• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • lanovia 08

Ninnis, sådan chef skulle man ha som bara säger till en att ta lite ledigt. *avis*

Har precis varit ute och ätit med jobbet. vi har en väldigt speciell dag idag och ingen jobbar riktigt. Utan det är mer en hel del aktiviteter och däermellan fördrivs tiden.
    Åt supergod mat, potatismos och wallenbergare. Gick faktiskt ner även om det var lite knöligt.
    Ikväll skall vi på få buffé, lite nervös för att jag inte skall kunna äta.

Leksi, välkommen hit, spännande att ha påbörjat bebisverkstaden.

*kramar Blommis*

Oh sa ni smörgåstårta?!?!?!?!?!?! *dreglar* det skulle jag definitivt klara av att äta. Mums!!

• lanovia 08

Mannagrynsgröt är iof gott, men kanske inget man skall leva på enbart.
    Ja jag vet, tråkigt att missa matchen, men vad gör man?? Förråden målar sig inte själv.

Ninnnis skrev 2009-06-17 11:22:13 följande:
    Lanovia, hoppas matlusten kommer tillbaks inom kort så du slipper leva på mannagrynsmat *skakar på huvudet åt att ni målade i stället för att kolla på fotboll*
  • lanovia 08

Midsommar skall vi fira hos en kompis med massa andra folk. Blir sill och potatis och grillat + jordgubbståra.
    Men hörrni vad sysslar ni folk med?? sill och potatis som förrätt?? Det är ju fullgott som huvudrätt och så himlans gott!

Ingis, jag har bara 1 v kvar att jobba (+denna men den är ju snart över). Sedan blir det 1v sommarstuga och 2v Grekland. 3,5v är tanken att vi skall vara lediga. Eller det är så mkt som mannen kan få. Jag funderar på att ta hela 4v. Men vet inte om jag kanske borde spara lite dagar tills förlossningen närmar sig. Ifall man vill vara hemma på slutet menar jag. Är så dålig på hur det funkar där och hur man annars får betalt...

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-06-17 13:21:47 följande:

Midsommar skall vi fira hos en kompis med massa andra folk. Blir sill och potatis och grillat + jordgubbståra.Men hörrni vad sysslar ni folk med?? sill och potatis som förrätt?? Det är ju fullgott som huvudrätt och så himlans gott!Ingis, jag har bara 1 v kvar att jobba (+denna men den är ju snart över). Sedan blir det 1v sommarstuga och 2v Grekland. 3,5v är tanken att vi skall vara lediga. Eller det är så mkt som mannen kan få. Jag funderar på att ta hela 4v. Men vet inte om jag kanske borde spara lite dagar tills förlossningen närmar sig. Ifall man vill vara hemma på slutet menar jag. Är så dålig på hur det funkar där och hur man annars får betalt...
    Kan inte reglerna för havandeskapspenning (hp) men jag har för mig att man kan ta ut föräldradagar innan barnet är fött....sen hur pass länge innan vet jag inte....men de dagarna vill man kanske ha tillsammans med barnet....

Skönt att du fick ner lunchen! Buffe brukar vara bra....det brukar ju finnas nåt som går ner iallafall.
    Låter som en rätt trevlig dag ni har på jobbet!
    *är rätt avis på både Ninnis o Lanovia*
  • Hvidbrud

hej sköna damer! bara en snabbvink från mig! *vink*
    äter lunch för jag behöver energi!! är inne i en trötthets svack, käns som m jag inte får nog luft när jag andas (nog för at en bebis tar lungornas plats)och jag är så trött på att jobba och vara trevlig... Men det släpper nog snart, hoppas jag! vill bara ligga inkapslad i tuen kuddar på de riktiga ställena och känna mig viktlös...

• passionsblomman

Hörredu Hvidis, hur länge till har du eg tänkt hålla på och jobba? Ska du ha semester nu innan födsek´ln? Jag tycker det verkar som det räcker snart gumman!

• Hvidbrud

jag har... låt mig räkna...29 kunder kvar! jobbar i morgon och nästa vecka + tisdag veckan efter. sen har jag och magen mammalediga i 2 månader...

• Leksi

Åh vad härligt med en ledig eftermiddag Ninnis!

Hos mig är det precis tvärtom. Min chef gav sig själv ledigt i eftermiddag så hon gick här för en halvtimme sen.

• passionsblomman

Typiskt!
    Leksi skrev 2009-06-17 14:26:42 följande:
    Åh vad härligt med en ledig eftermiddag Ninnis!Hos mig är det precis tvärtom. Min chef gav sig själv ledigt i eftermiddag så hon gick här för en halvtimme sen.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan