Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del 4

Ja jag håller med. Man måste ju göra det som känns bra för en själv och passar det upplägget som man känner funkar för en själv. Oavsett vad andra säger.

• TesshjärtaFred

Vi kommer att ansöka om ett helt nytt namn och gör det efter bröllopet för då slipper vi betala dubbelt samt att båda har rätt till namnet.
    Om det inte går igenom vet jag inte hur vi gör.

• TesshjärtaFred

Jag har inte hört det här att man inte får ta tillbaka sitt gamla namn? Fast iofs, vill man det?

• TesshjärtaFred

Så här står det på PRV:s hemsida:
    Om du vill byta till ett helt nytt efternamn måste du göra en ansökan till oss på PRV. Har du en gång bytt efternamn efter en sådan ansökan måste du kunna visa särskilda skäl för att få byta ditt namn på nytt.

Det tolkar jag som att man måste ha särskilda skäl för att söka ytterligare ett nytt namn. Men jag tolkar det inte som att man inte får ta tillbaka sitt flicknamn. Jag menar om man skiljer sig måste man ju få ta tillbaka sitt gamla namn om man vill det.
    Men, jag ska kolla upp detta.

• TesshjärtaFred

Emertin du måste göra ditt galleri synligt för att vi ska kunna se bilderna. Det gör du under inställningar.

• TesshjärtaFred

Vi kommer att köpa jättefina tårtor på Ica Maxi, har bild i mitt galleri. Det är helt vanliga tårtor så vi köper caketoppern själv och ställer på ställning som finns på stället vi ska vara.
    Det blir ca 15 kronor per bit.

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-06-15 08:41:33 följande:
    Dom såg jättefina ut!!! Har du provsmakat? Vad är det i?Det ingår bröllopstårta i paketet med middag/dryck som vi har köpt. Känns väldigt skönt måste jag säga.... Fast å andra sidan har jag i nuläget ingen aning om vad det finns för tårtor att välja mellan. Men jag kom med önskemål om moussetårta hallon/passionsfrukt, får se om dom kan ordna det.
    Nej jag har inte provsmakat men tänkte göra det i sommar. Det är kladdkakebotten, vaniljpannacotta och mjölkchokladmousse. Vit choklad runt och så bär på toppen. Mums!

Klänningen såg jättefin ut. Köpte du den på Matildas? Ser ut som om bilden är tagen där. Jag har beställt min klänning genom henne.
  • TesshjärtaFred

Vi tar cateringfirma. Personalen tar vi genom en annan kvinna eftersom cateringfirmans personal är dyrare. Och det är helt okej för hon som har cateringfirman.

• TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-06-15 16:04:09 följande:
    TesshjärtaFred - Hur ser din klänning ut?! När får du den?! *nyfiken*
    Bilder ligger i mitt galleri, dels under standard och dels under starka bilder. (Där är det jag på bilderna). Jag ska ha med ett champagnefärgat band i satin och utan spänne, i stället för det svarta som är på bilderna.
    Vet inte när jag får den, beställde den i slutet av maj.
  • TesshjärtaFred

Angående blommor så ska jag ha champagnefärgade rosor (vendela) och murgröna. Bild finns i mitt galleri. Har inte fått pris än, återkommer när jag fått det.

Svar på tråden September 2009 del 4