Hur har ni gjort ekonomiskt?
Har ni spart? Lånat? Fått hjälp av föräldrar? Tagit lite vart efter...
Tar ju en evighet om man ska spara alldeles själv ju!!!
Vad har era bröllop kostat/kommer att kosta? Vad är dyrast??
Har ni spart? Lånat? Fått hjälp av föräldrar? Tagit lite vart efter...
Tar ju en evighet om man ska spara alldeles själv ju!!!
Vad har era bröllop kostat/kommer att kosta? Vad är dyrast??
hej
vi kommer att spara under tiden och köpa lite då och då...
men huvudmålet är ju att det ska bli klart med pengarna innan bröllopet. men det får vi se...
just det...glömde säga...sen kommer vi få mycket hjälp av släkt och familj med saker så vi inte behöver göra allt själva...
Vi har sparat 6000 kr i månaden sedan vi förlovade oss (december -07) och kommer att ha ca 80000 kr när bröllopet går av stapeln i maj. Bröllopet kommer att gå på ca 70 000 kr och vi betalar allt själva.
Det som kostar mest är nog maten och alkoholen skulle jag säga, men även min klänning var ganska dyr
Det mesta har vi sparat efter hand samt tagit från bonusutbetalning. Mina föräldrar ville betala för maten (cateringbuffé) och det får de såklart gärna göra. Vi planerar dock inget tokdyrt bröllop, utan hyr en hembygdsgård och tar dit egen dricka, mat osv.
Mat och dryck kommer att vara vår dyraste post.
Bara att börja spara då, min karl fyller 30 om två år så då borde man ju kunnat lagt undan en del! Man vill ju liksom ha sitt drömbröllop, man gifter ju sig bara en gång liksom!
Vi sparar väl 10-12000 varje månad, men det gör vi även om vi inte hade haft ett bröllop att tänka på.
Skulle aldrig fått för mig att låna till bröllopet, utan hade vi inte haft pengarna hade det fått bli ett mindre bröllop.
Vi tar allt vartefter, vi sparar lite när vi kan och köper allt som behövs eftersom. Jag är studerande så jag har ingen möjlighet att lägga undan en massa pengar. Vårt bröllop kanske kommer att gå på 30-40000 eller så, de största posterna blir ringen, maten och alkoholen.
Har handlat lite undan för undan samtidigt som vi sparat. Bröllopet kommer gå på ca 20 000 kr, och någon speciell hjälp med det ekonomiska kommer vi inte få vad vi vet. Visst tar det lite tid att spara ihop pengar, men så är det ju för många. Även om det tar lång tid så är det ju värt det i slutänden samt så har man gott om tid på sig att planera!
Vi hade inte sparat, vi bestämde oss typ 2 månader innan. Men vi hade fått lite extrapengar från oväntat håll så vi hade lite grann i alla fall.
Eftersom vi inte hade ekonomiska resurser för att ha ett jättebröllop blev det ett mindre. Rätta munnen efter matsäcken...
Mina föräldrar betalade maten, vilket var en stor post.
Min mans "outfit" var en annan stor post.
Personal kostade också litegrann, även om vi fick det billigt pga att vi känner folket.
Frissan är min väninna och gjorde jobbet gratis som en bröllopsgåva.
Drickat kostade en del också.
Lokal fick vi hyra billigt.
Just det, dyrast blir festen.. Sammanlagda summan för den blir ca 14 000 kr för 60 personer.