• Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
  • Paljetten

Hej!
    Slänger mig in här, var ett tag sen sist! Nu börjar det bli nervöst. Blev hippad i lördags, så himla kul! De hade fått ihop de flesta, så det var verkligen lyckat!
    Ska hämta min vigselring nu, är så nervös, hoppas den är som jag tänkt mig. Är alla ni klara med allt? Vi har kvar massa småsaker, placeringskort, skriva ut vigselprogram, gästbok ja det är lite kvar..

• sofia10

skall ni hålla något tal till er blivande man?

• MiaMariaT

Inte långt kvar nu ! Jag har kvar att fixa med gästbok, bordsplaceringslapparna och annat dekorationspyssel. Måste även hitta någon som kan fixa mina naglar vilket jag helt förträngt. Var och tittade på vår lokal som vi ska hyra i lördags. Den kommer bli riktigt toppenbra!!!! Av 105 st. inbjudna så har 94 tackat ja, vilket vi är jätteglada över.

Just nu känns allt spännande, pirrigt och väldigt overkligt!!

• MiaMariaT

Jag tänker inte hålla något tal för min blivande. Tycker att det är hans jobb att bara hålla ett till mig....

• Happyasahippo

Oj, visst hade jag tänkt mig att halla tal. Har bara inte hunnit tänka sa langt!

• Nippran

Jag har inte tänkt att hålla tal. Det får räcka med att jag säger JA på stora frågan ;)

• Friluftsfru

Hej allihopa! Nu börjar det verkligen närma sig. Har en del fix kvar, bl.a kyrkoprogram, bordsplaceringskorten (samt den definitiva bordsplaceringen) och menykorten..
    Hämtar ut ringar och klänning 3 dagar före vigseln och klipper mig 4 dagar innan så hoppas verkligen att allt är som det ska, har ju inga marginaler (vart tog all tid vägen?)

Det känns som att allt kommer gå alldeles fint men visst är man lite orolig att vi ska ha glömt nån viktig detalj eller liknande, vi vill ju att både vigsel och fest ska bli fantastisk för alla inblandade. 84 gäster har tackat ja.
    På fredag ska jag dessutom gå en sån där smink-kurs på MUS - hoppas att det inte blir för svårt att sminka sig själv. Eller fixa håret f.ö ( har ganska kort hår så det blir blommor eller likn i det nyfärgade och nyklippta)

• Meria84

Vi fick veta av guldsmederna i stan, att de flesta har precis kommit tillbaka från semestern, har massor med beställningar och skulle vi lämna in för putsning på våra (vitt guld) skulle det kunna ta några veckor. För lite putsning tänker vi då...? Jaja, vi tar putsning efteråt, måste ändå skicka in förlovningsringen på minskning, fick den när jag var gravid o nu är fingrarna smalare.

Håller på med festhäftet. Tänkte inte ha nåt, men var på bröllop i helgen och det var rätt smidigt att ha något att bläddra i när det var lite pinsamma tystnader ibland. Dessutom hade de många bra skämt-grejer att sitta och flina åt. Vi satt blandat, kände inte de vi satt med. Och i häftet fanns bordsplaceringen och kort info om alla. Så man fick nåt att prata om med de som satt närmast.

VF kommer på fredag för att prata.

Och tal tror jag inte jag vågar hålla

• Bondbönan

Brottas fortfarande med "morgongåvan"...
    Har fått för mig att det måste vara något extra och speciellt. Men kan bara komma på sånt jag vill göra eller något som vi "behöver".

Suck

Blir säkert någon sistaminuten-grej från statoil... =)

• Prazzen
    Happyasahippo skrev 2009-08-10 10:23:05 följande:
    Prazzen: var gifter ni er? I närheten av Varberg?
    I Örebro gifter vi oss
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2