• SweetSun

Den Borgerliga tråden 3

Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!

• Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3
  • sarahkka76

Jag ahr också fullt upp, tidiga morgonar och sena kvällar, så just nu finns det ingen tid för planering. Längtar till hösten då vi kan återuppta planeringen igen

• Saaran

Här är en till som ska gifta sej borgligt i sommar nångång ,inge planerat datum eller så vi vet bara att det kommer bli av i sommar ,ganska nytt :D

• Malin och Joel

Vi ska gifta oss borgeligt nästa år. Har varit på biblioteket idag och lånat "Den svenska högtidsboken" och fått lite tips och idéer

• SweetSun

jag vill tipsa om en liten textrad som är väldigt fin, som våran vf ÄLSKADE =p Den ska vi ha som avslutande ord innan vi går ut =P

Nu kommer ni inte längre få känna regn, för ni är varandras skydd,
    Ni kommer inte längre frysa, för ni är varandras värme,.
    Ni kommer inte längre att känna ensamhet, för ni är varandras sällskap..
    Ni är två individer, men kommer att leva ett liv ihop..

• stugan09

Håller på att planera men tror jag kört fast.Känns inte som jag kan planera nåt... Hoppas att det släpper.
    Måste ta mig i kragen o skicka in papprena till kommunen o våran vigsrlplan till vf. Är ju bara 2mån kvar.. Känns lite stressande.

• Glimta

SweetSun >> Den var fin!
    Själv önskar jag att våran vf vore lite mer intresserad o engagerad..han tyckte det mest var besvärligt när vi ville ha egna löften o be honom läsa en text.
    Och när jag sa att jag gärna ville att cermonin skulle vara liiite längre än 30 sek så sa han " Men det är ju därför man gifter sig borgerligt!"
    Jag svarade då lite irriterat att VI gifter oss borgerligt för att vi inte är med i svenska kyrkan!

Hoppas att han är liite mer medgörlig när vi ska träffa honom nästa gång.

Puh, behövde skriva av mig lite ;)

• Glimta

Hoppas han inte svimmar när jag berättar att vi ska ha ingångsmusik oxå! *s*

• SweetSun

glimta; jösses vad trist! Ja jag har hört att vissa vf är så där, därför är jag glad att vi hittade våran!! Jag såg hans namn i en tidning, där det var påannons att ett par gift sig, de hade haft nån sorts sagotema, och då forstod jag att det måste vara en vf som kan tänka sig lite udda saker Så då ringde vi upp honom.

• LirreMagic

Åh vad bra nu har även jag hittat hit

Vi ska träffa vår vf för första gången på fredag och jag hoppas verkligen att hon tycker vårt upplägg med ingångsmusik etc är en bra idé. Vi vill ha en fin lång vigsel så det vore trist om hon är som Glimtas vf

• Jen75

Nu har jag letat och letat men hittar inte så kan någon hjälpa mig. Jag vet att jag sett den nya texten till den långa versionen av en borglig vigsel i någon tråd men vart? Någon som kan hjälpa?
    Sitter och försöker knåpa ihop en cermoni....
    Hur ser era vigselcermonier ut?

Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3