• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

Håller med Ninnis (jag skriver bara med 2n), välkommen Sonja, Blommis vänner är våra.

• Ninnnis

Ja!

lanovia 08 skrev 2009-06-16 11:58:07 följande:

ninnis synd att du inte fick med dig någon på matchen. Vi får hitta en bra match i Helsingborg så kan vi gå tillsammans.
  • ingenjörsbruden

Nuuuuuu ska jag hänga liiiiiite med er!!!

*vinkar glatt till Sonja*

ÄR smått speedad idag....pluss ont i halsen (jädrans make som smittat mig)....har varit på utflykt o borrat i trappor o haft allmänt skojigt...dock lite svårt att borra med en STOOOOR Dewalt när magen börjar ta utrymme....men det gick!

Har beställt 7 liter jordgubbar till midsommarafton, betalat 2 räkningar för husbygget....ja de följer inte vanliga tider....så vi höll på att glömma dem...

Twixiee: Åhh vill bara krama på dig! Skönt att allt var ute....mindre mysig gynläkare.....*brrrr..kalla kårar*
    Har aldrig haft en sköterska närvarande vid undersökningen utöver gynläkaren.... men det kanske det ska vara? Men det blir kanske svårt....med bemanning osv....

Ninnis: Nääää fy vilken dummisbil!!! Det är ju en halv förmögenhet!!! Hoppas innerligt att det går på någon garanti....för det ska det väl göra om man servat den enl alla regler? Eller? Kan för lite....Sonja verkar ha mer skinn på näsan när det gäller bilfirmor iallafall!
    Vill osså ha en sådan drömbebis som sover hela natten.....nåja...vad är en bal på slottet!?

Grå katt: Jag är själv ett levande bevis på att det kan gå att få till en bulle i ugnen fastän man är överviktig OCH har PCO-S! O vi hann inte med så många omgångar i sänghalmen innan vi fick pluss.....attans... Så nu ger jag igen på maken!
    Hans liv är rätt hårt just nu!!

Barnmorskan kom med rek att en promenad om dagen på min 30 min under hela graviditeten var bra. Så orkar man lättare med förlossningen osv.

Sonja: Välkommen hit....ta dig en bit.....*trallallalaa* Alltid bra med erfarna människor som kan rådfrågas osv!
    Hahahaha....ja jag kommer nog osså att bli tråkad för att man inte hänger med på allt...men så är det ju i rätt mkt.......men när de själva är i samma situation....så är samma val självklart för dem osså!

Nåja.....*havet är djuuuuuup, havet är djuuuuuupt, nere på botten, här är det toppen....lyssna o njuuuuuuuuut*

Matdax!

• passionsblomman

Lanovia: Ja dååå fattar jag! Vaddå ledig?

Att välja att leva med barn är ju en typ av livsstil, precis som singel är en annan.
    Sedan kan man ju iofs undra vad folkmenar med sina frågor ibland. Svärisarna kom på överraskningsbesök igår (fan vad jag hatar överraskningsbesök! de har över 13 mil att åka, ändå är det så jäkla kul att "kvista förbi")
    Frågan från svärfar är"jaha, allt bara lugnt och skönt här?"
    Och jag, som haft en ganska intensiv ecka med allt blomfix, avslutningar, cuper, tårtor, fotboll och aall klädhantering osv sa."nä, lugnt vore fel att säga. Här är det jäklar i det fullt uu"

"Jamen det är så det är nu ser du, ni är i den åldern nu då det ska vara fullt upp"

Jaaaaa....jag har inget emot fullt upp, men på frågan om allt är lugnt så är ju svaret nej, vilket INTE är ett uttryck för missnöje, utan bara en definition på hur läget för nävarande är...

Jag fattar inte vad han ville ha för svar på den frågan.

• Daa

Nu är lunchen över. Det var gott

Ingis, jag kommer att vända mig till dig för råd kring att hantera verktyg när man har stor mage
    (är mest bekymrad över hur jag ska kunna bära mina tunga och ganska otympliga prylar, som jag normalt brukar "omfamna" och bära mot magen och på ena höften Men även det är ju övergående)

Kram på er.

• Ninnnis

Enligt maken går det inte på någon garanti, tyvärr...

ingenjörsbruden skrev 2009-06-16 12:06:33 följande:
    Ninnis: Nääää fy vilken dummisbil!!! Det är ju en halv förmögenhet!!! Hoppas innerligt att det går på någon garanti....för det ska det väl göra om man servat den enl alla regler? Eller? Kan för lite....
  • Ninnnis

Daa, vad jobbar du med? *nyfiken i en strut*

När chefen får veta din lilla hemlighet så förstår han säkert vad du menar. Klart du ska anförtro dig till oss, förresten!

• Sonja68

Tack Ingis o Lanovia

Att ha småbarn ÄR jobbigt, men inte på samma sätt som ett arbete. Ibland rent av tyngre, i bemärkelsen ansvar, känslomässigt engagemang osv. Man är ju förälder dygnet runt ut i varje fiber av sin kropp, resten av livet. Men det ger ju så otroligt mycket tillbaka! Kanske inte alltid i form av energi, men av värme, kärlek, lisa för själen osv. Nåt som MITT jobb inte kan ge MIG i alla fall.
    Men vi har valt att bli föräldrar och jag skulle aldrig vilja ha det valet ogjort. Men visst fan är man trött och sliten och ibland kommer man till jobbet och bara pustar uuuuut. Äntligen hör man vad man själv tänker! Jobbet suger engergi och barnen suger energi, men jobbet GER mig också, förutom pengar den 25:e, ett andrum på nåt vis, precis som barnen ger mig energi i en annan form. Äh, svårt att förklara, säkert ingen som förstod nåt. Hur som helst: Småbarnslivet kombinerat med heltidsjobb är slitigt men underbart. Mitt liv har blivit så mycket rikare (dock inte ur en ekonomisk synvinkel) sedan jag välsignades med mina småttingar!

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan