• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Leksi

Håller tummarna för Hvidis på fredag! Känner på mig att det kommer gå jättebra... Kunde ju inte bli bättre tajmat heller!

Jättesöt katt Ingis! De är ju så goa!

Drömmar är bra att ha, och vem vet, plötsligt en dag kanske du vinner på en trisslott eller ärver en gammal moster någonstans som ingen visste om... Ursnyggt växthus förresten!

Nu har jag ätit lunch i solen så nu är jag alldeles varm och mosig. Nästan skönt att komma in i svalkan igen, men uj vad tråkigt det är är att jobba!

• Hvidbrud

Jag kommer på växthusfesten!! Låter såååå härligt, blommis!

Nu ska jag ha paus. här är helt dammigt i hela lokalen efter att jag fick pila ner lite puts på väggarna i lilla rummet... Suck... Ska bli sååå skönt att slippa denna lokalen!!! Men säg inte det till tjejen på fredag! Hoppas att jag inte har tagit i för mycket, så att det kostar med ömt becken och förvärkar i kväll...

• passionsblomman

Nej du får inte hålla på och ta i för mycket nu! Abbans! *viftar med fingret*

Hvidbrud skrev 2009-06-23 13:48:19 följande:
    Jag kommer på växthusfesten!! Låter såååå härligt, blommis!Nu ska jag ha paus. här är helt dammigt i hela lokalen efter att jag fick pila ner lite puts på väggarna i lilla rummet... Suck... Ska bli sååå skönt att slippa denna lokalen!!! Men säg inte det till tjejen på fredag! Hoppas att jag inte har tagit i för mycket, så att det kostar med ömt becken och förvärkar i kväll...
  • Hvidbrud

Nä, nu pausar jag. det är bara så svårt när det är så mycket som ska göras och jag hatar att känna mig hjälplös och be om hjälp. vill själ- kan själv! men det gåååår ju inte!

• passionsblomman

Jag vet, men du MÅSTE!!! *viftar lite mer*

Hvidbrud skrev 2009-06-23 13:52:57 följande:
    Nä, nu pausar jag. det är bara så svårt när det är så mycket som ska göras och jag hatar att känna mig hjälplös och be om hjälp. vill själ- kan själv! men det gåååår ju inte!
  • passionsblomman

Just det!
    Och för din också! Du ska inte spela hjälte du ska ladda för att bli mamma.

Hvidbrud skrev 2009-06-23 13:55:33 följande:
    men men men... ok. ger mig. det är för lillmuffins skull!
  • passionsblomman

När man går och blir mamma, ja då borde man direkt efter förlossningen få en guldmedalj. Så det så.

Och sedan bli ompysslad på precis ALLA sättt som finns.

Och när man ska BLI en mamma, så ska man OCKSÅ bli ompysslad på alla sätt och vis och inte falla för den nuvarande samhällsvärderingen att man ska vara precis som jävla vanligt fast ingenting alls längre är som vanligt.
    Om jag blir gravid en gång till i mitt liv tror jag jag ska gå runt och säga"nej, jag är inte sjuk-jag är helig"

Helig betyder ifall ni inte visste det "avskild, helgad för" och det är precis det man är-helgad för att bära det nya livet och då ska intenting annat få störa en egentligen. Tycker jag.

Hvidbrud skrev 2009-06-23 14:03:08 följande:
    mammor är hjältar! I allafal sånna som du!
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan