• konstigabaralillajag

Skatteåterbäringen - får tillbaka! :)

Idag kan man kika in på skatteverkets hemsida och se hur mycket man får tillbaka alt får i restskatt. Vi hade varit snälla i år, hela 11 481:- kommer in på vårt konto och läget blir genast annorlunda :) Vi räknade inte med denna summan...

Nu kommer jag kunna köpa den där ringen jag önskade mig samt så kommer vi bjuda på mat istället för smörgåstårta :) Idag är jag glad och lättad!

• Svar på tråden Skatteåterbäringen - får tillbaka! :)
  • Pizan

Lite fel borde vara inom citationstecken... Hans revisor hade ju räknat ganska mkt fel.

• paulaner

Studielånen är undantagna skattedeklarationen. De ligger utanför, så där får man tyvärr inga ränteavdrag eller något sådant.

mamci skrev 2009-03-25 23:51:04 följande:
    Nu är jag här igen. Var ut på skatteverkets sida tidigare i em. och då stod det var stängt på just den sidan, tror att det var nå med tekninkens under :) Vet inte om de har fixat till det under kvällen. Hoppas det funkar snart igen :)Har jag tur så slipper jag i alla fall betala tillbaka nå. Jag kan inget om deklaration. Någon som vet hur det är när man pluggat och haft lån? Kan man tänkas få tillbaks en krona eller två. Har jobbat väldigt lite under hösten!?
  • passionsblomman

Det håller jag verkligen med om! Dessutom -varför har man en revisor? jo för att inte råka ut! Han borde dragit det från sitt arvode, när han gjorde så stort fel.

Klanr´tar man till det i blomsteraffären tex, så kan man ju inte t a betalt och får lämna ut nya blommor eller ersätta på något sätt. det borde vär gälla en sådan här miss också kan man tycka.

Pizan skrev 2009-03-26 10:02:28 följande:
    Lite fel borde vara inom citationstecken... Hans revisor hade ju räknat ganska mkt fel.
  • mamci

Jag fick tillbaka en sluring på skatten i alla fall, 1600:- vilket jag är väldans tacksam för :) Vet ju inte hur det blir med varken sommarjobb eller sökta jobb så att få tillbaka någonting är bra mycket bättre än ingenting :)Eller få kvarskatt :( Stackare som fick 85 000, jag skulle tuppa av om jag haft en revisor som skött det så illa!

• Miisen

Får ungefär 4000. Det hade jag räknat med, men lika trevligt ändå

• mattiasmarie

fick tillbaks 24000kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• anapanasiti

Vi får 9800 tillsammans... mcyket uppskattat såhär i bröllopstider

• Pizan
    mamci skrev 2009-03-26 14:19:01 följande:
    Stackare som fick 85 000, jag skulle tuppa av om jag haft en revisor som skött det så illa!
    Kan säga att han inte har kvar den revisorn längre. Nuförtiden får vi alltid tillbaks på skatten och det är mkt trevligare.
  • giz83

JAG FÅR TILLBAKA 5400 KR!!!!!!!!!!!!!!!!
    de komemr ju så klart gå till bröllopskontot!!! hihi
    oooo va glad jag blev!!! va jätte orolig att jag skulle va tvungen att betala tillbaka!!!

o m2b får också tillbaka...dock inte lika mycket, men iaf...
    de ska också gå till vår budget...=)

• passionsblomman

Det tycker jag var bra!!!

Pizan skrev 2009-03-27 14:08:27 följande:
    Kan säga att han inte har kvar den revisorn längre. Nuförtiden får vi alltid tillbaks på skatten och det är mkt trevligare.
  • mamci

Tjohoo! Fick deklartations pappren idag och jag lär ha kollat fel tidigare, Jag får tillbaka några tusenlappar till :O Nu kan vi unna oss några x-ra mjukglassar i sommar ;)

• Frukenob

Som ett spar tips så har dom dragit extra skatt från mig under 2008. Bara för jag ville få ut en fin summa till bröllopet. När jag fick deklarationen så blev jag besviken 1800kr. Hade räknat med minst 4000kr. Tydligen så betalar jag för lite skatt så OM dom inte dragit extra så hade jag fått rest skatt.
    Tur att min M2B fick 10000 tillbaka

• Hannaz

Trodde sambon skulle få tillbaka samma som jag men han har tydligen ett lägre grundavdrag för att han tjänar mer så det blev flera tusen mindre än beräknat. Jag som trodde att grundavdraget var en fast summa men tydligen inte.

Svar på tråden Skatteåterbäringen - får tillbaka! :)