• Marzipan

Hur har ni gjort ekonomiskt?

Har ni spart? Lånat? Fått hjälp av föräldrar? Tagit lite vart efter...
    Tar ju en evighet om man ska spara alldeles själv ju!!!
    Vad har era bröllop kostat/kommer att kosta? Vad är dyrast??

• Svar på tråden Hur har ni gjort ekonomiskt?
  • Vanityfair

Vi får ganska mycket av våra föräldrar då min fästmans mamma äger hotellet vi ska vara på och pappas tjej är sömmerska så hon fixar brud- och tärnklänningar. Pappa står för fyrverkerier och mamma står för blommor. Vi själva köper skor och smycken, samt dekorationer och trycksaker. Ringarna lånar vi till då jag vill ha en fin sten. :)

houseandwedding.blogspot.com/

• AnnBo

Vi har sparat en hel del, sen får vi tillbaka 35000 på skatten (mkt tacksamt) och vårt bröllop landar på ca 70000, kanske lite mer.
    Sen får vi lite hjälp av våra päron, men det mesta bekostar vi själva!

• Emmy1982

Sparat och tagit av vinst från lägenhetsförsäljning. Hoppas familjen vill skjuta till lite som "present" men vi räknar inte med det.

• EhjärtarE

Vi har sparat! Trots att vi båda är studenter har vi nu fått ihop till 32 000, vilket räcker gott och väl. Vi har sparat sen augusti och bröllopet blir i augusti. Mina föräldrar har sagt att de vill bidra, men jag har inte hört något mer, så jag vet inte om det blir eller hur mycket.

Bröllopet kommer kosta 28 000, som det ser ut nu, dyrast är maten som går på ca. 4000

• Fenixx

vi kommer få spara ihop till allt, därför vi började så långt i förväg att planera.

• aikidoaasa

Vi sparar just un ca 5000 kr per månad. Inte så mycket, men förhoppningsvis så kommer vi kunna spara med efter sommaren då vi inte behöver spara något till någon semester för i år.

Om allt går som det är tänkt kommer vi minst ha sparat ihop ca 100000 kr för ett bröllop och en smekmånad. Sedan har båda båra föräldrar sagt att de vill vara med och betala så kanske vi inte behöver använda allt det sparade till detta. Hur mycket de vill sponsra med är ännu inte satt så hur mycket det blir vet jag ännu inte.

Jag hoppas på en ganska trevlig löneförhöjning till hösten då min tjänst kommer att göras om en del. Om den går igenom som den ska kan jag lägga undan ännu mera.

Vi vill inte snåla för en sådan underbar dag som endast händer en gång i livet.

• Birana

Vi har sparat alldeler själva i ett år (nästan och fått ihop över 100000, nästan 200000 faktiskt och vi bor dyrt, äter gott osv... Det går om man vill :D

• Heloise

Vi har sparat ihop/ köpt under tiden. Tror itne vi får ngr bidrag och förväntar oss heller inte detta.
    Runt 45 000kr kommer det gå loss på men då gör vi maten själva som vi köper till inköpspris+ moms( rätt stor skillnad mot ut pris)och hyr in personal som serverar. Våra största poster kommer vara mat och alkohol samt ringarna. Vi har bjudit 60p och även om vi inte "lyxat" till det så kommer vi bjuda på 3 rätters, och fri bar. Ett år efter sticker vi i väg en månad till USA på bröllopsresa.

• Thewedding

Vårat bröllop kommer gå på ca 90 000 kr har fått 42 000 kr av min familj och resten har jag sparat själv !

Svar på tråden Hur har ni gjort ekonomiskt?