• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Twixiee

Det är därför man helst ska vara sjukvårdsutbildad, ha en hagelbössa hemma och en brandsläckare size XXXL, utifall man måste vara sin egen sjukvård/polis/brandman..

Men på tal om hus, mina motgångar har visat sig ganska flitigt nu de här senaste två veckorna. Men igår kom ytterligare en, förutom mf..
    Vårt yttertak, som förövrigt ska bytas i sommar, har brister! Så stora att det regnar in I huset!
    Kom upp på övervåningen igår då det regnade på som mest och såg att det droppade från taket, i det totalrenoverade rummet som stått klart i endast två månader. Ännu värre är det för att vi har sänkt taket 1.5dm, så vem vet hur mycket vatten det ligger där uppe. Dessutom har små dumma fläckar dykt upp i sovrummet också.. Suck!!

Det sägs ju att efter regn kommer solsken, så jag hoppas innerligt att solskenet även visar sig i livet också och inte bara utomhus.

passionsblomman skrev 2009-06-15 10:58:52 följande:
    Nä, och inte så konstigt att det finns billiga hus i delar av landet. Kul att bo där om ambulansen behövs lite kvickt eller polisen...
  • passionsblomman

Å guuuud vad jobbigt Twixie! Alltså, det där är ju en sådan där riktig ontimagensak! Det där hoppas jag verkligen löser sig på ett så okomplicerat sätt som öjligt!

Fy för trasiga hus, trasiga bilar och annat dyrt!

• Twixiee

Jag verkar ta alla motgångar på en och samma gång. Kanske bra det, så får jag några år motgångsfria sen
    Det är extra surt då vi gjort om rummet ganska nyligen. Vi fick blåsa ut det totalt för att sedan börjar bygga upp det igen, och det var inte billigt!
    Och bilen ska vi inte prata.. Hualigen! Tänk om man kunde vinna några miljoner på lotto, så man kunde fylla ut plånboken med sedlar istället för kvitton

passionsblomman skrev 2009-06-15 11:12:08 följande:
    Å guuuud vad jobbigt Twixie! Alltså, det där är ju en sådan där riktig ontimagensak! Det där hoppas jag verkligen löser sig på ett så okomplicerat sätt som öjligt!Fy för trasiga hus, trasiga bilar och annat dyrt!
  • passionsblomman

Exakt!
    Sjunger "postkodmiljonären postkodmiljonären"

Ska snart hämta sambon, han har IGEN lämnat vår bil til verkstad-en annan den här gången. för de som haft den inne av och an sedan i NOVEMBER säger att det inte är ngt fel på den.
    Nähä? så att den stannar mitt i farten, det är helt normalt då?

Twixiee skrev 2009-06-15 11:28:03 följande:
    Jag verkar ta alla motgångar på en och samma gång. Kanske bra det, så får jag några år motgångsfria sen Det är extra surt då vi gjort om rummet ganska nyligen. Vi fick blåsa ut det totalt för att sedan börjar bygga upp det igen, och det var inte billigt! Och bilen ska vi inte prata.. Hualigen! Tänk om man kunde vinna några miljoner på lotto, så man kunde fylla ut plånboken med sedlar istället för kvitton
  • Twixiee

Jaa! Fullt normalt, så gör väl alla bilar?!

Det är lika bra att göra i ordning ett garage också så man kan bli sin egen bilmekaniker också. Vi lämnade in våran till en slarvpelle, som vi aldrig aldrig aldrig mera tänker göra affärer med! Dessutom så misstänker vi att han fifflar med pengar för att kunna finansiera sitt stora trav- och reseintresse. Ännu en grej att reta upp sig på..

passionsblomman skrev 2009-06-15 11:30:49 följande:
    Exakt!Sjunger "postkodmiljonären postkodmiljonären"Ska snart hämta sambon, han har IGEN lämnat vår bil til verkstad-en annan den här gången. för de som haft den inne av och an sedan i NOVEMBER säger att det inte är ngt fel på den.Nähä? så att den stannar mitt i farten, det är helt normalt då?
  • passionsblomman

Åh vilket mörker det är när man är så beroende av att ANDRA ska kunna sitt jobb och vara seriösa! Man är ganska hjälplös gentemot dem.
    I tanttråden är det en rjej som just nu bråkar för fullt med en snickare...man blir ju helt färdig av sådana här jobbiga saker.

• Twixiee

Det är så man funderar på att lära sig allt om allt för att sedan laga och fixa allt själv Mycket allt i den där meningen

Nu är det dags att rulla mot sjukhuset som ligger för långt bort..

Ha en fortsatt trevlig dag!

• passionsblomman

Detsamma gumman, och må solen snart skina på hela din tillvaro! Var rädd om dig!

Twixiee skrev 2009-06-15 11:44:23 följande:
    Det är så man funderar på att lära sig allt om allt för att sedan laga och fixa allt själv Mycket allt i den där meningen Nu är det dags att rulla mot sjukhuset som ligger för långt bort.. Ha en fortsatt trevlig dag!
  • ingenjörsbruden

*vinkar till Twixiee...kör försiktigt*

Nuuuuu har jag betalat in för att gå på bal i sommar!!

Ska bli kul att se reaktionerna på magen!

Som tur e så har jag en väldigt tacksam svart klänning....som jag vet är tillräckligt elastisk för magen!
    Så nu ska jag bara ha fatt i en fin solfjäder....för DET lär jag behöva!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan