HA!!! Där fick jag igång dig Blomman, jag satt bara och väntade, fniss... Vet vid det här laget vad du går igång på, hehe!
Det där med att ta BORT en sak, det var en för mig främmande variant. Hmmm... Jag är periodvis bra på att planera veckans mat, men periodvis en katastrof. Som nu. Då står jag också där i affären med en kyckling i ena handen och en falukorv i andra
Grejen är den att jag vill handla ensammen i lugn och ro, utan barn och man, med en väl genomtänkt inhandlingslista. Inte panikåkaivägochandlaföratthelakylskåpetärtomtochfamiljenhållerpåattsvältaihjälhandla.
Och nu när maken är hemma om dagarna så förstör han alla planer genom att oooops, äta upp kasslern jag hade tänkt ha till kasslergratängen till middag... oooops, steka upp äggen jag hade tänkt ha till ugnspannkakan osv. Förstår att det beror på kommunikationsbrist från min sida, måste börja skriva matlista eller nåt. En gång satte jag en lapp på prinskorvpaketet; "BORT MED TASSARNA, RÖR EJ" när han hade en period då han satt uppe och smååt sent på kvällarna. Gissa om han blev PAFF?!
Ingis; jo vi får lax lite billigare, inte gratis, men framför allt är den FÄRSK. Och jo, han äter lax nu tex när han inte jobbar. Men när de har intensiva perioder på jobbet tex inför jul och påsk och midsommar, då står de och filear lax hela dagarna och då är han, vilket jag kan förstå, inte såååå sugen på lax.
Spännande det där med briketterna. Fan du är en hårding Blomman !