• Grund

Underbara Göteborgsfruar - Del 8

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, vissa till mammor och blivit riktigt goda vänner.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärnis 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.htm...
    Tråd 6: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3142388.htm...
    Tråd 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3258827.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8
  • AyBee

Köket? Jo vi kom fram till en hel del. Börjar förstå vad vi är ute efter. Ska kolla på några fler ställen bara...

Idag åker vi till Barcelona!!!! Ska bli såååå skönt. Så idag är det busy med amssa saker som ska fixas.
    Axel ska vara hos farmor & farfar fre-sön och med morfar & mormor sön-mån. Och en liten kusinträff under måndagen. Så han kommer ha en härlig helg han också.

Vad skönt Stjänis med din sista dag på evigheter Ta hnad om dig nu och vila och boa in dig riktigt ordentligt. Stora kram!!

• Amor Eterno

Hejsan tjejer!

Vad roligt att bli uppdaterad om vad som händer hos er!!

Stjärnis - Passa på och ov mycket om du kan.. Man är ganska trött sen kan jag säga Vilken dag är det beräknat nu igen?

Aybee - Ha en bra resa och njut sååå mycket, klart Axel kommer att ha super mys med båda era föräldrar. Vill höra alla detaljer sen.

Grund- Hoppas att du tog det lungt igår blev det något sytt?
    Du får säga om restaurang besöket en är oxå nyfiken på Thörntröms kök.

Vi har det bra. Idag skall Jonas ta hand om Lille L alldeles själv då mamsen skall träffa en tjejkompis och äta middag på Taras älkar det stället och känner mig lugn och glad att få ha en liten tjej kväll.

I torsdags så köpte vi vår byrå som jag har velat ha sååå länge, och vi motera ihop den igår! Så nu står den i vårt ovrum redo att fyllas med mina kläder. Vi köpte vit Hemnes byrå ifrån Ikea den med 8 lådor.
    Har under veckan oxå rensat min garderob på hur mycket kläder som helst om inte passar.. Väger nästan samma men känner att blivit något större runt midjan och ryggen. Så man får inhandla lite nytt (man får e det så)!! Dock lite frutrerad att mina ringar och skor inte passar!! Kanske måste ge det lite mer tid? Har ju bara gått 7 veckor!!

Njut utav helgen... Kram på er!

• Amor Eterno

Hejsan inte många om skrivit!!

Hoppas ni mår bra.. Vi mår bra njuter utav vädret!! Föröker bli lite brun och fin vi skall på bröllop till helgen!

Föresten Grund vad var det för hemsida till den Norska väder siten? vill se vädret i Lysekil till helgen!

• 31 maj 2008

Halloj!

Vi var ju på bröllop i Lysekil i helgen, och det var superroligt och vackert. De åkte häst och vagn, tycker det är otroligt fint. A var hos farfar med sambo och vi roade oss ensamma, härligt!

Sedan var det första mors dag och bröllopsdag, blev mycket firande i söndags!

Nu förbereder vi inför A:s namnkalas på lördag. Vädret verkar ju inte bli det bästa direkt...

Kram på er!

• Stjärnis

Hej tjejer!

Vilken början på semestern.. Det har ju varit kanonväder. Vi har varit ute precis hela helgen, tittat på klassfotboll, planterat blommor, rensat rabatter osv och så upppmärksammat våra respektive mödrar förstås Igår var jag ute och gick långpromenad och hade picknick med två andra deltids mammalediga. Jättemysigt! MEN nu verkar det vara slut på det fina vädret. Här ser det ut som det kan bli åska. Jag skäms nästan för att säga det men det känns nästan skönt om det blir lite svalare. Det ätr så svårt att sova på nätterna när dte är så här varmt.

Amor: Det är beräknat till den 30/6. Ja, jag tänker att jag ska passa på att sova men nu när jag väl har blivit ledig så har jag helt plötsligt inte samma behov av att sova... Det känns som om jag har svårt att komma till ro. Jag är liksom fortfarande inne i samma tempo som när jag jobbade men kanske kan jag komma ner i varv allt eftersom jag inser att jag faktiskt är ledig! Hur var din tjejkväll?

Grund: Hur gick golfen?

Aybee: Hoppas att du har haft en underbar resa! Det är du värd!

Barba: Har du fått veta könet ännu? Så nyfiken!

31maj: Är dte mycket att förbereda inför namnkalaset?

Nu ska jag strax plocka ut några blåbärspajer i ugnen, som ska ner i frysen för framtida bruk.. Ett tecken på att man boar?

• Grund

Stjärnis: kan tänka mig att det kan vara jobbigt att sova när det är varmt och stor mage. Men jag hoppas verkligen du får en skön månad och att du hinner varva ner och ladda batterierna inför det som komma skall.

Golfen gick OK. Började dåligt men spelade upp mig lite i slutet. Lyckades göra en birdie igen vilket inte händer alltför ofta.

Astriden: Var håller du hus gumman?

• Grund

Amor: Sidan heter yr.no men den Maj skrev verkade nästan bättre tycker jag.

Vad kul med en ny byrå. Den är verkligen fin, ska bli kul att se den någon gång.

Det blev väl en halvlugn fredag. Jag spelade biljard med H´s kompis M, som är gift med min vän A. Jag slog honom med 6-4 så det kändes bra. Med andra ord är gardinerna fortfarnade inte helt klara men jag känner att jag tappat lite inspiration nu.

Aybee: Du måste berätta om Barcelona!!!

• Astriden

men gud va länge sen det va jag skrev nått här...
    blir lite glömt med FB, MSN & SMS med er

Men vad säjer ni om fika i veckan?
    Pratade lite löst med Långse om torsdag, hur ser det ut för er andra?

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8