Den Borgerliga tråden 3
Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!
Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!
vi har detta;
Vf hälsar välkommen
ingång
vf läser lite texter
musik
texter och en väninna läser dikt
musik
texter
utgång
skål och mingel
vi ska gifta oss i norrland och fastän vi var ute 4 min innan datumet så fick vi veta att just vår kommun finns bara en vf och han var upptagen. Deras förslag var att vi skulle gifta oss tidigt på morgonen istället.
!
Jag är helt mållös! Hur kan det vara så! jag trodde att det var vanligt med borgerliga vigslar i Sverige. Inbjudningskorten har gått ut, nu ligger det på oss att försöka lösa det här.
ooops jag menade 4 MÅNADER inte minuter. Såklart!
Ni kan ju boka vilken vigselförrättare som helst i landet men ni får då betala resa men de kanske de kan vara värt.
vår vf sa att de får reseersättning om de åker nånstans.
vår vf sa att de får reseersättning om de åker nånstans.
Vi kommer ge vår vf en slant... som tack! + att det är en bit att åka!
Hej! Ny här inne men ska gifta mig borgerligt om 6 veckor =)
Hur har ni planerat era vigslar? Vår vigselförättare ska överraska våra gäster med en visselpipa haha och på så sätt få deras uppmärksamhet eftersom ingen vet att vi gifter oss.
Han kunde även tänka sig att läsa ett par rader så nu ska vi bara klura ut vad vi ska skriva... nån som har bra tips på litteratur som kan va bra?
Vart ska ni ha själva vigseln?
Vi vill inte vara i rådhuset, utomhus känns för riskabelt och där vi ska ha festen tyckte vi inte om lokalen som de hyrde ut till vigsel...