• Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
  • Nippran

Nja, känner mig aningen ratad och är lite tjurig på mina syskon. Än så är det bara ett av syskonen som kommer av 4 st. Troligen kommer det bara ett syskon :(

• LB5

Usch vad tråkigt, hur kommer det sig? Bor de långt borta?

Nippran skrev 2009-07-27 15:42:46 följande:
    Nja, känner mig aningen ratad och är lite tjurig på mina syskon. Än så är det bara ett av syskonen som kommer av 4 st. Troligen kommer det bara ett syskon :(
  • Nippran
    LB5 skrev 2009-07-27 15:45:54 följande:
    Usch vad tråkigt, hur kommer det sig? Bor de långt borta?
    Det är av olika skäl som de inte kommer. Vi har inte haft så nära kontakt med varandra. Vi bor ganska så nära varandra, den som bor längst bort bor i Kungsbacka...
    Bröllop är ju en sådan sak man går på när det är ens släkt anser jag då det är en händelse som inte kan återfås.
    Men jag få väl se det som att det är de som förlorar på detta.
  • Nippran

Nå, något kul att berätta är att vi har hämtat vigselringen idag. Den är så fin! Vi köpte även hjärtörhängen till mig och tösen.
    Jag ska försöka att lägga upp en bild i morgon.

• Bondbönan
    Prazzen skrev 2009-07-26 11:01:30 följande:
    mindre än 4 veckor kvar och nu ska jag verkligen försöka fokusera på bröllopet.Vad är kvar att göra då:Klänningen (den är på g men är absolut inte klar)m2b kläderSkor och underkläderProvsminkningBestämma frisyrTräffa prästenVigselprogramPlaceringsaskarna som jag håller på och görFestprogram (vet absolut inte vad vi ska ha i dom)Middagen (har fortfarande inte fått prisuppgifter på vad det kommer kosta)Bestämma buketten samt blommorna på bordenMusiken (anläggning behövs även)Ja detta var det jag kom på bara genom att fundera en liten sväng. Som ni förstår så har vi MYCKET kvar att fixa
    Skönt att höra! Det är allså inte bara vi som har så mycket kvar att göra! Gifter oss också 22/8 och jag började sy på klänningen i dag!
    Börjar tyvärr jobbet nästa vecka (i Norge). Blir många telefonsamtal och mejl närmsta veckorna!... *phu*
  • Bondbönan
    Prazzen skrev 2009-07-26 11:01:30 följande:
    mindre än 4 veckor kvar och nu ska jag verkligen försöka fokusera på bröllopet.Vad är kvar att göra då:Klänningen (den är på g men är absolut inte klar)m2b kläderSkor och underkläderProvsminkningBestämma frisyrTräffa prästenVigselprogramPlaceringsaskarna som jag håller på och görFestprogram (vet absolut inte vad vi ska ha i dom)Middagen (har fortfarande inte fått prisuppgifter på vad det kommer kosta)Bestämma buketten samt blommorna på bordenMusiken (anläggning behövs även)Ja detta var det jag kom på bara genom att fundera en liten sväng. Som ni förstår så har vi MYCKET kvar att fixa
    Skönt att höra! Det är allså inte bara vi som har så mycket kvar att göra! Gifter oss också 22/8 och jag började sy på klänningen i dag!
    Börjar tyvärr jobbet nästa vecka (i Norge). Blir många telefonsamtal och mejl närmsta veckorna!... *phu*
  • mammatilltvå

hej tjejer!
    jag gifter mig också den 22, så jag hoppar in här!

vi bestämde oss för just detta datum för 2 år sedan, bokde kyrkan och festlokalen ett år i förväg, så planeringen har varit igång länge

i lördags fick jag världens bästa hippa, blev kidnappad från jobbet, ivägkörd med en hemmagjord mikrofon gjord av en toarulle, toapapper och silverfolie... jag fick sjunga "I will survive" och "ladda grabbar" på gatan, klä ut mig, blev sminkad och fylld med skumpa, spelade in "ooa hela natten" i en studio, bjöd killar på gatan att smaka på mitt godishalsband, sålde saker, klippte kalsonglappar och en massa annat.
    kvällen avslutades med middag på restaurang...

det enda tråkiga med min hippa var att "alla" var där, så jag har ingen att ringa och berätta om min fantastiska kväll, haha... så jag berättar här istället!

undrar också var ni andra köpt era underkläder till bröllopet?

• Nippran
    mammatilltvå skrev 2009-07-27 22:10:00 följande:
    hej tjejer! jag gifter mig också den 22, så jag hoppar in här!vi bestämde oss för just detta datum för 2 år sedan, bokde kyrkan och festlokalen ett år i förväg, så planeringen har varit igång länge i lördags fick jag världens bästa hippa, blev kidnappad från jobbet, ivägkörd med en hemmagjord mikrofon gjord av en toarulle, toapapper och silverfolie... jag fick sjunga "I will survive" och "ladda grabbar" på gatan, klä ut mig, blev sminkad och fylld med skumpa, spelade in "ooa hela natten" i en studio, bjöd killar på gatan att smaka på mitt godishalsband, sålde saker, klippte kalsonglappar och en massa annat.kvällen avslutades med middag på restaurang...det enda tråkiga med min hippa var att "alla" var där, så jag har ingen att ringa och berätta om min fantastiska kväll, haha... så jag berättar här istället! undrar också var ni andra köpt era underkläder till bröllopet?
    Välkommen hit till denna lilla tråd!
    Det låter som du hade det riktigt kul på hippan!
    Jag har köpt mina underkläder på Change på Backaplan Gbg.
  • Bondbönan
    mammatilltvå skrev 2009-07-27 22:10:00 följande:
    hej tjejer! jag gifter mig också den 22, så jag hoppar in här!vi bestämde oss för just detta datum för 2 år sedan, bokde kyrkan och festlokalen ett år i förväg, så planeringen har varit igång länge i lördags fick jag världens bästa hippa, blev kidnappad från jobbet, ivägkörd med en hemmagjord mikrofon gjord av en toarulle, toapapper och silverfolie... jag fick sjunga "I will survive" och "ladda grabbar" på gatan, klä ut mig, blev sminkad och fylld med skumpa, spelade in "ooa hela natten" i en studio, bjöd killar på gatan att smaka på mitt godishalsband, sålde saker, klippte kalsonglappar och en massa annat.kvällen avslutades med middag på restaurang...det enda tråkiga med min hippa var att "alla" var där, så jag har ingen att ringa och berätta om min fantastiska kväll, haha... så jag berättar här istället! undrar också var ni andra köpt era underkläder till bröllopet?
    Åå va kul med möhippa!
    Jag är väldigt osäker på om jag får någon... Kan inte komma på vem av mina vänner som skulle dra i gång en? Har ingen tärna (eller förlover, som de har i Norge) som skulle kunna planera något...
    När jag beklagade mig för min lillebror tröstade han mig med att säga -men mamma och mormor kanske kan hitta på något?
    Gulligt!
  • Prazzen

Idag har jag en riktigt nervös dag och känner mig stressad över allt jag inte har koll på och funderar starkt på varför vi gav oss in i allt detta Men vet att det kommer vara värt det när det vi står där på våran stora dag!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2