Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del 4

Hurra! Nu har vi fixat solist. Så skönt att kunna bocka av det från listan.

• TesshjärtaFred

Åker ni dit efter bröllopet? Vi åker på minihoneymoon tre nätter den 7:e september, så efter det har jag nog massa tips. =)

• TesshjärtaFred
    carolaj83 skrev 2009-07-12 18:39:43 följande:
    TesshjärtaFred - gud vad perfekt då får du ge mig massa tips sedan, vi åker dit 28 sep, vart ska ni bo?
    Vi har inte bokat hotell än, men vi siktar på att bo någonstans vid Montmartre/Gare du Nord. Lite ruffigt område på vissa ställen men det ligger bra till och det är oftast schyssta priser i det annars svindyra Paris.
  • TesshjärtaFred

Min blivande ska troligtvis ha smoking. Vi var och kollade på kläder häromdagen. Han provade både smoking, frack och frockcoat. Fracken gick bort direkt, men han tyckte även att frockcoaten var fin. Jag har sagt att det är helt upp till honom, han ska ju känna sig fin, och har dessutom inte varit med och bestämt hur min klänning ska se ut, men innerst inne hoppas jag att det blir smoking. Jag tycker nämligen att frockcoat ser otroligt "fjompigt" ut med den där plastrongen och brokadväst. Hoppas jag inte trampar någon på tårna nu. Smaken är ju som bekant delad.

Börjar själv känna mig lite stressad över allt möjligt. Främst klänningen. I morgon är det sex veckor kvar, och när jag mailade med stället där jag har beställt den fick jag till svar att det skulle ta minst 3 veckor till.
    Träffade en tjej häromdagen som också beställt sin klänning i maj (inte från samma ställe dock) och hon hade nu fått besked att den inte skulle hinna komma till den 5:e september. Så nu var hon tvungen att hitta en ny klänning. Jag hoppas att jag INTE behöver gå genom samma sak. Usch!

• TesshjärtaFred

Kyklingfileer kan man även köpa på tex Twilfit. Lite lättare än att skicka efter från E-bay tänker jag.

• TesshjärtaFred

Min sambo kommer att svensexas nästa helg, och han har inga aningar som helst om vad som kommer att ske. Först på fredagen kommer han att bli kidnappad på jobbet och sen blir det aktiviteter hela dagen. På kvällen åker de tåg ner till Nyköping för att sedan åka till London på lördagsmorgonen, ca 15 av de närmaste vännerna. Han har definitivt inte väntat sig något sådant.

Så han blir borta hela helgen, vilket betyder att jag kommer att få en lugn och skön helg ensam vilket jag ser fram emot ganska mycket. =)

• TesshjärtaFred

Visst skenar det iväg med kostnader, men jag tycker att vi håller oss ganska bra till den budget vi gjorde i början av planeringen där vi kollade upp vad saker och ting kostar och bestämde hur mycket saker får kosta för vår budget. Så inga otrevliga överraskningar. Dessutom sparar vi ju pengar varje månad på ett särskilt bröllopskonto och har så gjort i nästan 1,5 år så det är inget som går ut över den övriga ekonomin.

I dag har jag beställt tårta från Ica Maxi i Solna. Det blir en som heter "chokladkärlek" som är supergod.
    Jag känner mig stressad över det mesta, det är mindre än 5 veckor kvar, men försöker bocka av så gott det går.

Hur ska ni göra med underkläder förresten?
    Jag har en axelbandslös klänning, och inte så överdrivet stora bröst (75B) så jag funderar på att köpa en freebra i silikon att ha under. Kanske inte så sexigt, men praktiskt.
    Vi planerar att festa hela natten så vi kommer nog bara stupa i säng ändå. Jag funderar på att köpa lite sexiga underkläder att ha på vår mini-bröllopsresa till paris i stället.

• TesshjärtaFred
    påtiden2009 skrev 2009-08-03 08:34:27 följande:
    Hur har du/ni andra gjort med underhållning på festen?Vi har en ganska liten lokal och vi funderade på att ha en person att spela fiol/dragspel/nyckelharpa eller något annat roligt (litet) instrument. Det kanske f.ö. är någon som känner en folkmusiker eller motsv i Blekingetrakten?(Hoppas inlägget blir rätt nu, det är första gången jag svarar på ett inlägg)
    Vi kommer inte att ha någon underhållning direkt, mer än dans. Och vi gör egen playlist på datorn. Dels för att vi är så musiknördiga att vi vill göra det själva och tycker inte att det är värt att betala dyra pengar för en dj som ändå spelar låtar som vi inte gillar. Har varit på allt för många bröllop/fester där inhyrda och dyra dj:n har spelat skitlåtar. Men det där beror ju på hur man är och vad man vill ha. Vi är som sagt för mycket musiknördar för att släppa det till någon annan.
  • TesshjärtaFred

Nu har jag fått provbilder på min klänning, den ligger i galleriet under starka bilder. Obs att det bara är provklänning, så tyget är inte det samma och den är skrynklig. Dessutom ska den kortas lite bak, rosetten ska bli lite större och rosetten ska vara champagnefärgad.

• TesshjärtaFred

Igia: Har du också beställt av Matildas fest?

Svar på tråden September 2009 del 4