I vått och torrt och stiltje och orkan
Är alla ute o njuter i solen.....*snyft*
Är alla ute o njuter i solen.....*snyft*
Blommis: Skulle så himla gärna ha velat vara med på er picnick!! Vilken matfest!! *dreglar* Det kallar jag picknick!
Igår em mådde jag osså illa....blev så vaaaarmt på kontoret.....phust
Köpte jordgubbar på vägen hem....mmmmmm
Väl hemma så hög jag katten o en tjock bok o gick sen ut o satte mig i gräset bakom huset...ssåååååå skönt....o tissetotten tycket det var rätt mysigt han osså....låg o käkade gräs o myste bakom min rygg.
Han verkar känna av att jag inte är intresserad av att gå på upptäcksfärder så som vi gjort innan...men han är helnöjd med att få komma ut en stund.
Fick skjutsa maken in till Malmö för han hade missat bussen o så hade han ett tidigt möte.....märks verkligen att det behövs semester för oss. SÅÅÅÅÅÅ svårt att komma upp ur sängen på morgonen!
Fick ett helvirrigt blodsockervärde efter frukosten.....som var högt.....tog om testet när jag kom in på kontoret...10 min senare....o då var det superbra.....jäkligt skumt.
Ankis: Ja det skulle du gjort!
Blommis: Ojdå....farligt med fulla tanter.....hahahah hoppas att kollegan förtjänade det....
Blommis: håll i öronen så ni inte blir mer klippta än vad som var tänkt!
Ha en trevlig tripp till stan o ät rejält med glass så ni inte blir för varma!
Hvidis: Åhhhh lilla gullia stormuffin!! Va bra hon växer! Snabbjäst eller?
Stödstrumper är INTE skojigt...funkar dåligt med kort kjol eller shorts... men gör under för svullna ben..... hahaha....liiiiite Stig Hellmer-varning hade det blitt med shorts o stödstrumpor!! Undrar vad maken hade sagt om jag hade haft det.....han hade nog garvat ihjäl sig...med livet som insats!
Skönt med sista jobbedagen! Nu kan du boa fullt ut o vila upp dig ordentligt!
Vilken dröm! Kom din man o tröstade dig på riktigt eller var det som du drömde?
Ikväll är jag eg gräsänkling.....våldgästar syrran istället!
Ska slinga hennes hår o spana in deras husvagn....ska kolla om de köpt matchande träningsoveraller osså....
Maken ska ju på Depeche-konsert ikväll....ja de kommer nog inte att frysa.....
Ha bil e så dyyyyyyrt...suck...men jäkligt skönt osså.
Vad har du för underdundermedel för maginsmörjningen?
Hvidis: Intressant med oljorna....får kanske behov själv snart... Skönt med mammaledighet! kom ihåg att ta det lite lugnt osså... Spännande med fink-vistelse!
Blommis: Vilken dag!!! ÄR så roligt att gå till frissan o sen få känna sig supersnygg!
Trist med bilen o värmeslaget.....tur ni har mälaren så nära!
Ankis: Konserten var visst bra......han är inte såååå förtjust i senaste skivan heller.....Men det var kalabalik på tåget hem.....folk drog i nödbromsen flera gånger....så tågresan från köpenhamn-Malmö tog 2 h!!! o sen fick de ta taxi hem.....Maken fick 4 h sömn o var bakfull som han brukar vara efter tur på stan med grabbarna.....suck!
ÄR så härligt att höra att han trivs bäst hemma hos mig....han har bokat plats för att sova i mitt knä i kväll....hahahaha....kan ni se en nästan 190 lång karl ligga med huvudet i knäet på sin gravida fru.....ja så långt är det inte så knasigt.....men i en 2-sittsig soffa med höga armstöd!?! Hahahahaha han är söt!
Ninnis: Ohh va härligt det låter med cabe o bad i havet!!!! Kan nästan se dig framför mig med en schalett om håret o fräsiga solbrillor a la Jackie Kennedy eller Monroe! B-)
Har varit på spec-mödravården fr 9-14.....JÄTTE-spännande....NOT!
Pratade med en dietist....som inte kom med andra restriktioner än att om blodsockret blir högre så kan jag prova andra frukost-alt....ok....tack! Hahahaha kändes nästan som att jag kunde mer än henne....blir ju en del man läser på när man ska köra GI.
Läkarna hade inget att säga direkt.....mina värden var ju bra osv....var på huvudläkaren om att jag misstänker att värden vid sissta glukosbelastningen togs för tidigt....o det verkar som att jag/vi kan förhandla oss till att få komma till patienthotellet om värdena ser bra ut.....känns hoppfollt!
BM mätte o lyssnade på fladderbusets hjärtljud o hon var såååå nöjd så! Magmåttet ligger precis vid medel....så jag är rätt nöjd!
Nu ska jag bara jobba lite osså!
på er alla o en BAMSEKRAM till Daa