-
Jag vet inte var du bor någonstans, men om du bor i Sthlm kan jag inboxa dig numret till min frisör som är helt fantastisk och jättebra på blonda hår. Mitt var helt sönderblekt av olika frisörer när jag kom till honom för tre år sedan och nu är min hårkvalitet helt fantastisk. Jag kan verkligen rekommendera honom.Kennethsdotter skrev 2009-06-21 17:18:42 följande:Tack..jo,ska absolut gå till nån annan..ska avboka både provuppsättning o bröllopsdag hos henne o försöka få förtroende för nån ny..
-
-
Vilken aktivitet det har varit här inne förresten. Själv har jag varit på en ö i Hälsingland hela helgen och hållit mig långt borta från allt vad datorer, elektricitet och rinnande vatten heter.
Snart är det bara 2 månader kvar till bröllopet och det känns galet kort.
Vi har massor kvar att fixa, men den 30:e har vi sista osadag och efter det är det mycket vi ska göra.
Vi har kvar:
*Göra bordsplacering.
*Göra festprogram.
*Placera alla gästerna i sovrum (de sover över där).
*Bestämma sista låten till vigseln (har två vi väljer mellan).
*Få klart med solist.
*Fixa hans kläder (helt hans huvudvärk dock).
*Få hem min klännning som sys upp i Kina just nu.
*Bestämma meny och stämma av med catering och serveringspersonal.
*Inhandla saker till bordsdekoration och dylikt.
*Öva på brudvalsen (Endless Love).
*Lämna in förlovningsringarna för putsning och gravering (hans).
*Bestämma all alkohol och ge lista till mina föräldrar som handlar i Tyskland.
*Handla till frukost, drinkvirke, snacks och choklad till gästernas rum.
*Beställa tårta
*Göra låtlista till festen.
*Göra bildspel av gästerna till middagen.
*Göra aktiviteter för gästerna innan middagen.
*Träffa fotografen.
Puh, det är säkert fler saker också som jag har glömt, men som sagt, en hel del att göra. Tur att jag har ett stressigt jobb där jag jobbar mot deadline så att jag är van. -
Vi skickade våra inbjudningskort i mitten av maj och har osa 30 juni. Vi gifter oss den 5 september och ville inte behöva stressa med allt. Dels är det ju bordsplacering och festprogram med gästpresentation, sen ska vi göra sovrumsplacering då nästan alla ska sova över och så ska vi göra bildspel av gästerna. En hel del att pyssla med med andra ord.emertin skrev 2009-06-23 21:59:18 följande:Hej tjejerNu börjar det verkligen närma sig.... eftersom det snart är semester också så kommer tiden säkert gå jättefort. Har alla skickat ut inbjudningskorten? Jag ska skicka våra imorgon, har avvaktat eftersom vi tänkte skicka med ett infoblad men nu blir det så att vi mailar ut info om en vecka istället. Hoppas bara att folk inte har spamfilter..... Men det får lösa sig.
Ganska många som inte har osat än, men jag skickade en påminnelse med sms häromdagen. Eftersom vi har så tidig osa är det nog många som tänker att det är långt kvar. -
Också en av anledningarna till tidigt osa, för att kunna säga till cateringfirman och andra hur många det blir.
-
-
Förstår att det känns trist.emertin skrev 2009-06-24 20:23:22 följande:Det hade inte hjälpt i vårt fall eftersom dom har som praxis att man endast får boka av 10% och vi kunde ju inte vänta med att boka lokal tills vi visste hur många som kom....
-
Hej hej.
Nu har vi fått hem hindersprövningen, så det är klart. Skönt.
Vi har också haft sista osa och efter lite påstötning hos vissa fått svar från alla.
Vi kommer att bli 78 personer inklusive mig och min blivande. Så 76 gäster. Alla kommer att sova över. 15 tackade nej.
Så nu blir det fullt upp med att placera alla i sovrum, inte lätt och att börja klura på bordsplacering och gästpresentationer. Blir svettigt. 66 dagar kvar i dag. -
Antar att det var för svensexa som han hörde av sig, eller?
Jag har fått ta del av min sambos svensexa-planering, mest för att kolla om det funkade med datum och sånt. Men har så klart ingen aning om när det kan tänkas bli möhippa. Desto roligare då. -
-
Jag tänker minsann inte byta klänning. Har jag lagt så mycket tid och pengar på ett enda plagg vill jag ha det så länge som det bara går! Det är ju inte direkt som om jag kommer att ha den någon annan gång.
-
I dag är det förresten två månader kvar för oss som är först ut. Weeee!
-
Festprogram: Meny, gästpresentation, bordsplacering, sånger, tack.