• Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
  • Happyasahippo

Gulp! 19 dagar: min sambo var rätt avslappnad när han pratade med sin mamma i gar och menade att det är 3 veckor kvar...

• LB5

IIiiih, fick nyss ett mycket kryptiskt meddelande av min syster, det var ett mattematiskt problem, där svaret blev 15. Tror att något kanske kommer att hända det 15/8 :)

(Eller så fick hon bara för sig att testa mina mattekunskaper hehe)

• Meria84
    andbeyond skrev 2009-08-04 08:42:39 följande:
    haha Har just insett att jag ensam kommer behöva åka och handla. Liten tjej bära 20 backar läsk från affären till liten bil.. det blir nog bra.. uhm.. får nog försöka ordna lite hjälp
    Inga problem, gå till affären, leta fram första lagerpersonal (en karl helst då). Fladdra med ögonfransarna och säg att "oj vilka kraftiga armar du har. Du kanske kan hjälpa mig" Könsroller i all ära, men ibland är de bra att ha
  • Prazzen
    Meria84 skrev 2009-08-03 23:36:30 följande:
    wohoo! ...där kom stressen
    Haha då kanske jag inte ska säga detta; 18 dagar kvar nu
  • Meria84
    Prazzen skrev 2009-08-04 19:34:11 följande:
    Haha då kanske jag inte ska säga detta; 18 dagar kvar nu
    *lägger mig i fosterställning och gråter*

Nej men igår kom jag på att jag vill ha en godisbuffé på bröllopet. Sen en lek med att man skriver lappar till var och en, t.ex. "klia grannen till höger på näsan" som de måste utföra nån gång under middan. Ska sluta läsa här, kommer aldrig hinna allt man vill ha med så där i sista sekund
  • Nippran

Om det är så få dagar kvar så var det tur att jag beställde brudbuketten m.m. idag ;)
    Och så har vi träffat vigselförättaren idag och han gav oss en hemläxa :0. Vi ska skriva ner till honom varför vi vill gifta oss med varandra men inte visa det för vår respektive. Utifrån det ska han hålla ett tal till oss innan vigselakten...

• Bondbönan
    En bra sak som just hände pa lunchen var dock att jag hittade en morgongava till sambon. Jippie!!
    Vad hittade du för något?? Jag har jättesvårt att komma på något bra... Funderar på wiskeyglas men det är kanske främst för att vi behöver det... =)

Spännande hemläxa Nippran! Kreativ vigselförrättare!

Till Meria: Glöm inte toalettkorgen! ;)
  • Happyasahippo

Hmmm.. skrev ett inlägg förrut som tydligen försvann...

Vad i hela fridens namn ar toalettkorgen? Vagar jag ens fraga??
    Hämtade ringarna i onsdags som tack och lov nu passar och är fina. Lättnad!

Bondbönan: Jag köpte manschettknappar i silver som jag lät gravera in ett personligt meddelande pa baksidan pa. Blev superfint. Tänkte ge honom dem pa bröllopsdagens morgon eftersom vi har bröllopspaketen redan da (bor pa hotellet fran fre-söndag) med spa pa fredag kvällen, champagne och sen frukost pa sängen pa brollopsmorgonen. Känns himla avslappnat och mysigt!

Kom i morse pa att vi inte har nagon gästbok ännu! Gulp! Sa gav mig ut pa lunchen och hittade en skitsnygg i svart läder som vi ska fa präglad med vara namn dvs 'Mr. and Mrs. XXX'. Dyrt men superkvalite och snyggt sa det känns som om det haller i längden.
    Passade även pa att fixa sambons 40ars present i dag! Han fyller 2 veckor efter bröllopet när vi är pa bröllopsresa nämligen. Phew! Äntligen avklarat det med!
    Om en timme ska jag dessutom tona haret sa att det passar med lösharet till uppsättningen. Mkt nu. Kanske ska titta in till klänningsdesignern när jag ända är i kvarteret. Han har nämligen inte hört av sig ännu och det skulle ju vara klart i morgon...
    I helgen har sambon sin svensexa och killgänget invaderar redan i kväll, dvs de langväga. Känns jättekonstigt att han vet om allt; men tydligen funkar det sa i hans umgängesgrupp...*kliar mig i huvudet och undrar hur tyskar är funtade ibland.. *

• Bondbönan

www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m3505213.html

Toalettkorg är tydligen något man MÅSTE ha på toaletten i festlokalen!

Min sambo är just nu iväg på svensexan! Båtur, bastu på ö, middag och dans! Tyvärr sa jag något om att -jomenvisst jag kan komma och hämta sen när ni är klara! Ååå, nu sitter jag alltså här, själv, i värmen och tittar på mina kalla öl i kylen... Typiskt..!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2