• Grund

Underbara Göteborgsfruar - Del 8

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, vissa till mammor och blivit riktigt goda vänner.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärnis 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.htm...
    Tråd 6: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3142388.htm...
    Tråd 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3258827.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8
  • 31 maj 2008

Förresten - Grund! Kuddarna i soffan kommer från Hemtex!

• Grund

Amor: Stackars dig och stackars lille L. Säger som Maj, hoppas verkligen det går över och att L är bättre i magen idag. Kram på er!

Vad härligt att ni ska på bröllop! Jag vill också! Men inget inplanerat iår

Tack Maj, de är jättefina!

Idag och vi 2-årig förlovningsdag Får se om vi kan mysa till det med lite spackling ikväll kanske
    I lördags hade jag tre kriterier för att få med mig H till Ullared (låg bara ngn mil från golfbanan): Göra en birdie, göra 2 par och få fler poäng än H. Jag gjorde alla och han fick så snällt styra till Gekås Köpte dock bara några ljus, en tavla och en lampskärm (grön och fin till extrarummet)

Maj, H gjorde en HIO när han var 13 år. *avundsjuk*

• AyBee

Åhhh grattis Grund på förlovningsdagen. Visste att den var i närheten av våran men inte när. Nu vet jag Tack för sms:et igår. Jag blev överraskande glad

• Amor Eterno

Tjejer!!

Hemma efter 3 timmar på akuten.. Mina sår i aniktet blev bara värre och gjorde sååå omt.. Så åkte till akuten i Backa å jag har svinkoppor!!! åhhhhhhhhhh så orolig nu med Lukas googlar för att se och läsa om detta!!! Fått stark antibiotika så om 1 vecka är det borta men ändå!!! Så ledsen att jag blir över detta!! Hur fan kan jag ha fått detta?? Började med sår på näsan som jag har då pillat på och sedan spritt ig till resten av ansiktet!! Hoppas det går över fort... snyft!!

• 31 maj 2008

Nej men, Amor! Stackare! Sa det något på akuten om det smittar lätt till bebisar? Krya på dig, gumman!

• Grund

Amor sötnos! Stackars dig! Har du hittat någon info var det kommer ifrån eller om det smittar. Hoppas det går över fort.
    Kram gumman!

Tack Aybee! A´s haklapp är hemma.

Härligt med långhelg nu! Imorgon är det 55-årsfirande för H´s mamma. Vi ska äta gott och gå på opera. På fredag kör vi till Dalarna till vår toastmadame som flyttade "hem" för ett år sedan. Ska bli mysigt!

Vad ska ni hitta på ladies?

• 31 maj 2008

Vart i Dalarna bor hon, Grund? Om ni kör förbi oss får ni gärna titta in!

Idag ska jag på after work med jobbet, imorgon ska vi hjälpa kompisar att tapesera och förhoppningsvis picknicka i solen i en blommande äppellund hos andra kompisar. Lördag är det kalas för systerdotter och så ska vi hinna slappa lite också

• Grund

Ja, kanske det Maj. Henrik ville hälsa på en annan kompis i Örebro som blev pappa 1 maj (tror jag det var).
    Hittar jag er på eniro?

• BarbaBruden

Hej tjejerna!

Änligen lite långledigt (snart i alla fall)

Krya på dig Amor vännen! Så tråkigt!
    Syster Barbas tips:
    Tyvärr är ju det så att de är ganska smittsamma de där små rackarna! Men dom hoppar inte! Så låt bli att pilla eller klia så du bäst både J och L. Använd egen handduk och eget örngott, dvs dela inte kudde med J just nu .
    Är det svårt att låta bli att pilla eller komma åt kan du täcka med något förband som andas ex. enkel sterlil kompress med tejp runt....Kram vännen!

Låter som om ni har mycket mysiga planer, Maj!
    Här är det basketfestival i Gbg så det blir basket torsdag, fredag och förhoppningsvis lördag. Annars ska jag försöka fortsätta pilla lite i min trädgård och odla lite mer ätbart. Vad sägs om knaspiga, stora ärtskidor?

Lycka till på lördag, Astriden! Beräta sen om du använde dig av klädnypan
    Vill ha adressen till det där stället du pratade om med inredning.....kommer du ihåg?

Ha en mysig resa, Grund och krama Maj från oss!

KRAM!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8