:- får jag tillbaka! Blä va meningslöst...
  • MulleNuh

Joo.. Bara att jag ALLTID får tillbaka MINST 6-7000:-. Och just detta år så har jag SÅÅ stor nytta av dessa pengar..
    ja ja så är det..

Bambi76 skrev 2009-03-25 14:21:32 följande:
    Förstår att det känns lite men det är bättre än att få betala ;)
  • mamci

jag har provat att gå in i dag också men det står bara tekninskt fel. Nu är jag så nyfiken. Jag tror inte jag får något tillbaka eftrsom jag pluggat och jobbat väldigt lite under hösten. Men det är spännande ändå! Har mest fått betala tillbaka förut! :(

• Bambi76

Ahhhhhh.. då förstår jag att det känndes extra surt i år!

MulleNuh skrev 2009-03-25 14:23:14 följande:
    Joo.. Bara att jag ALLTID får tillbaka MINST 6-7000:-. Och just detta år så har jag SÅÅ stor nytta av dessa pengar..ja ja så är det..
  • MulleNuh
    Ja men det kunde ju va värre som sagt...
    Bambi76 skrev 2009-03-25 14:48:24 följande:
    Ahhhhhh.. då förstår jag att det känndes extra surt i år!
  • anne på grönkulla

Jag ska få 18000 prel säger de - vad maken får vet jag inte än. Får se vad det blir till slut bara. I vårt fall beror det på att vi inte jämkat för räntorna på lägenhetslånen, pengarna brukar komma bra till semestern eller så. I år ska vi bygga balkong så kanske går pengarna rakt dit.

• Gable

Jag får tillbaka nästan 35.000 och maken 16.000. Här ska shoppas!!!! Oiiiiiiiiii!!!

• Valkyria84

Jag får tillbaka ca 6500 innan jag dragit av för resor. Tycker det är jätte konstig då jag fick tillbaka samma summa förra året men i år har jag massa lån som ska räknas med.... borde bli mycket mer ju... ska ringa dem och fråga när jag fått papprena.... någon som vet varför det blir så här?

Svar på tråden Skatteåterbäringen - får tillbaka! :)