Den Borgerliga tråden 3
Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!
Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!
Vi hade en utomhusvigsel på en fästning.
Fotograferades oxå innan vigseln. Då vi väldigt gärna vile umgås så mycket som möjligt med gästerna.
Vår cermonin bestod av mingel på borggården för våra gäster medans vi gömde oss bakom en mur och smygkikade, jag var lite otålig och ille gärna ned och umgås. Sedan så gick dem o satte sig i ett "rum (inget tak kvar) och vår vf hälsade välkomna.
Ingångsmusiken, fluff av black sabbath, hade vi på datorn och då kom vi gåendes över borggården och sedan in bakifrån där våra gäster satt.
Vf läste en inledande text innan vår solist med gitarrkomp sjöng Hallelujha med svensk text av Py Bäckman.
Efter det läste en av mina "tärningar" en egen vald dikt.
Mer musik, Nothing else matters av solisten och gitarristen. Som var grymt bra.
Vf läste en dikt.
Ring of fire framfördes av solisten och gitarristen
Sedan var det det obligatoriska med ja-sägandet och handslag. Plus flera pussar innan vi gick ut till I was made for loving you baby. Blev otroligt bra när dem gjorde om den till lite jazzigare.
Vigseln, tog kanske trettio minuter och vi är supernöjda med upplägget, allt som sades och sång. Och jag tror att våra gäster oxå uppskattade den.
Ert upplägget fungerar nog bra. Om din blivande inte är så pigg på att läsa så kan ni kanske låta någon vän läsa i stället? Jag är glad att vi bara behövde säga ja. Vet inte om det hade blivit så bra om vi hade behövt säga något mer. Tror att jag hade gått och funderat på det mest och inte njutit av varje sekund. Vår vän som läste var så söt då hon skakade så (och då är hon väldigt van att prata inför många) så hon var tvungen att kicka av sig skorna för att stå lite stadigare Men känner man att man fixar det så är det bara att köra på.
Då är det kanske inte så jobbigt, om ni känner för det. El så hör ni med vh om h*n vill läsa mer ifall ni känner att det inte kommer att gå el brorsan kanske.
Vi ska ju läsa personliga löften, men nu är min fråga vem är det som godkänner dom egentligen?? Är det upp till vf??
Våran är ju liiite svår att ha o göra med så jag hoppas verkligen han godkänner våra (mailade honom precis).
Läste någonstans att det viktiga är att få med "älska i nöd och lust" eller iaf ha den innebörden..
ja det finns regler kring löftena, vi hade egna, men vf fick göra om de så att de passade i lagtexten..
Nu har vi fått klartecken från vf! =)
härligt!
Idag har vi haft lunchträff med vår vf! Kändes så himla bra. Hon var hur go som helst och vi hade en jättetrevlig lunch med många skratt. Känns grymt skönt att ha träffat henne redan nu och ha gått igenom allt. Exakt hur cermemonin ska se ut är inte klart ännu, men jag ska maila henne då det är bestämt. Men förmodligen blir det som följer:
- Vi anländer i fin bil och blir mottagna av gästerna
- Vf tar med sig gästerna ner till vigselplatsen (ca 50 m bort)
- Musik spelas och vi går ner till alla
- Vf hälsar välkomna och pratar lite om oss
- Vf läser det obligatoriska
- Ev en sång på cd eller live
- Vf läser en dikt
- Puss och hångel
- Kramkalas med släkt och vänner!
Vilken bra tråd. har precis börjat planera vårt bröllop som ska ske nästa år och letar massa tips om hur borgerliga cermonier kan se ut