• Grund

Underbara Göteborgsfruar - Del 8

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, vissa till mammor och blivit riktigt goda vänner.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärnis 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.htm...
    Tråd 6: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3142388.htm...
    Tråd 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3258827.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8
  • Stjärnis

Hej tjejer! Nu var det ett tag sedan jag var inne.. Jag är inne i slutskedet på mitt jobb, tre veckor kvar innan jag skall gå på semester och föräldraledighet, så det är mycket jag skall hinna klart med innan dess, bland annat en stor projektrapport. Just nu längtar jag något fruktansvärt efter semestern. Jag känner att de tidiga morgnarna och långa dagarna tar på krafterna just nu. Jag orkar absolut ingenting efter en arbetsdag, så nu passar jag på att smita in på BT på arbetstid när alla kollegor är borta Annars mår jag bra! Inga direkta krämpor..

Barba: Vad skönt att du har fått Havandeskapspenning! Är det på grund av riskbilden? När jag ringde och rådgjorde med FK om mitt arbete med missbrukare kunde vara ett skäl att få HP utifrån hotbilden svarade de bara att arbetsgivaren i så fall får omplacera mig och jag hade ingen lust att sitta i en reception i flera månader Så visst är det så att man aldrig vet vad FK gör för bedömning!! Jag tyckte det svar jag fick var konstigt, eftersom jag har hört många andra som arbetat på behandlingshem och dylikt som har blivit beviljade HP. Sedan måste jag säga att det har gått jättebra, tvärtemot vad jag trodde. Mina klienter har visat en väldigt stor hänsyn till min mage och nästan varit lite överbeskyddande.

• Grund

Aha, Tack stjärnis!
    Kul att höra av dig och glad att höra att du mår bra! Förstår att du längtar till semester. Det gör jag med utan en stor mage

• AyBee

Vad härlig Stjärnis att du mår så bra.
    Ja FK är inte lätta att ha och göra med. Fast all kontakt jag personligen har haft har varit bra tycker jag.

Idag har jag o A varit hos polisen och ansökt om ett nytt pass. Om 3 veckor åker jag o M till Barcelona. Längtar jätte mycket!!!
    När jag kom in på Stampgatan var det 57(!!!!) nummer före mig. Fast det gick ganska så fort tycker jag. Strax runt en timme totalt.

Nu börjar solen skina i Torslanda...dax att gå ut. Vi ses imorgon!!!

• BarbaBruden

Tråkigt, Stjärnis att det blev så för dig....men gott att det ändå fungerat bra.
    Mina "klienter" har ju inte riktigt någon verklighetsuppfattning alla gånger vilket gör det svårt. Har redan fått hot ropat efter mig och det känns så där....Så det är en grym lättnad att det är klart i alla fall.....
    Vilken vecka är du i nu? Borde vara riktigt långt....Börjat boa nåt?

Tack, Grund. Jag är som sagt också jätteglad....

Kram!

• Amor Eterno

Hejsan!!

Tack för igår Astrid å myigt med alla Tack tjejer för en myig stund igår.. så roligt att se er alla!! Kom å tänka på vad jag har saknat er

Blir ett kort inslag då jag skall passa på att Lille L over och jag hoppar in i duschen!!

Puss på er!

• BarbaBruden

Säger detsamma! Så gott att se er alla!
    Och tack Astriden för en härlig fest!

Min man höll sitt löfte och uppdaterade bloggen! Så nu finns där 2 nya bilder på köket....

Gick resan hem bra, Maj? Ni är så välkomna att hälsa på nästa gång ni besöker mormor!

Kramen!

• Grund

Jag håller coskå med såklart! Underbart att träffa er och STORT TACK Astriden för ett mysigt kalas!!

Barba, jag såg det och tycker köket blev riktigt riktigt fint!!! Försöket kommentera förut men det gick nog inte så jag får testa senare igen. Men så fräscht och fint det är! Avundsjuk!

Så kul att träffa alla små pojkar igår. Tänk att alla 5 barnen var där, mer eller mindre stora förstås

Det gick ganska bra för H igår som slutade på en delad 12:e plats och vann drygt 2400 kr tror jag (men måste väl skatta bort hälften antar jag )

Kram!

• 31 maj 2008

Å, det var så roligt att träffa allihop, och jag säger som Barba & Grund: Tack för ett toppenkalas, Astriden!

Glömde säga grattis på bröllopsdagen, Barba!

Det gick bra att komma hem. A sov mest, men mot slutet var an väldigt less på att sitta själv bak i bilen, så jag fick göra honom sällskap. Han har provsmakat alla delar på sebra-skallran redan Tack, Grund och AyBee!

• BarbaBruden

Tack för uppdateringen, Grund!
    Alltid spännande sånt där! 2400 är väl bättre än inget? Be proud!

Jag har inte sett på det ur det perspektivet men du har rätt, många barn har vi skramlat ihop! Och bara pojkar! Ska se till at bryta den trenden ska ni se. Återkommer med besked 15e Juni!

• Grund

Barba, Ska ni ta reda på var det blir då??? *spännande*

Jo, jag är jättestolt såklart! Han var jätteduktig tycker jag

Maj, vad bra, då verkar jag han gilla presenten

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8