Hur har ni gjort ekonomiskt?
Har ni spart? Lånat? Fått hjälp av föräldrar? Tagit lite vart efter...
Tar ju en evighet om man ska spara alldeles själv ju!!!
Vad har era bröllop kostat/kommer att kosta? Vad är dyrast??
Har ni spart? Lånat? Fått hjälp av föräldrar? Tagit lite vart efter...
Tar ju en evighet om man ska spara alldeles själv ju!!!
Vad har era bröllop kostat/kommer att kosta? Vad är dyrast??
Min M2B är mycket förutseende och har sparat i en evighet innan vi ens träffades. Han har alltid velat ha ett stort bröllop så har sparat för att kunna få sin dröm att gå i uppfyllelse. Vi har nu en budget på 160000.
Håller med EhjärtaE! Lätt för den som har att säga att det är lätt, kanske dags att inse att inte alla har det så. Här lever vi på en inkomst och får vackert rätta oss efter det. Så kom inte och säg att det går om man vill, alla har inte era förutsättningar.
hm, det beror väl på vad i den texten man väljer att fokusera på.. att säga att det går om man vill tycker jag absolut, men däremot kanske man inte ska jämföra summor. det skulle aldrig gå för oss att få ihop nästan 200000 på ett år (så mycket tjänar vi inte över huvud taget) men att däremot säga att vi skulle kunna spara ihop till ett bröllop på ett år, det tror jag helt klart! sen att budgeten blir en annan tycker jag är ganska oviktigt..
Vi sparade pengarna, 10 000 kr i månaden under en period. Bröllopet kostade 60 000 kr, resan 40 000 kr och en weekendresa vi gjorde direkt efter kostade 15 000 kr. Personligen skulle vi aldrig låna till konsumtion utan det är förbehållet bostadsköp och studier. Vet dock att inte alla kan spara så mycket pengar och då får man helt enkelt väga för och emot.
Vi får lite av mina föräldrar. Sen har vi köpt mycket pö om pö. Och sparat.
Skulle personlingen aldrig låna till ett bröllop, då hade jag skjutit på det eller haft en enklare variant.
Vi har haft turen att få en stor summa av svärföräldrarna och mina föräldrar lägger ungefär lika mycket för de står för maten och dryck. Så vi har räknat med att deras bidrag ska räcka till hela bröllopet för ca 80 personer 3 rätters middag.
Budgeten är 100 000 och vi tror (optimistiskt) att vi ska hålla oss till den summan.
Ringarna för ca 30 000 är inte inräknade i budgeten, de har vi köpt själva i alla fall =)
Vi har en budget på 100000. Våra föräldrar hjälper till med 30000 var.
Oj ja det vore ju inte helt fel att få allt serverat på silverfat!!