• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

Godmorgon alla goingar

Twixiee det är bra låt verkligheten komma ikapp, men försök släppa det på fredag. Då är det er glädjens dag! Oh vad mysigt med bröllop.

Grå katt ja det finns många andledningar att fundera igenom barn nog innan man skaffar det. Tror absolut inte man måste vara en som älskar alla barn i vått och torrt för att kunna skaffa egna. Men sedan är det nog bra att inte avsky alla som pesten, tycker Blommis fick till en klok beskrivning.
    SEdan får man vara beredd på att de kommer ta lite tid. Är själv så dödligt less på höra folk klaga som ser sina barn som ett arbete.
    Men om du bestämmer dig för att du vill skaffa barn så är jag helt hundra på att du utan tvekan kommer älska ditt barn mer än något annat.
    (fick jag ur mig ngt vettigt här?? tveksamt. Lät så bra i mitt huvud det jag ville ha sagt...)

Vi var som sagt på fotboll igår. Nu skall vi nog köpa biljetter till semifinalen också. Var mysigt att gå på fotboll ihop var längesedan nu. Sedan var väl inte matchen i sig någon höjdare, rätt lam kan man säga.

till alla

• Grå Katt

Passion och Lanovia, ni inspirerar mig! Var nog det jag hoppades på när jag hängde på i denna tråden. Har ni något att säga om min nervositet kring att från början vara överviktig och bli gravid? Jag tänker mycket på de medicinska riskerna för mig och barnet, men faktiskt också en del på hur jag kommer bli bemött av barnmorskan.

• Grå Katt

Twixiee: Vilken skum läkare! Jag hade också känt obehag tror jag. Där jag har varit har det alltid varit en sköteska med. Kanske mest för att assistera gynekologen, men säkert också för min trygghet.

• passionsblomman

Twixie-gumman! Vad sund du känns! Jag är jätteglad att händelserna hann ikapp dig.
    Jag hör till dem som är helt övertygad om att någon form av reaktion är väldigt viktig när man går igenom svåra saker.
    Och åtminstone för mig är ögonen själens ventil, där det svämmar över helt ohjälpligt och det är väldigt läkande. Även om man kan gråta sig helt slut ibland.

Gynekologen lät verkligen vedervärdig och jag förstår att det kändes obehagligt att bli ensam med honom.
    Två vet jag inte, jag har iaf varit hos minst en kvinnlig som var helt ensam.

Grå Katt:Vad härligt att höra att man kan vara till inspiration!
    Det gör mig glad. Det här med övervikt och graviditet och de ökade rikserna känner jag själv är lite jobbigt nu, då jag har hamnat på ett BMI som säger övervikt idag, vilket verkligen inte var fallet första graviditeten. Jag förtår precis vad du menar med bemötande och så också. Det ÄR ju inte nyttigt oh jag tror vi kvinnor bär maxat dåligt samvete inför just graviditeter, då man ju känner att man borde leva totalsunt för barnets skull...
    Har du stora problem med vikten och är det ngt du jobbar på?

• Hvidbrud

Godmorgon
    Lanovia: Åh, det låter som om ni hade det jättemysigt igår! Härligt med lite par tid, snart är ni ju (minst) tre till evigheten!

Grå Katt: Jag är själv en bebisglad människa som varit "liggsjuk" sen jag var 16... Men bara för jag gillar barn och bebisar innebär det inte att jag gillar alla barn..!
    Tror att man kommer älska den lilla klumpen som har vuxit i 9 måander under en hjärta ortoligt mycket och som Blommis sa: Egna barn,- andras ungar!

Twixie: Blä för en läskig läkare! Som om det inte är obehagligt nog ändå att ligga där. (men om han var super snygg och "all that" skulle det vara bekvämare då? ) Jag tror inte att det behöver vara en sköterska med, det har jag bara upplevt några få ggr.
    Härligt att få hem klänningen! Iiiihhh!!! På fredag smäller det! Blir det kyrkobröllop?

Övervikt och graviditet... HAr inte tänkt så mycket på det. I danmark ska man ha BMI under 30 för att få fertilitetsbehandling, har jag för mig. Det positiva är ju att man inte brukar gå upp så mycket om man väger lite extra innan och det kan ju vara skönt!

• passionsblomman

Nä, det var lanovia som sa tror jag!
    Jag tycker alla barn är allas barn och blir galen på när vuxna bara inte BRYR sig om barn och ngdomar när man rör sig ute bland folk.

Barn som tappat bort mamma eller barn som behöver sig en åthutning...är man vuxen har man ansvar för dem.Punkt.

Jag tänker jämt på hur jag skulle vilja att någon gjorde om det var mitt barn därute som betedde sig eller behövde hjälp.
    Inte riktigt det vi pratade om, men ändå.

Lanovia: Jag blev så nyfiken på de där klagisarna som du är trött på. Hur är det de ser på barnen? kan du inte beskriva mer? Typ att de aldrig är lediga eller?
    Jag tycker förövrigt att du fick en MASSA bra sagt där!

• Hvidbrud

Igår när jag satt och lunchade, kom en liten ny familj och satt på borted brevid oss. På uteserveringen i solen. Den lilla nya var kanske 8 månader (bara en gissning!)och satt i barnstolen medan föräldrarna åt. Barnet börjar gnälla och pappan börjar sjunga och leka för att distragera.... men ungen sitter där i en tjock stickad tröja i stekande sol. När hon inte blir lugn försöker de stoppa ner henne i vagnen- med FILT över sig! Shiiit... sitter där och vill helst bara luta mig över och knäppa upp barnets tröja. Men det kan man ju inte....

Kan föreställa mig hur många människor som vill blanda sig i ens handlingar när barnet kommer ut...

• Ninnnis

Hmmm, ungefär så makens bil betedde sig i fredags... 7500 kronor, tack! *katching*

passionsblomman skrev 2009-06-15 11:30:49 följande:
    Exakt!Sjunger "postkodmiljonären postkodmiljonären"Ska snart hämta sambon, han har IGEN lämnat vår bil til verkstad-en annan den här gången. för de som haft den inne av och an sedan i NOVEMBER säger att det inte är ngt fel på den.Nähä? så att den stannar mitt i farten, det är helt normalt då?
  • passionsblomman

Hahah! Du sa inte till barnet "du jag förstår att du skriker, det vill jag också när jag är för varm och tröjan sticks!"

Jättepoppis du hade blivit då!

När jag gick på stan med min son var det en käring som stoppae ner armarna i vafnen där han SOV och fantamej täkte LYFTA UPP honom!

En vilt främmande människa! Jag blev helt chockad.

• Ninnnis

Tycker ni kloka kvinnor säger så mycket bra!

Jag har också flera exempel på mammor (faktiskt bara mammor) som beklagar sig över att det är SÅ jobbigt att ha barn, det är SÅ stressigt med hämtning, lämning och jobb, de är SÅ trötta, och har INGEN egentid. Nej men vad hade du väntat dig?? När man dessutom får höra att "åh, vad bra ni har det som inte har barn, njut av tiden och livet medan ni kan" så går jag i taket. För det första så är livet inte bekymmersfritt och en dans på rosor bara för att man inte har barn, dessutom hade jag mer än gärna gjort den uppoffringen om jag hade kunnat välja. Grrr!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan