Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del 4

Vi ska inte ha något vigselprogram då vi gifter oss borgligt och inte ska ha några psalmer och så, så vi tänkte tacka de som sjunger, brudtärna, bestman, mina föräldrar som hjälper och stöttar, toastmaster. Ja typ så.
    Det är väl inget man "ska" ha, men vi kommer att ha så.

• TesshjärtaFred

Hur ska ni andra göra med "brudvals" förresten? Ska ni dansa över huvud taget, och till vilken låt?

Vi ska dansa tryckaraktigt, typ lite styrdans, till "Endless love" med Lionel Richie och Diana Ross. Åh, den är så fin, jag får gåshud varje gång jag lyssnar på den.

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-07-06 10:26:07 följande:
    Hur många gäster ska ni ha på era middagar? Vi kommer att bli ca 30 personer totalt...
    Vi kommer att vara 78 inklusive oss.
  • TesshjärtaFred

Åh, vår solist har hoppat av. Eller nej, hon har tackat nej, men jag förutsatte nog att hon skulle tacka ja.
    Så nu måste vi hitta ny solist.
    Jag har dock fått ett tips från vår vigselförrättare som jag ska ringa på. Men svårt att veta om personen är bra. Ska man be henne sjunga en trudilutt i telefonen liksom....

• TesshjärtaFred

Angående en tidigare diskussion angående efternamn. Jag ringde till skatteverket i dag och frågade. Och om man tar ett helt nytt namn via prv så kan man inte ta tillbaka sitt flicknamn om man skiljer sig. För de gamla namnen raderas och ditt nya namn kommer stå som ditt namn även som ogift. Jättekonstigt, men så är det tydligen.

• TesshjärtaFred

Just det, vi bokade bröllopsresa i går. Flygbiljetter alltså. Flyger till Bangkok den 11 november och hem igen den 3 december. Såååå härligt.

• TesshjärtaFred

Eftersom vi sparar den "riktiga" bröllopsresan till i november-december så sticker vi också iväg på en trenätterstripp till Paris på måndagen efter bröllopet. Ska bli så skönt att få komma iväg och slappa lite.

• TesshjärtaFred

Vi har inget direkt färgtema eller så utan kör lite naturinspirerat. Det blir vita linnedukar och dunilinservetter. Sedan gör jag kombinerad servettring och bordsplacering i naturgarnsnöre och sådanadär taggar som finns på Panduro.
    På borden kommer det att finnas cylindervaser med gröna äpplen och vita blockljus och murgröna som slingrar sig runt och sen går ut på borden. Samt låga ljushållare Galej från Ikea och gröna och vita glasstenar. Inga blommor i övrigt.

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-07-07 22:58:02 följande:
    Min syster kommer att hålla i min möhippa och hon ville gärna ha förslag på vad jag vill göra, men jag har ingen aning Har ni andra några förslag?
    Oj, ovanligt att hon frågar vad du vill göra. Själv försöker jag lite snyggt nämna för mina vänner hur jag vill ha det men de slår dövörat till och ignorerar alla mina försök att påverka.
  • TesshjärtaFred

Haha, jag är väl ovanlig men jag har inget emot att göra uppdrag på stan. Inte värsta utskämnings, det är tacky, men lite utmaningar är bara kul.
    Skulle gärna prova på typ stripaerobics, åka gocart eller speedboat.
    Någon spagrej är ju najs och så middag och utgång på kvällen.

Har nog mest varit att jag sagt vad jag absolut INTE vill göra. Alla former av äventyrsbanor eller hinderbanor eller sådant som har med sport och prestation att göra resulterar i omedelbar avstängning från bröllopet.

Svar på tråden September 2009 del 4