• Grund

Underbara Göteborgsfruar - Del 8

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, vissa till mammor och blivit riktigt goda vänner.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärnis 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.htm...
    Tråd 6: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3142388.htm...
    Tråd 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3258827.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8
  • AyBee

Wiiiiii Erica...inte många dagar kvar nu!!!! SPÄNNANDE!!

• BarbaBruden

Tack för en underbar träff senast, tjejer! Och naturligtvis stort tack till Långse för underbar mat...så smarrigt!

Spännande, Stjärnis!
    Inte långt kvar nu! Vi är så nyfikna!
    Blir en lugn midsommar?

Idag var vi på UL. Fantastiiskt att hälsa på bebisen igen! Allt satt på rätt ställe
    Visade sig vara en liten kille....Växte så det knakade gjorde han! Vi är så lyckliga!
    Firade med att ta en sväng genom NK och sen in på Polarn

• 31 maj 2008

Å så roligt, Barba! Både Grund och min gissning stämde! Vad säger den blivande storebrorsan? Klart ni skulle fira!

• Grund

Tjoho!

Jag blev så glad för din skull igår Barba (idag också såklart ) att det blir en liten kille som du hoppades på. Å allra mest storebror, han måste blivit väldigt glad?
    Första felet för kvinnan på ditt jobb väl?
    Det är nästan otroligt med alla pojkar för BT-brudarna.

Men jag tror Stjärnis ändrar på det Det är verkligen inte lång tid kvar nu, bara två veckor!!! *spännande*

• 31 maj 2008

Hoppas allt är bra med er, tjejer! Här laddar vi inför fredagens kalasande och hoppas på fint väder. Inte så mycket nytt annars att berätta om. Vi har just varit och storhandlat, och på väg till bilen gick kundvagnen sönder på något mystigt sätt, så påsen flög ut och olivoljan gick sönder. Aaargh!

• 31 maj 2008

Hoppas alla hade en underbar midsommarafton! Vi hade det kanon! Till er som fick tre mms: det var telefonen som fick spatt, inte jag som hade börjat med snapsen

• AyBee

Supergrattis till Erica o Peter för deras söta Alma!!! Hon föddes i söndags den 21:e kl 22:57. Hon är 50 cm och o väger 3850g dvs helt perfekt!!

Stort grattis till hela stora familjen på numera 3

• Grund

Jaaaaa!!! Vilken härligt SMS man får!
    STORT GRATTIS Herr och Fru Lann!!! Äntligen en tjej
    Stor kram till hela familjen!

• 31 maj 2008

Åååååå, grattis grattis! Å en liten tjej också!

Jättekramar till er!

• BarbaBruden

Grattis!
    Äntligen en liten tjej till vår tråd!
    Hoppas allt gått bra!
    Vi är ju naturligtvis jättenyfikna!

• Amor Eterno

Hejsan tjejer!!

Å så kul med det sms:et, som sagt kul med en tjej i gänget!!
    Hoppas ni alla mår bra? Själv försöker vi hitta på en massa kul, denna veckan är ju vädret underbart!!
    Lite shopping igår för min del på NK och träffade Astrid och A där

Skall iväg nu på promenad med lille L!
    Ha en skön dag!

• Stjärnis

Hejsan tjejer och tusen tack för alla gratulationer både här, på FB och via sms. Vi kom hem sent i torsdags kväll igen efter tre dagar på en neonatalavdelning och en dag på BB. Förlossningen gick jättebra! Slemproppen gick redan på midsommarafton och på natten fick jag molvärk som sedan avstannade under lördagen. På natten tilltog molvärken och 02:45 gick vattnet. Vi fick en tid klcokan 9:00 och vid CTG såg de att jag hade värkar som dock inte var etablerade ännu. De sa till oss att äta, ta en promenad och komma tillbaka efter lunch. Då hade jag etablerade värkar. Strax före elva kom lilla Alma ut. Jag behövde dock klippas och barnläkaren pressade på magen, därför att jag hade för stark bäckenmuskulatur (berodde på att jag har ridit och tränat mycket enligt läkaren). Alma mådde bra hela tiden. Anledningen till att de ville klippa och hjälpa till med press var för att jag inte skulle bli för trött.

När Alma kom ut var hon snabbandad (lätt neonatal andningstörning). Hon kom ju 9 dagar före BF och eftersom mitt vatten gått tidigt var de rädda för att hon hade en infektion, så de satte bevakning på henne under nästan ett dygn och satte in antibiotika för säkerhets skull. De röntgade även hennes lungor som tack och lov inte visade något. Efter ett dygn med övervakning när de såg att andningen blivit bättre tog de nya prover och kunde se att hon inte hade haft någon infektion. Hon var kärnfrisk. Vi fick dock flytta över till BB ett dygn för att få iång amningen. När hon hade svårt med andningen kunde hon ju inte amma ordentligt uatn fick sondmatas men nu fungerar dte bra med amningen.Jag hoppas att hon får i sig tillräckligt med mat nu.

Just nu försöker vi landa hemma och njuter av att vara tre! Det är så ofantligt stort och känslosamt!

• Grund

Vad skönt att höra att lilla Dockan mår bra och att ni är hemma och mår bra. Försökte förmedla för dig i fredags men kom då kom jag inte in på BT.

Hoppas ni alla har en haft en toppenhelg i solen. Vi har varit i skogen vid Tranås på 30-årsfest. Men nu är vi hemma och trötta.

• Amor Eterno

Halloj tjejer!!

Ingen som skrivit på ett tag!! Skall uppdatera, L och jag mår bara bra!! Denna värmen är inte så skön när man har småtingar... Om det är jobbigt för oss då kan ni tänka er hur de känner??!!

Haft en bra heelg med beök hos farmor i Marstrand och stop i Kungälv där Jonas köpte en massa kläder till L bla en body med tryck AC/DC

Lördags tog vi det lungt och öndags var det brunch på SOHO och shopping på NK. Det blev en lång klänning, underkläder och ett par skor.

Igår var vi i Haga in på Villervalla byte lite kläder som L hade fått de var redan för små!! Han måste ha 4 månaders str!!

Idag var det mest hemma. Jag har bäddat längst ner till lille L och jag samt J skall ova i bäddsoffan!!!

Hoppas ni mår bra?? Lite uppdatering om oss! Kram

• 31 maj 2008

Roligt med blogg!

Vi är också varma, 30 grader hela veckan... A vill mest vara i famnen när det är så varmt, men då blir han ju ännu varmare...

Kram på er alla!

• Stjärnis

Hejsan tjejer!

Nu var det ett tag sedan jag var inne i tråden. Tiden går mest åt till att lära känna lilla A, att förstå vad de olika signalerna betyder! Allt har gått bra. Det enda som är lite jobbigt är att hon vill äta väldigt ofta! Hon vill amma med 1,5 timme - 2 timmars mellanrum dygnet runt, vilket innebär väldigt lite sömn på natten. Enligt BVC- sköterskan kan det bero på värmen, att hon är väldigt törstig, så vi får hoppas att det glesar ut lite när det blir lite svalare. Längtar efter svalare väder!!

Idag har jag blivit uppvaktad med blommor och en överaskningspicknick av maken Det är vår ett åriga bröllopsdag idag. Han hade bett sin mamma göra iordning en picknick korg med sånt som jag gillar, så att jag inte skulle ana något. Jättemysigt!!

Amor: roligt med en blogg, skall genast kika in

Hoppas att ni har haft en bra helg?! KRAM

• Grund

Hej Hopp!

Så sitter man på jobbet, det är onsdag em och jag bara längtar tills på fredag och UL och Semester!!! Alltå, jag har så tråkigt på jobbet så jag dör snart. Enda trösten är att min vikarie är i stort sett självgående nu så jag kan sitta och greja vid min kollegas dator.

Stjärnis: Gud vad gulligt med överraskningspicknick. Man kan ju säga att ni fick en fin 1-årspresent Gulligt av p´s mamma å ställa upp och fixa tycker jag. Låter som en toppensvärmor!
    Har A lugnat sig med amningen nu när det varit lite svalare ett par dagar?

Kram på er!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar - Del 8