• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Twixiee

Herrejösses vad ni skriver Om man inte är ute och kikar på BT minst tre gånger om dagen så har man ju flera sidor att backa bakåt för att hänga med

Tack för att kramar och stärkande ord! Det värmer i denna ruggiga kyla! Jag ska idag åka 10 mil till "närmaste" gynmottagning, då de tydligen har stängt den som finns här i min hemstad. Man blir förbannad!! Men men, ska bli skönt att få det kollat så allt är som det ska.
    Jag är glad att det inte gick så många dagar mellan det positiva testet och mitt mf men visst är det tråkigt. Tur att jag har bröllop att se fram mot på fredag!

• ingenjörsbruden

Blommis: Hahahaha din svägerska låter som min svägerska....alltså min brors fru.....de dumpade sina ungar hos mig o lillbrorsan på gården flera gånger i veckan.....inte var då farmor o farfar hemma.....nä så jag o lillbrorsan fick ta hand om ungarna....iofs rätt roligt.....men i parti o minut!
    O klart vi var hemma mkt....jag 14-15 o lillbrorsan 11-12...boendes på landet så försvinner man inte iväg till kompisar hur som helst.

Nä barn ska man INTE skaffa för att andra ska passa dem.

Men svågern o svägerskan har inte haft lilltösen passad så många gånger....har nog blivit ett par gånger men då bara ett par timmar åt gången....så mängden passning kan jag inte klaga på....

Hvidis: Hmmm...låter jobbigt med skav....du får väl vara troslös ett tag!! Maken din borde ju inte protestera....

Kissekatten brukar lukta gott av makens after shave ibland....ni vet...maken rakar sig...klappar in after shave...o sen klappar han kissen lite grann.... Då snusar jag extra mkt på kissekatten!
    Har upptänkt det fenomenet på bilratten osså..... Alltså att mina händer luktat av makens after shave efter att jag kört bil!
    Så VÅRA dofter är nog ok....men ingen annans!!!

• passionsblomman

Oj vad långt! Var bor du? I Jämtland eller?

Twixiee skrev 2009-06-15 10:36:52 följande:
    Herrejösses vad ni skriver Om man inte är ute och kikar på BT minst tre gånger om dagen så har man ju flera sidor att backa bakåt för att hänga med Tack för att kramar och stärkande ord! Det värmer i denna ruggiga kyla! Jag ska idag åka 10 mil till "närmaste" gynmottagning, då de tydligen har stängt den som finns här i min hemstad. Man blir förbannad!! Men men, ska bli skönt att få det kollat så allt är som det ska. Jag är glad att det inte gick så många dagar mellan det positiva testet och mitt mf men visst är det tråkigt. Tur att jag har bröllop att se fram mot på fredag!
  • Twixiee

Ne, jag bor i Hälsingland. Är det samma dumma grejer de håller på med i Jämtland också?

passionsblomman skrev 2009-06-15 10:43:11 följande:
    Oj vad långt! Var bor du? I Jämtland eller?
  • ingenjörsbruden
    Twixiee skrev 2009-06-15 10:36:52 följande:
    Herrejösses vad ni skriver Om man inte är ute och kikar på BT minst tre gånger om dagen så har man ju flera sidor att backa bakåt för att hänga med Tack för att kramar och stärkande ord! Det värmer i denna ruggiga kyla! Jag ska idag åka 10 mil till "närmaste" gynmottagning, då de tydligen har stängt den som finns här i min hemstad. Man blir förbannad!! Men men, ska bli skönt att få det kollat så allt är som det ska. Jag är glad att det inte gick så många dagar mellan det positiva testet och mitt mf men visst är det tråkigt. Tur att jag har bröllop att se fram mot på fredag!
    O så får du ju dricka så mkt vin o champagne på ditt bröllop som du vill. *försöker hjälpa till att tänka positivt*
    Åhh va ljuvligt att ha bröllopet framför sig....*drömmer mig bort*
  • Twixiee

Ja, precis så sa min syster också när jag fick dra hela historien om 'gravtest, positivt, missfall, akuten'. "Nu kan du göra som man ska, och dricka massor med champagne på bröllopet!"
    Det enda minuset nu är ju att jag eventuellt har mens på dagen B.. Det går väl att lösa, men bökigt

ingenjörsbruden skrev 2009-06-15 10:45:29 följande:
    O så får du ju dricka så mkt vin o champagne på ditt bröllop som du vill. *försöker hjälpa till att tänka positivt*Åhh va ljuvligt att ha bröllopet framför sig....*drömmer mig bort*
  • passionsblomman

Jo, i Jämtland kan det verkligen vara LÅNGT till vissa saker. Det är ju bara en enda stad i hela landskapet.
    Min mamma bor i Bergs kommun och där har de visst börjat lägga ner än det ena än det andra.

Twixiee skrev 2009-06-15 10:44:56 följande:
    Ne, jag bor i Hälsingland. Är det samma dumma grejer de håller på med i Jämtland också?
  • Twixiee

Suck! Inte konstigt att man börjar medicinera sig själv till slut. Ska åka ner till Gävle sjukhus för återbesök och provsvar om två veckor, för att halsavdelningen här har semesterstängt. Då är det ytterligare 20mil åt andra hållet, fram och tillbaka för att det inte är öppet.
    Förbannad är inte ens rätt ord att beskriva det jag känner för dagen sjukvård!

passionsblomman skrev 2009-06-15 10:50:49 följande:
    Jo, i Jämtland kan det verkligen vara LÅNGT till vissa saker. Det är ju bara en enda stad i hela landskapet.Min mamma bor i Bergs kommun och där har de visst börjat lägga ner än det ena än det andra.
  • passionsblomman

Nä, och inte så konstigt att det finns billiga hus i delar av landet. Kul att bo där om ambulansen behövs lite kvickt eller polisen...

Twixiee skrev 2009-06-15 10:56:38 följande:
    Suck! Inte konstigt att man börjar medicinera sig själv till slut. Ska åka ner till Gävle sjukhus för återbesök och provsvar om två veckor, för att halsavdelningen här har semesterstängt. Då är det ytterligare 20mil åt andra hållet, fram och tillbaka för att det inte är öppet. Förbannad är inte ens rätt ord att beskriva det jag känner för dagen sjukvård!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan