• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ninnnis

När han kommer hem på fredageftermiddagarna brukar han få välja mellan att helghandla eller städa huset. Han väljer nästan alltid städning, så när jag kan komma hem till ett nystädat hus så handlar jag gärna! Bra uppdelning

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-06-16 13:58:40 följande:
    Mmmm det blir en strid i mitt sinne om det oekonomiska i att han annars får köra ytterligare två onödiga mil för sin tanklöshets skull- kontra principen att jag inte ska behöva vra den enda hjärnan i familjen.Jag kommer att hinta.OCH säga till honom att ringa den andra pappan som inte behöver hämta vår son eftersom den här pappan nu lika gärna kan göra det själv, så det inte åks ännu mer i onödan.OCH påminna honom om att det är fotboll ikväll och då är det gott med ngt att knapra på vid tv:n
    Hahahha tror du han klarar av alla dessa hintar?!
    Herr Blommis ringer kanske till den andra pappan o frågar efter snacks....

Hahhaha flickor....ni måste gå in o kolla serien Elvis idag....
    Gårdagens serie är osså rätt rolig...
    www.metro.se/noje/serier/
  • passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2009-06-16 14:00:33 följande:
    Hahahha tror du han klarar av alla dessa hintar?!
    Nej.

Jag får vara glad om han kommer hem med vår son.

(Sedan får jag väl steka pannkaka. För ägg och mjölk finns faktiskt.)
  • Sonja68

HA!!! Där fick jag igång dig Blomman, jag satt bara och väntade, fniss... Vet vid det här laget vad du går igång på, hehe!
    Det där med att ta BORT en sak, det var en för mig främmande variant. Hmmm... Jag är periodvis bra på att planera veckans mat, men periodvis en katastrof. Som nu. Då står jag också där i affären med en kyckling i ena handen och en falukorv i andra
    Grejen är den att jag vill handla ensammen i lugn och ro, utan barn och man, med en väl genomtänkt inhandlingslista. Inte panikåkaivägochandlaföratthelakylskåpetärtomtochfamiljenhållerpåattsvältaihjälhandla.
    Och nu när maken är hemma om dagarna så förstör han alla planer genom att oooops, äta upp kasslern jag hade tänkt ha till kasslergratängen till middag... oooops, steka upp äggen jag hade tänkt ha till ugnspannkakan osv. Förstår att det beror på kommunikationsbrist från min sida, måste börja skriva matlista eller nåt. En gång satte jag en lapp på prinskorvpaketet; "BORT MED TASSARNA, RÖR EJ" när han hade en period då han satt uppe och smååt sent på kvällarna. Gissa om han blev PAFF?!

Ingis; jo vi får lax lite billigare, inte gratis, men framför allt är den FÄRSK. Och jo, han äter lax nu tex när han inte jobbar. Men när de har intensiva perioder på jobbet tex inför jul och påsk och midsommar, då står de och filear lax hela dagarna och då är han, vilket jag kan förstå, inte såååå sugen på lax.

Spännande det där med briketterna. Fan du är en hårding Blomman !

• passionsblomman

På kylskåpet:

"Don´t touch
    -stay alive"

/sonja

Ja, jag är en sådan där blomma av stål.

(den filmen har ni väl sett va? )

Sonja68 skrev 2009-06-16 14:05:43 följande:
    HA!!! Där fick jag igång dig Blomman, jag satt bara och väntade, fniss... Vet vid det här laget vad du går igång på, hehe!Det där med att ta BORT en sak, det var en för mig främmande variant. Hmmm... Jag är periodvis bra på att planera veckans mat, men periodvis en katastrof. Som nu. Då står jag också där i affären med en kyckling i ena handen och en falukorv i andra Grejen är den att jag vill handla ensammen i lugn och ro, utan barn och man, med en väl genomtänkt inhandlingslista. Inte panikåkaivägochandlaföratthelakylsk åpetärtomtochfamiljenhållerpåattsvä ltaihjälhandla.Och nu när maken är hemma om dagarna så förstör han alla planer genom att oooops, äta upp kasslern jag hade tänkt ha till kasslergratängen till middag... oooops, steka upp äggen jag hade tänkt ha till ugnspannkakan osv. Förstår att det beror på kommunikationsbrist från min sida, måste börja skriva matlista eller nåt. En gång satte jag en lapp på prinskorvpaketet; "BORT MED TASSARNA, RÖR EJ" när han hade en period då han satt uppe och smååt sent på kvällarna. Gissa om han blev PAFF?! Ingis; jo vi får lax lite billigare, inte gratis, men framför allt är den FÄRSK. Och jo, han äter lax nu tex när han inte jobbar. Men när de har intensiva perioder på jobbet tex inför jul och påsk och midsommar, då står de och filear lax hela dagarna och då är han, vilket jag kan förstå, inte såååå sugen på lax. Spännande det där med briketterna. Fan du är en hårding Blomman !
  • Sonja68
    Ninnnis skrev 2009-06-16 13:59:45 följande:
    När han kommer hem på fredageftermiddagarna brukar han få välja mellan att helghandla eller städa huset. Han väljer nästan alltid städning, så när jag kan komma hem till ett nystädat hus så handlar jag gärna! Bra uppdelning
    Åhhhh, så skulle jag vilja ha det. Tyvärr så vet jag att min man väljer att handla och jag åker på städning. Eller så åker jag på både och. Händer ibland.
  • passionsblomman

Då väljer min att lägga sig och "dra lite sömn över ögona"
    Och sedan är kvällen slut.

Det är en förbannat dålig uppdelning.

Så jag tvingar honom.

Ninnnis skrev 2009-06-16 13:59:45 följande:
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-06-16 14:10:24 följande:
    På kylskåpet:"Don´t touch-stay alive"/sonjaJa, jag är en sådan där blomma av stål.(den filmen har ni väl sett va? )

Ja, har sett filmen. Jättebra film, by the way.
  • passionsblomman

En riktig storgråtaögonaursig-film om man är på det humöret.

Sonja68 skrev 2009-06-16 14:12:16 följande:
    Ja, har sett filmen. Jättebra film, by the way.
  • Sonja68
    ingenjörsbruden skrev 2009-06-16 14:00:33 följande:
    Hahahha tror du han klarar av alla dessa hintar?! Herr Blommis ringer kanske till den andra pappan o frågar efter snacks.... Hahhaha flickor....ni måste gå in o kolla serien Elvis idag....Gårdagens serie är osså rätt rolig... www.metro.se/noje/serier/
    Var in och kollade. Klockrent !
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan