• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

Som sagt: Klockrent!

Jag ska kopiera den och limma fast den i pannan tror jag!

Sonja68 skrev 2009-06-16 14:20:51 följande:
    Var in och kollade. Klockrent !
  • ingenjörsbruden
    Sonja68 skrev 2009-06-16 14:20:51 följande:
    Var in och kollade. Klockrent !
    Fniss...ja Elvis o Elvira är mina favoriter! Kommer speciellt ihåg en seriestrip där Elvira är gravid o Elvis sitter o klappar på magen.....i den rutan säger de att de ALDRIG ska köpa färdig burkmat till lillan o den ska aldrig micras....bara värms i vattenbad.
    Nästa ruta ser man paret med rejäl skäggstubb, osminkade med hafsiga fläckiga kläder......Elvis: Jag tar 15 burkar spagetti bolognese.....Elvira: Bra: Jag tar tio kalopsburkar......
  • lanovia 08

Ni är helt galan männskor, ett möte och jag ligger flera sidor back.
    Vad gäller mat har jag nog en bra man. Där delar vi bödan väldigt jämt tycker jag.

Kan någon ger förslag på något gott att äta till middag idag? Har totalt hjärnsläpp. Tycker synd om min älskling. Igår stod han hemma och gjorde en variant på paella till mig, den lät supergod och jag såg verkligen fram emot den. NÄr jag kommer in i köket säger jag uhhh här luktar det starkt. Jag tog typ 5 tuggor sedan åt jag en macka. Jag kände att maten eg var god men den gick verkligen inte att svälja, denvar på väg att vända hela tiden. Istället spenderade jag fotbollsmatchen med att käka korv och bröd.
    Usch vad hemsk jag kände mig mot stackarn som lagade mat.
    Så snälla kom med något gott mattips som inte är spaghetti och bacon (för det är det enda jag verkligen vill ha nu)

• passionsblomman

Jag har just råkat i storgräl med min sambo.
    Han är en jävla idiot.

Nu har ahan åkt och handlat. Han tänker inte hämta vår son"det är väl jävligt onödigt när ändåXXX ska göra det"

och han åkte första ggn utan att ens säga till än mindre undra vad jag tänkte laga imorgon-ds handla för åtminstone två dagar. Jag kutade som fan över åkern och vevade med armarna inte såg han det inte.

Dessutom skrek han "vaffan har inte du redan varit och handlat för då?"

Ja du, det kan du fan GLÖMMA, för NU är det din tur.
    Hela förra veckan fixade jag, MED allt special som var. Hela resten av denna blir det jag och nu får det fan vara en dag som inte är min.

Dessutom ska det röjas här idag inför midsommar, men det skulle idioten aldrig komma på själv att det är sista gemensamma dagen för och ALLT handlar om hur TRÖTT han är hela tiden.

Jag håller på och tvättar och det ska bytas lakan och dammsugas osv. Jag skrek att det skulle han eakdrig ens komma påsjälv.

Jaha, så vad bra, då vet vi , bra, jag hjälper aldrig till hemma nänä

Nej. Faktiskt aldrig om inte jag sagt till att det är helt tvunget.
    Jag önskar att det vore en lögn men det är det inte.
    På sin höjd diskar han, för jag slutade helt enkelt med det och sa är det inte diskat så är det du som inte gjort det, förallt annat släpper du ju till mig.
    Så, han diskar. Ibland bryr han sig i maten.

Tvättar -nej
    Dammsuger-nej Städa toan-nej
    putsa fönster-hahahahaha!
    damma-nej
    sortera papper-nej
    etc

Detta är vår värsta bråkorsak och knappast ngt nytt.
    Och nu är jag rosenrasande och jag vet att han kommer att tjura i flera dagar. Glad midsommar.

• Hvidbrud

Oj oj oj oj vad det skrivs idag!

hej Sonja1 Var du inte inne och hälsade på för ett tag sen? Jag tjuvkikar i tanttråden ibland, även om tempot där är i rivigaste laget , men klart att du ska hänga här lite också!! Som Ninnis sa: det kan ju komma till hands med lite erfarenhet också!
    Och just nu är ju de flesta av oss en skock hormonbubblande tokar med humöret i alla möjliga riktningar!

CD-spelaren har lagt av... jag har lust att göra det samma...

• passionsblomman

Jag lägger också av!

Jäääävla idiotkarl.
    Tänk om han kunde flytta sig utanför sin egen jävla bubbla fem sekunder och se att han behövs härhemma. På flera plan.

Jag har berättat att jag har tusen symtom och att det känns skitjobbigt att änta den här gången. Jag har sagt att jag vill ha fint här när vi ska vara hemma på midsommar. Jag har sagt att jag inte vill göra hela alltet själv.

Hur VORE det att fråga hur jag mår idag? Att undra om jag vill ha ngt från affären? Att göra ett handtag härhemma själv-för sin EGEN trivsels skull, inte för att jag säger det.

• Ninnnis

Blommis, så kan ni ju inte ha det! Klart ni måste hjälpas åt och att han måste dra sitt strå till stacken. Vet inte riktigt hur du ska få honom att ta mer ansvar hemma, men har ni pratat om detta när ni inte har varit osams? Ofta är det ju i grälsituationer som sånt här kommer upp, och då är man ju ofta inte så mottagligt för logiskt resonemang...

Om ni pratar om detta lugnt och sansat så borde han väl kunna se att det inte är rimligt att du ska göra allt? Han verkar ju vara en bra kille... Dessutom verkade han ju vara så mån om dig när du var gravid sist, förklara för honom att känslomässigt är detta "innangraviditetsstadiet" lika jobbigt. Han vill garanterat inte att du ska serva honom egentligen, han kanske bara inte ser det?

Kraaaaaaaaaaaam till dig!!!

• Ninnnis

Spagetti carbonara?

lanovia 08 skrev 2009-06-16 14:33:57 följande:

Så snälla kom med något gott mattips som inte är spaghetti och bacon (för det är det enda jag verkligen vill ha nu)
  • Ninnnis

Sorry Blommis, ditt inlägg hann emellan, där du skriver att du har sagt till honom att väntetiden är jobbig...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan