• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-06-15 08:40:29 följande:

Ninnis jag gav tyvärr programbladet till lillgrabben så jag vet inte om jag kan få fram hennes namn. Men du är helt klart snyggare än vad hon var. men jädrans vilken utstrålning hon hade.Hvidis missfall i v8, det är ju där jag befinner mig nu...Huvva!!Pax att få vara i både Ninnis och Hvidis lag om vi skall spela någon lagsport. Tror inte jag vågar placera mig i motståndarlaget. Grå katt välkommen, bli inte förskräckt av tempot här. Men har du tjuvtittat ett tag vet du ju redan vad vi går för. Var nog massa saker till jag skriva ngt om men ni har varit så aktiva här. Jo Blommis, söta katter. Säger som Ninnis, tom ett hundhjärta smälter.
    Oroa dig inte i onödan, hjärtat. *kramar om*

*Tänker på Blommis, Ninnis o Ankis.....Stoppar huvudet i sanden o visslar genom snorkeln...tricky*
  • Ninnnis

Ingis, bra att du fick dem att få lite dåligt samvete iaf

Jag ska på förstahjälpenkurs mellan klockan 9-13, det blir säkert skoj (eller inte)

• Ninnnis

Ja det är en konst att vissla genom snorkeln när man står med huvudet nere i sanden

• passionsblomman

Jösses, denna släkt man alltid har och hur det är i olika konstellationer. Ibland blir man less Ingis.

Hur jag mår? Jotck, jag är trött. Jag är baara vaken för att en annan mamma ringde 40 min innan väckarklockan gjorde det. Men vilka sömntutor ni är sa hon då.
    Jaha, ja jag var klarvaken klocakn halv tre i morse och sambon har jobbat helgen med två nattpass i dörren och inte så många timmars sömn alls...men föralldel, det är vääääldig moralskt överlägset att GÅ UPP tidigt och inte sova bort halva dan.

Men då vinner jag ändå, för jag steg fantamej upp klockan 03.50 på mornarna förut.

Nu hade jag klockan på 8.00 sonens fotbollsskola startar kl 9.00 det tar 10 min att köra dit. Allt som skulle hända var frukost och på med alla nu torkade rena kläder. Men men...
    Hursomhelst så känner jag ett väldigt stretande i tjejmagen också Ninnis. Hade jag inte vetat i flera dagar att det inte är indiantid hade jag utgått från att det var på g. Det är det kanske, men isåfall är det helt åt andra hållet med den där cykeln nu.

• Hvidbrud

Vilka roliga bilder jag får i huvet nu, med ert snorklande! Hi hi! Och Ljuden! Tänk om man kunde uppfinna en kamera som kunde filma de bilderna man har i huvudet och sen bara lägga ut det... Ingis, kan du inte skriva upp det på din uppfinnarlista?

Jäkla svåger du har. Tur man inte har gift sig med honom! Jag skulle bli helt tossig om mina föräldrar inte fick passa VÅRT barn. Nä, grrrr... förstår att du blir irriterad, Ingis. Duktig du är som släpar ut svärmor i skogen!

Jag behöver ett litet tips... Här börjat få skavsår mellan benen (nej, det är inte för att jag sliter ut maken, ingis!) för jag svettas mer och har förberätt lite amningskalorier till Lillmuffin på låren, så när jag går längre sträckor gör det jätte ont! (som med de där tegelstensbindorna som fanns, när jag var nybakad kvinna, innan Always fanns. (med bara en tuun remsa klister, så man gick runt och var rädd för att den skulle lossna och glida ner genom byxbenet och komma ut mitt i korridoren, när man gick förbi killen man spanade på... Maaaardröööm))Har prövar med bebipuder och det hjälper lite, men inte helt... Några trix någon (troslös funkar också lite)

• Hvidbrud

*gömmer mig i busken med hagelbössan i hampan och sikatr efter indianer som bara skulle vååååga sig nära*

• Hvidbrud

Lanova: Nej, gumman, du ska inte oroa dig! Jag hade det blaj under första graviditeten, inte alls som med denna, så jag anade att det var nått konstigt.

• passionsblomman

AAaaaj vad ont Hvidis!

I köksvärlden tar man potatismjöl mot "infanterield" som det ta fenomen allas i männens värld.

Här på bt läste jag i en strumbyxorellerintetråd att man kan ta sådana där silocondroppar som man har i hårtopparna, för då klibbar det inte och skaver.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan