• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

Blommis, hur gick det med sprutan? Tog du den på dig själv? *förbereder mig på att bli impad av SuperBlomman*

• Leksi

Tack för alla välkomnanden!

Skickar tröstekramar till Blommis & hoppas att ni når varandra ikväll.

• passionsblomman

Nej den behövdes inte den här gången!
    Eftersom ägget redan släppt behövde man inte den för den är för att kicka igång så att ägget verkligen lossar.
    Så, jag har en spruta över i kylen.

Ninnnis skrev 2009-06-17 11:06:48 följande:
    Blommis, hur gick det med sprutan? Tog du den på dig själv? *förbereder mig på att bli impad av SuperBlomman*
  • Ninnnis

Aha, vilken tur! Men jag är ändå impad över dig, så det så

passionsblomman skrev 2009-06-17 11:17:20 följande:
    Nej den behövdes inte den här gången!Eftersom ägget redan släppt behövde man inte den för den är för att kicka igång så att ägget verkligen lossar.Så, jag har en spruta över i kylen.
  • Ninnnis

Har du bestämt när du ska testa, Blommis?

*sticker blixtsnabbt ner huvudet i sanden igen och visslar genom snorkeln*

• Ninnnis

Lanovia, hoppas matlusten kommer tillbaks inom kort så du slipper leva på mannagrynsmat

*skakar på huvudet åt att ni målade i stället för att kolla på fotboll*

• passionsblomman

Nä, jag kom på idag att jag ju måste komma ihåg att köpa hem test om jag ska kunna göra det i helgen. Jag får se hur länge jag kan hålla mig eller om det kommer indianer innan jag hinner.

Midsommarmat, vore det kanske en bra idé att handla också tycker ni?

Vad brukar ni äta?

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-17 11:22:47 följande:
    Nä, jag kom på idag att jag ju måste komma ihåg att köpa hem test om jag ska kunna göra det i helgen. Jag får se hur länge jag kan hålla mig eller om det kommer indianer innan jag hinner.Midsommarmat, vore det kanske en bra idé att handla också tycker ni? Vad brukar ni äta?
    Ägg o sill (matjesill o senapssill är ett måste...övriga sorter är kul att prova osså), kokt potatis, janssons frestelse...sen brukar det finnas lite köttbullar o prinskorvar....men inget måste.
    Misstänker att det blir sill till förrätt o grillat till huvudrätt i år.
    O alltid jordgubbar till efterrätt!

Vad brukar ni ha till era jordgubbar?
    vi brukar ha ovispad grädde o lite socker om det behövs...
  • passionsblomman

Jag vill ha sill o potäter på lunch innan vi går ner till midsommarängen. Det får gärna vara lite varmrökt lax och sånt då också.
    Jag älskar Jansson men vet inte om jag gör ngn , för det är bara jag som äter det här.

På kvällen vill nog sambon grilla.

Jordgubbarna är ett måste. Min mamma brukar göra gräddmjölk, dvs blanda lite mjölk i den ovispade grädden.
    Farmor hade alltid kaffegrädde på. det blir typ samma sak.

Tips: om det blir gubbar över-skiva dem, häll på lite balsamvinäger och råsocker och rör runt ett par varv. Låt stå och marinera sig.
    Det är så gott så man svimmar!

• Ninnnis

Vi brukar också äta sill, potatis, lax mm till lunch och sedan grilla på kvällen. Jordgubbar med mjölk eller vaniljglass, beroende på vem som handlar

Kanske ett test imorgon, Blommis...?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan