Inlägg från: TesshjärtaFred |Visa alla inlägg
  • TesshjärtaFred

September 2009 del 4

Emertin: Om du inte trivs med klänningen kanske du ska kolla andra alternativ och sen sälja den. Jag har börjat kolla upp lite alternativ då jag blev stressad över att min klänning inte skulle hinna komma i tid till bröllopet. Om du har köpt klänningen på Matildas antar jag att du bor i Sthlm och då kan du ju kolla Lilly som har bra priser, eller bridal outlet i Ropsten, och alla de vanliga så klart. Eller kolla blocket efter begagnad.

• TesshjärtaFred

Just nu är min älskling iväg på svensexa. De tog honom på jobbet i morse och han kommer inte tillbaka förrän sent söndag kväll. Min bror, som bara var med i dag, berättade att han hade varit så rörd över att det var så många som var med att han hade fått "smuts på linsen" flera gånger.
    Det var 22 stycken som var med. Jätteroligt för honom. Jag börjar dock känna mer och mer att jag nog inte får någon hippa. Det ska tilläggas att jag är en person som LÄNGTAR efter min möhippa och inte alls har något emot att göra pinsamma saker. Har anordnat så många möhippor själv och längtat tills det är min tur. Skulle vara så trist om det inte blir något, men det är verkligen känslan jag har...

• TesshjärtaFred

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG:
    Haha jag fick faktiskt min hippa i går. Jag trodde inte att det skulle bli då, även om jag kanske hade lite misstankar.

Det började med att min bror ringde och sa att de hade vaknat, för vi skulle till Skansen. (De bor inte i Sthlm utan var uppe och hälsade på). De skulle komma förbi mig en sväng först. Så jag gick upp och bestämde mig för att ta en dusch. Precis när jag håller på att schamponera håret ringer det på dörren. Jag tänkte att det kunde vara möhippa men visste ju inte. Fick lite panik eftersom jag stod i duschen. Sköljde ur håret och under tiden ringde det på dörren fyra gånger till.
    När jag fått på mig en handduk sprang jag till dörren och kollade i titthålet och där ute stod mina två tärnor med kamera och videokamera i högsta hugg.
    Jag släppte in dem och frågade om jag fick duscha klart, vilket jag fick.
    Sen fick jag sätta på mig en rosa prinsessig klänning och tiara och ett band som det stod "Blivande brud" på.
    Jag fick packa en väska med grejer och fick en drickyoughurt och en liten flaska champagne som jag skulle dricka upp innan vi åkte.
    Sen fick jag låsa och ta på mig en ögonbindel. Jag blev satt i en bil och vi började åka. När vi var framme fick jag gå ganska långt med ögonbindel, ena handen om ena tärnan och den andra på andra tärnans barnvagn, eftersom hennes son är 6 veckor och var med. Efter en lååååång promenad fick jag stanna och de tog av ögonbindeln. Då var vi i Rålambshovsparken och där satt de andra tjejerna och väntade på filtar. Det var bara nio stycken för flera kunde tyvärr inte. Lite tråkigt, men inte något man kan göra något åt.
    Sen hade vi picknick och drack skumpa. Efter det fick jag i uppdrag att jag på 20 min skulle fixa telefonnummer till fem killar. Det gick bra, men det var nästan bara familjer där! Inte så populärt att gå fram till en upptagen man, ha ha.
    Efter det gick vi över Västerbron till Hornstull, jag halsandes ur en champagneflaska och in på ett ställe där det visade sig att vi skulle köra poledancing. Alltså strippstångsdans. Jag har alltid velat prova och det vet tjejerna så det var skitkul. Men jäklar vad jag har träningsvärk i dag. Och oj så svårt det var. Riktigt svårt att hänga på den där stången med benen och armarna ut i luften. Innan vi började fick en svensexa som hade varit där före oss ha liten uppvisning för oss. Mycket kul.
    Efter dansen gick vi hem till en av tärnorna och satt på hennes innergård och drack vin och åt godis och chips. Där fick jag ballonger där de hade skrivit mina gamla kärlekars namn. Jag fick ta en ballong i taget och sedan berätta om killen och hur jag trodde att vårt liv hade sett ut i dag. När jag sen var redo fick jag spräcka ballongen med en nål.
    Sista ballongen var min blivande man och den har jag här hemma nu, uppblåst.
    Sen fixade de jättegoda hemgrillade hamburgare som vi åt. Efter det gjorde vi oss i ordning för party och sen åkte vi till ett karaokeställe där man kan hyra rum per timme och samtidigt beställa in dricka och sånt. Då var vi bara fem med mig för de som var gravida eller hade barn hade åkt hem. Vi sjöng i två timmar och bland annat hämtade de in en kille från ett annat rum som jag fick sjunga duett med. Detta finns på film så jag misstänker att det kan användas mot mig.

Sen gick vi vidare ut på ett ställe och dansade i flera timmar. Kvällen avslutades till sist med nattbad och mer champagne för mig och den ena tärnan, och sen sov jag kvar hos henne.

Det var en toppendag och de hade verkligen lagt ner tid på att hitta aktiviteter som är "Tess", det uppskattade jag jättemycket.
    Nu är jag sjukt sliten och väntar hem en spillra som kommer från London och sin tvådagars-svensexa vid tiotiden i kväll.

Sorry för jättelångt inlägg, ville bara dela med mig av min dag.

• TesshjärtaFred
    Rebellen75 skrev 2009-08-10 11:27:46 följande:
    Hej allaHar inte varit in här på evigheter. Paniken har ännu inte kommit men jag känner att jag har mycket ogjort. Så nu min sista sem vecka får jag sätta fart. Har varit i Grekland i tre veckor och bara tagit det lugnt.
    Själv känner jag mig rejält stressad. Jobbar dagtid nu och måste därför använda kvällar och helger. Det är ju mindre än fyra veckor kvar och sista helgen före ska min ena tärna ha 30-årsfest så den går bort. Alltså två helger att fixa ALLT och det är mycket. Vi ska ju vara på ett slott en timme hemifrån och sova över så vi måste fixa massor med det och med frukost och frakta allt och ja. Dessutom, har vår bil pajjat helt olägligt så det blir massa extra meck med det.
    Åh ja, det är bara att ta ett djupt andetag och bocka av listorna och försöka ha is i magen, hur svårt det nu än är.
  • TesshjärtaFred

Vi har MASSOR kvar:
    *Göra festprogram
    *Göra vigselprogram
    *Kläder till honom
    *Min klänning har ej kommit
    *Göra låtlistor
    *Öva på dansen
    *Gå in skorna
    *Göra detaljerat schema för dagen och för vigseln
    *Fixa projektor till middagen
    *Göra bildspel på gästerna som överraskning och tack för att de kom
    *Stämma av med alla inblandade
    *Träffa fotografen eller åtminstonde stämma av med henne
    *Lämna in ringarna för putsning och gravyr
    *Köpa dekorationer, tuta till toastmaster etc.
    *Köpa groggvirke, snacks, engångsartiklar, frukost etc etc
    *Göra drinklista till baren
    *Skriva ut bordsplacering och sovrumsplacering på stora papper för att ha på slottet.
    *Lite övrigt småpyssel.

Hmm, när jag ser den här listan är det inte konstigt att jag är stressad med tanke på att det är mindre än fyra veckor kvar!!!!

• TesshjärtaFred

Tjusigt Arwent. Jag har redan givit sådana bilder till min blivande en födelsedag som jag skippar det den där gången.

• TesshjärtaFred
    Arwent skrev 2009-08-11 13:13:13 följande:
    Tack! Ja mer än en gång kanske känns overkill?
    Jag kan absolut göra det någon annan gång, men just till bröllopet är det så mycket annat som kostar och eftersom jag har gjort det förut känns det, ju just lite overkill.
  • TesshjärtaFred
    Igia skrev 2009-08-11 20:18:55 följande:
    Vilken kalender går ni efter? I min är det 38 dgr kvar till 19e sept...
    I min kalender är det 24 dagar kvar till den 5:e, inte 15 som det står i listan. Så du kan ta det lugnt CaSan.
  • TesshjärtaFred

Sorry, såg att det var korrigerat. Jag som var för snabb med att skriva.

• TesshjärtaFred

Nej, dumma, jag ser nu att länken inte funkar. Man kommer bara till deras hemsida.

• TesshjärtaFred
    Igia skrev 2009-08-12 16:11:09 följande:
    mmm, hur ser de ut och var finns de så kan man leta efter de?
    Om man går in på sidan och sen festväskor, så är det den längst till vänster på översta raden och den längst till höger på andra raden som jag funderar på.
  • TesshjärtaFred
    Igia skrev 2009-08-12 16:45:36 följande:
    Personligen så tycker jag den högst upp till vänster.. Lite annorlunda men väldigt fin!
    Jag jag håller med. Den andra är lite för tråkig, och jag kommer att ha en lite rockigare stil snarare än prinsessa så den kan nog bli fin till. Funderar på att beställa den. Man kan ju alltid skicka tillbaka om det inte funkar.
  • TesshjärtaFred
    Igia skrev 2009-08-12 17:37:52 följande:
    Precis. Tänkte på din klänning så den kommer bli kanon.Hur går det förresten med klänningen?
    Inte hört något mer. För tre veckor sen sa hon att det skulle ta minst tre veckor till. Så jag får väl bara ha is i magen och vänta.
  • TesshjärtaFred

Åh tjejer, jag måste kolla om ni upplever samma.
    Vi har verkligen jättemycket kvar att göra, och jag är apstressad. Men min blivande han verkar liksom inte bry sig om det. Han tar sig inte för att göra någonting och när man frågor om nånting så säger han att han ska göra det i morgon... kanske...
    Jag blir galen av stress av hans nonchalanta stil! Jag har sagt att jag känner mig jäktad men det verkar inte gå in. Vad göra?

• TesshjärtaFred

Jo så kan det nog vara, men det här är liksom viktiga saker som han skiter i. Eller, han skiter inte i det, han tycker också att det är viktigt men han fattar inte att vi måste ta tag i det. Så är det med allt han gör, han bara skjuter upp det. Jag blir gaaaalen!

• TesshjärtaFred

Hörrni tjejer det här är helt OT men har ni tips på något gott att äta till roséchampagne? I morgon kväll tänkte jag och älsklingen dricka champagne och skriva klart gästpresentationerna. Vi tänkte att vi blir mer kreativa då.
    funderar på vad vi ska äta till. Eftersom jag försöker gå ner i vikt äter jag pulverersättning nu men det är ju inte så spännande.
    Var lite inne på räkor av något slag, med typ bröd och lite sånt. Det måste vara hyfsat nyttigt. Har ni några förslag?

• TesshjärtaFred

Mmm, man är ju först ut va. Galet nervös!

• TesshjärtaFred

Så här ser vårt schema ut.
    Vi ska ju vara på ett slott där vi har både vigsel, middag och fest och gästerna sover över.
    Vi åker dit på fredagen och fixar allt och sover över där natten innan bröllopet också.

(preltider det mesta, förutom själva vigseln då...)
    08.15 Frukost
    09.00 Make-up och hår
    12.00 Lunch och påklädning
    13.00 Fotografering på plats
    15.00 Show time!
    15.30 Brudskål & mingel
    16.30 Mer foto. Aktiviteter för gästerna.
    18.00 Middag
    18.30 Förrätt
    20.00 Varmrätt
    21.15 Tårta & avec
    22.00 Avrundning
    22.15 Vi tar oss till festlokalen
    22.30 Bröllopsvals
    22.35 Fest
    00.15 Vickning

Svar på tråden September 2009 del 4