Hur har ni gjort ekonomiskt?
Har ni spart? Lånat? Fått hjälp av föräldrar? Tagit lite vart efter...
Tar ju en evighet om man ska spara alldeles själv ju!!!
Vad har era bröllop kostat/kommer att kosta? Vad är dyrast??
Har ni spart? Lånat? Fått hjälp av föräldrar? Tagit lite vart efter...
Tar ju en evighet om man ska spara alldeles själv ju!!!
Vad har era bröllop kostat/kommer att kosta? Vad är dyrast??
Oj, bra pris, men då fixar ni allt själva eller? Vår mat för 60 personer kommer nog gå på 35-40000.
Vi sparade ihop och betalade allt själva, köpte också en del under resans gång. Bröllopet landade på 100000kr.
Vi betalar allt själva och tror det landar på va 100 000kr. Började spara i höstas och pusslar mycket just nu för att få det att gå ihop. Vi lever ganska sparsamt just nu om man säger så, speciellt som vi lever på en lön!
Vår största post är mat och lokal, följt av fotograf, ring och klänning. Till saken hör att vi har ett väldigt litet bröllop så jag trodde aldrig att det skulle springa iväg så i budget, hade trott att 60 000 skulle räcka. Men nu får vi det precis som vi vill ha det, litet, intimt men lyxigt men visst kostar det på under tiden..
älskarlivet: Japp, vi gör all mat själva! Förutom grillningen för den sker ju på plats så klart, så den har vår toastmaster huvudansvaret för. Tårtorna kommer vi också göra själva!
Vi hade ingen lång framförhållning, och ville inte ha något stort bröllop, så vi har inte sparat till det. Vi fick 10 000 av mina föräldrar och räknar med att det ska räcka till festen (hemmalagad buffé, gott vin, hemgjord tårta, champagne, hyra av bord och stolar, dukning mm) för knappt 30 personer.
Min klänning och hans kostym har jag köpt, för jag ville att vi skulle vara lite extra fina. Kostade runt 6000. Får köpa ringen själv också, men den blir väldigt enkel (som jag vill ha den).
Vi tycker det är så skönt att gå till dukat bord och gå därifrån och slippa disken, så vi lägger hellre mer pengar på det
Visst är det skönt att slippa det! Tyvärr har vi inte pengarna till det (även om jag önskade) så vi fick helt enkelt komma fram till en annan lösning för att samtidigt kunna bjuda alla vi vill ska komma!
Tömmer vårt sparkonto, samt får tillbaka på skatten 11.000:-
Våra underbara föräldrar är med och sponsrar mat och dryck till stor del.
Sen har vi betalbar 20:- efter middagen
Hittade kläder till bra pris.
Billig fotograf.
Vi kommer köra det traditionella, att brudensföräldrar betalar. Det är det vanligast bland mina vänner. Kanske gammalmodig...
Vill de betala så kör på det! Mina föräldrar har inte råd att sponsra något, jag har fått 1000 kr till klänningen dock + att jag och min m2b önskar oss pengar i födelsedag och julklapp..
Jag har dessutom 2 systrar så skulle mina föräldrar betalt allas, så hade det blivit oerhört dyrt!