Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del 4

Hallå alla, bra med ny tråd. Vi ska som jag skrev i förra tråden byta till ett nytt namn, så det gör vi först efter bröllopet. På fredag är det bara tre månader kvar! Ska beställa hindersprövningen den här veckan.
    I går kontaktade jag en florist om blommorna. Det blir nog bra det här.

• TesshjärtaFred

Angående det här med osa förresten. Det är bara två som hitills har osat till mina föräldrar. Flera stycken har dock sagt till oss att de kommer, men vi har ju tydligt skrivit ut på inbjudan att de ska osa till mina föräldrar. Så jag hoppas att de verkligen gör de. De som inte har hört av sig när sista osadatum är (30:e juni) kommer jag att ringa, sms:a eller maila till och fråga om de kommer eller inte.

• TesshjärtaFred
    katarina1984 skrev 2009-06-03 21:39:28 följande:
    Hur långt tid tar det att få hem hindersprövningen? Räcker det att skicka in en blankett eller behövs två-en för oss vardera?
    Det räcker med en blankett. Om du googlar på hindersprövning finns det en direktlänk, typ andra länken eller nåt. Du kan du spara ner den på din dator och skriva ut den och sen skicka in. Vet inte hur lång tid det tar, för vi har inte skicka in vår än. Men de gäller ju i fyra månader så det är väl bättre att vara ute i god tid tänker jag.
  • TesshjärtaFred
    turkiet07 skrev 2009-06-03 21:57:49 följande:
    Hej hejHär är det en till septemberbrud. Vi skall ha privatvigsel den 19. september på ett slott utanför Gbg. Längtar så
    Välkommen! Här är en till som ska ha slottsbröllop.
  • TesshjärtaFred
    turkiet07 skrev 2009-06-04 23:21:34 följande:
    Till trudilutt: Ja det är lite kul med slottsbrøllop. Vi kunde inte gifta oss i kyrkan men ville ha en mysig stämmningsfull lokal och det blev så.Till:Tesshjärtafred Så kul!Vilket slott skall ni ha vigseln, om man får fråga?Hur har ni tänkt er?Det är kul att få höra hur andra har tänkt. Och fantastiskt kul att ha ett forum där folk inte blir trötta på en för att man pratar om bröllop =)
    Vi ska vara på Rockelstad slott vid Sparreholm i Södermanland. Vi ska ha utomhusvigsel vid vattnet och sen middag och fest på slottet. Alla gästerna kommer att sova över, eller ja, alla som vill iaf.
    Hur ska ni ha?
  • TesshjärtaFred

Lyxigt att få gå på bröllop! Själv jobbar jag hela helgen och sitter dessutom som nyhetschef i dag så jag har fullt upp!

• TesshjärtaFred

Vi har också en toastmaster som leder middagen med alla tal och håller kontakt med köket.

Känner igen det där med nyförälskelse. Helt underbart, efter 10 år tillsammans.

Angående vf så träffade vi vår för två månader sedan, men det var mest för att vi var i trakten för att kolla på slottet igen och då passade på att träffa henne också.

• TesshjärtaFred
    delirious skrev 2009-06-11 09:34:21 följande:
    hur gör ni andra med bröllopsris, eller har ni såpbubblor? Ser så fint ut med bubblor, och sen är det på flera ställen inte tillåtet med ris då det inte är bra för fåglarna...men kan man ha bubblor i september?
    Det är en myt att det inte är bra för fåglarna. Däremot kan många kyrkor ha något emot det då dels folk kan halka och slå sig och dels att det drar till sig råttor. Men vi ska ha ris.

Angående skor så finns bild på mina i mitt galleri, de är inköpta på Eurosko (fd Wedins) och ballerinaskorna som jag tänkte ha som extra när fötterna är trötta (planerar att dansa hela natten) är köpta på Din Sko.

Ytterkläder har jag inte funderat på. Vi ska ha utomhusvigsel men jag hoppas att jag slipper ytterkläder. Ev ska jag kolla med en kompis som gifte sig förra året om jag kan få låna hennes cape om det behövs.
    Jag kommer att ha öppen tå och inga strumpbyxor. Jag tror inte att det blir för kallt. Man är ju inte ute så väldigt länge, så det står man nog ut tror jag.
  • TesshjärtaFred

Vi fotar både före och efter. Men mest före. Detta för att sminket då är fräscht och det inte finns eventuella gråtränder i ansiktet och för att gästerna ska slippa stå sysslolösa. Man får ändå räkna med ca 2 timmar för fotografering och det tycker jag är lite lång tid.

• TesshjärtaFred

Vi har vigsel klockan 15. Sen har vi sagt att middagen ska börja kl 18. Där emellan har vi lite mingel och aktiviteter för gästerna medan vi kompletterar fotograferingen. Och minglar också så klart.
    Vi ska köra både vigsel och fest på samma ställe så det blir väldigt smidigt. Dessutom sover de flesta av gästerna över på slottet också så folk kan gå till sina rum en sväng om de vill.

Svar på tråden September 2009 del 4