Den Borgerliga tråden 3
Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!
Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!
Vi gifter oss borgeligt 090807 ute på ett naturreservat :) Har pratat lite med VF och hon säger att hon är till för oss och ska bara göra det så som vi vill ha det, typ. Så vi skulle skicka typ "manus" till henne som vi sen kan disskutera :)
Jag hade vit klänning med släp och min man hade på sig frockcoat.
Har varit och småkikat lite i tråden....men nu börjar det bli allvar i planeringen så nu får jag nog bli lite mer aktiv
Vi kommer gifta oss den 28 augusti. Herrgård är bokad där vi ska äta bröllopsmiddag och svit är bokad för bröllopsnatten. Men vi har ingen vf än.....hoppas verkligen att vi får tag i en som kan den dagen.
Är så spännande för ingen vet något än (bara en kompis till mig), vi kommer att skicka ut inbjudningskort till våra föräldrar (kommer bara att vi och våra barn plus föräldrarna), en glad liten överraskning
Så nu börjar allvaret med alla papper hit o dit, namnändring, kläder, hår, RING, vigselcermonin, bukett.....ahhhhh hur ska det gå?
Något som jag undrar över-och som ni nog har diskuterat 100 gånger- är själva vigseln....Hur gör man? går vi fram (typ som i kyrka?), vad säger vf, vad gör man *gahhh* hjälp mig!
ja då fik jag hem sakerna jag beställde.... de ska retuneras igen
Jag hade tänkt ha murgröna och prästkragar o bubblor på borden, murgrönan va 1x1cm..alldeles för smått och inte alls vad jag förväntade mig, såå besviken men så går det nr man beställer...
Retus med alla sakerna...
Jag får ta mig ner till blomsterbutiken och beställa garberor eller va dom nu heter.. oh sen fixar jag gröna blad o lägger dom på bladen.... o med ljus...kan bli bra ..
Hej och välkommen
Visst är det roligt när man börjar dra igång med allt?
När har ni datum?
Vår vigselförättare ska komma in och blåsa i en visselpipa så han får allas uppmärksamhet när de sitter och äter och då vi kommer stå brevid honom, vi kommer vara i köket när han kommer in i lokalen.... haha åh va jag längtar! oh sen har vi en text som han ska läsa upp, vår lilla cermoni...
Kan du inte köpa riktig murgröna på ikea (el i blomsterbutik) och försöka få dem att växa och ta rankor därifrån?
El beroende på när ni gifter er, plocka växter från naturen. Vi hade bla en massa vitsippor på borden.
Vi hade in- och utgångsmusik och gick in till det.
Upplägget får man bestämma ganska mycket själv, beroende på vad för vf man får tag på och vad h*n ställer upp på. Vår cermoni hade vi plockat delar från bt och valt musik/låtar som vi tyckte om. En vän läste en dikt som hon hade valt, vf läste några texter som vi hittat och vår solist och gitarrist sjöng gudomligt. Är jättenöjd med hur det blev, och fått många fina kommentarer från våra nära och kära.
ingen dum idé alls
vi gifter oss om 6 veckor, så det får nog bli till att plocka isf....
annars var min tanke att fixa stora gröna blad, köpa garbror( eller hur dom nu heter och stavas) och klippa av skjälken och lägga blomman på bladet och varannan med ett ljus på.....
Ska ha svarta dukar så det kan bli snygg färgklick med grönt o blommorna...